Önümüzde güçlü bir çeyrek daha var
Hedef fiyatımızda yukarı yönlü revizyon. DOAS için hisse başına hedef fiyatımızı, 9A22’de elde edilen güçlü faaliyet marjları etkisiyle FAVÖK marjı varsayımlarımızdaki yukarı revizyon nedeniyle önceki 132.30 TL’den 204.30 TL’ye yükseltiyoruz. 2022 ve 2030 tahmin dönemimizde FAVÖK marjı varsayımlarımızı ortalama 1.5 yüzde puan artırdık. Doğuş Otomotiv’in 4Ç22 ve 1Y23’te güçlü faaliyet marjları ve finansal sonuçlar açıklamaya devam etmesini bekliyoruz. Tedarik koşullarındaki iyileşmeye rağmen, yurt içi otomotiv pazarında arz ve talep koşullarında devam etmesi beklenen dengesizