Gerçekleşen ve Tahminler
Beklentilerin altında 1Ç22 net zararı. TAV Havalimanları, 1Ç22’de piyasanın net zarar beklentisinin altında (İş Yat: 33 milyon €; Piyasa: 30 milyon €) ve 1Ç21’de bildirilen 62 milyon € net kar rakamına kıyasla 22 milyon € net zarar bildirdi. 1Q21’de gerçekleşen net kar rakamında Tunus borç yeniden yapılandırmasıyla ilgili bir defaya mahsus 109 milyon € tutarında gelirin etkili olduğunu hatırlatmak isteriz. TAV Havalimanları, 1Ç22’de tahminlerin biraz üzerinde 149 milyon € (İş Yat: 142 milyon €; Piyasa: 140 milyon €) gelir elde etti ve yıllık bazda iki kattan fazla büyüme kaydetti. 1Ç21’deki negatif 4 milyon €’ya kıyasla FAVÖK rakamı 1Ç22’de piyasa beklentisinin yaklaşık %25 üzerinde 33 milyon € olarak gerçekleşti. 1Ç19 ile karşılaştırıldığında (Atatürk Havaalanı hariç), TAVHL’nin gelirleri 1Ç19’un %99’una, FAVÖK’ü ise 1Ç19’un %88’ine ulaştı. Piyasa beklentilerin altında net zarar rakamı açıklayan TAVHL için olumlu piyasa tepkisi bekliyoruz.
Son Çeyrekte Öne Çıkanlar
Almatı Havalimanı’nın katkısı ve yolcu trafiğindeki toparlanma ile kuvvetli gelir büyümesi. Aşılama, düşük baz yılı etkisi ve Almatı Havalimanı’nın eklenmesi nedeniyle yolcu trafiğindeki (özellikle dış hat) toparlanmanın etkisiyle, 1Ç22’de konsolide gelirler yıllık bazda iki kattan fazla artarak 149 milyon €’ya ulaştı. 46 milyon Euro’luk katkı ile Almatı, 1Ç22’de konsolide gelirlerin yaklaşık %30’unu oluşturdu. 1Ç22’de 1Ç21’ye kıyasla bire bir yıllık gelir büyümesi %71’e ulaşırken , bire bir gelirler 1Ç19’un %69’una ulaştı. Karlılığı yüksek dış hat yolcuları, 1Ç22’de neredeyse dört katına çıkarak 4.3 milyona ulaşırken iç hat yolcu trafiği ise 1Ç21’ye kıyasla %75 artışla 5.7 milyona ulaştı. Havayollarının kapasitelerini artan yakıt maliyetleri sonucu mevcut tavan fiyatı uygulaması ile karlılığı düşen iç hattan dış hata kaydırdıklarını hatırlatmak isteriz.
1Ç22 FAVÖK’ü 1Ç19’un %88’ine ulaştı. Hacimlerdeki toparlanma ve Almatı’nın eklenmesi nedeniyle nakit aylık faaliyet gideri, 1Ç21’deki 21.4 milyon € ve 1Ç19’daki 37.9 milyon €’nun üzerinde, 1Ç22’de aylık 38.9 milyon € değerinde gözlemlendi. Almatı hariç tutulduğunda, nakit faaliyet giderleri 1Ç22’de 27.1 milyon € seviyesinde olup birebir kıyaslama ile bakıldığında 1Ç19’a göre %28’lik bir düşüşe ancak 1Ç21’e kıyasla %27’lik artışa işaret ediyor. Mayıs 2021’de başlayan Almatı faaliyetleri, 1Ç22’de 32.6 milyon € olan konsolide FAVÖK’te %32 paya sahip olarak 1Ç22 FAVÖK’üne 10.6 milyon € katkıda bulundu. FAVÖK marjı 1Ç21’deki negatif %6.1’den 1Ç22’de %24.7’e yükseldi. Düşük mevsimselliğe sahip olan Almatı Havaalanı 1Ç ve 4Ç’lerde TAV’ın finansallarını olumlu etkilemekte.
Üye ve Müşterilere Özel İçerik
Yazının devamını okumak için hemen giriş yapın!