Piyasalar |
Borsa İstanbul dünyadan pozitif ayrışıyor… ABD vadelileri ve Asya borsalarında tepki alışlarıyla güne başlıyoruz. ABD 10 yıllık tahvil faizinin yeniden %3 seviyesinin altına gelmesi ve Çin’de vaka sayısının gerilemesi borsalardaki toparlanmanın arkasındaki temel neden. Genele yaygın bir yükseliş söz konusu değil. Gelişmekte olan ülke hisseleri ABD ve Avrupa borsalarındaki tepki alışına katılmadılar. Güney Afrika Cumhuriyeti ve Türkiye günü yükselişle kapatan az sayıda borsa arasında Borsa İstanbul dünyadan pozitif ayrışmaya devam ediyor. Uluslararası mal hizmet üreten beyaz eşya, cam, demir-çelik hisseleri ve holdingler endeksi yukarı taşıyor. Bankalar, havacılık negatif ayrışıyor. ABD, Avrupa vadelilerinin seyri Borsa İstanbul’da pozitif bir açılışa işaret ediyor. Endeks için destek ve direnç seviyeleri 2.470 ve 2.500. Yüksek karşılık nedeniyle karı beklentiye paralel gelen Vakıfbank ve beklentileri yenen Doğuş Oto, Logo, Medikal Park, Selçuk Ecza, Vestel, Yataş hisselerinin pozitif tepki vermesini beliyoruz. Karı beklentiye göre zayıf olan Pegasus ve Ülker’de negatif tepki öngörüyoruz. Anadolu Grubu Holding, Sabancı Holding ve Torunla Holding sonuçlarında sürpriz yok. Bugün hareketlenmesini beklediğimiz hisseler Alarko, Arçelik, Doğan Holding, Enerjisa, Koç Holding, Kardemir, Sabancı Holding, Şişe, Tofaş Fabrika. |
Sirket Haberleri |
Doğuş Otomotiv |
Kapanış (TL) : 70.65 – Hedef Fiyat (TL) : 82.2 – Piyasa Deg.(TL) : 15543 – 3A Ort. İşl.Hac.(mn$) : 5.41 |
DOAS TI Equity- Öneri :AL Get.Pot.%: 16.35 Analist: esirinel@isyatirim.com.tr |
Faaliyet marjlarındaki kuvvetli iyileşme neticesinde kuvvetli net kar büyümesi |
Doğuş Otomotiv piyasanın 908 milyon TL beklentisinin üzerinde, ancak bizim 981 milyon TL tahminimizle uyumlu 1Ç22’de yıllık bazda iki katından fazla artışla 997 milyon TL net kar rakamı açıkladı. Satış hacimdeki daralma sonucu yıllık bazda sınırlı %17 ciro büyümesine rağmen, brüt kar marjındaki 7.7 yüzde puan iyileşme ve faaliyet dışı gelirlerdeki artış şirketin net kar rakamındaki göz alıcı büyümenin ana nedenleri olarak öne çıkıyor. Doğuş Otomotiv’in toplam satış hacmi yıllık bazda %43 düşüşle 24.545 adete geriledi. Şirketin perakende hafif araç pazar payı ise yıllık bazda 5.7 yüzde puan düşüşle %13.9’a geriledi. Beklentilerle uyumlu, şirketin cirosu araç fiyat artışlarındaki artış sonucu yıllık bazda %17 artışla 7.24 milyar TL’ye ulaştı. Brüt kar marjı yıllık bazda 7.7 yüzde puan artışla 1Ç22’de %20’e ulaşırken, faaliyet giderleri/ciro oranı 1Ç21’deki %3.9’dan 1Ç22’de %4.3’e geriledi. Şirketin 1Ç22’de FAVÖK rakamı beklentilerin %10 üzerinde, yıllık bazda %114 artışla 1.2 milyar TL’ye ulaştı. FAVÖK marjı ise yıllık bazda 7.5 yüzde puan, çeyrek bazda ise 8.2 yüzde puan artışla 1Ç22’de %16.6’ya ulaştı. Araç fiyat artışları, araç satış model karmasındaki değişim ve diğer satışların (satış sonrası, yedek parça ve 2. El araç satışları) artan payı faaliyet karlılığındaki iyileşmenin nedenlerini oluşturuyor. Faaliyet performansındaki iyileşmeye rağmen, SNA artan işletme sermayesi ihtiyacı nedeniyle 1Ç21’deki negatif 220 milyon TL’den ve 4Ç21’deki pozitif 1.5 milyar TL’den 1Ç22’de negatif 469 milyon TL’ye geriledi. Net nakit pozisyonu 4Ç21 sonundaki 1.2 milyar TL’den 1Ç22’de 754 milyon TL’ye geriledi. (1Ç21’de 1.5 milyar TL net borç pozisyonu). Yorum: DOAS’ın beklentilerin üzerinde açıklanan 1Ç22 finansallarına olumlu piyasa tepkisi bekliyoruz. |
Logo Yazılım |
Kapanış (TL) : 44.8 – Hedef Fiyat (TL) : 69.11 – Piyasa Deg.(TL) : 4480 – 3A Ort. İşl.Hac.(mn$) : 2.9 |
LOGO TI Equity- Öneri :AL Get.Pot.%: 54.27 Analist: eakalan@isyatirim.com.tr |
LOGO 1Ç22 Sonuçları |
Net kar beklentilere paralel: Logo Yazılım, 1Ç21de açıklanan 55mn TL’ye kıyasla 1Ç22’de 93mn TL net kar kaydetti. Açıklanan net kar rakamı bizim ve piyasa beklentisine paralel gerçekleşti (İş Yatırım: 91mn TL, Piyasa: 90mn TL). Net kar büyümesi (yıllık +%69), zorlu makro koşullara ve 2 Eylül 2016 tarihli pay alım sözleşmesi kapsamında alınan 9,2 milyon TL’lik ödeme sonucu Total Soft tarafından kaydedilen tek seferlik gelir neticesinde 1Ç21’de oluşan yüksek baza rağmen hem Türkiye hem Romanya operasyonlarının güçlü performansı ile desteklendi.
4Ç21’de konsolide gelirler tahminlere paralel olarak yıllık %93 artışla 269mnTL olarak gerçekleşti (İş Yatırım: 265mn TL, Piyasa: 264mn TL). Sağlıklı yeni müşteri kazanımları, mevcut müşterilerden artan harcamalar ve fiyat artışları sayesinde Logo Türkiye gelirleri 1Ç22’de yıllık bazda %91 artarak 269mn TL’ye ulaştı. Logo Türkiye’nin ERP segmentindeki yeni müşteri kazanımları bir önceki yıla göre %30 artarak LEM fatura gelirlerinde %72, tek seferlik fatura gelirlerinde %101 büyüme sağladı. E-hizmet müşterilerinin sayısı bir önceki yıla göre %71 artarken (2016-2021 yıllık bileşik büyüme oranı %56), kontör kullanımı yıllık %10 büyüme kaydetti (2016-2020 yıllık yıllık büyüme oranı %61) Kontör kullanımı nispeten daha yavaş bir büyüme gösterdi. Bu konu ile ilgili analist toplantısında şirket yönetimden daha fazla ayrıntı almayı umuyoruz. Saas segmenti, İşbaşı (MicroSME SaaS çözümü) ve Pepolise çözümlerinin kullanıcı sayısındaki artış sayesinde yıllık %155 büyüme kaydederek hızlı büyümesini sürdürdü. Total Soft’un cirosu TL bazında %97, EUR bazında %12 artarak 95mn TL olarak gerçekleşti. Romanya operasyonları, proje sayısındaki normalleşme sayesinde güçlü büyüme kaydetmeye devam etti. Tekrar eden gelirlerin toplam faturalanmış gelirler içindeki payı %61 ile yüksek seviyede kalmaya devam etti. |
Üye ve Müşterilere Özel İçerik
Yazının devamını okumak için hemen giriş yapın!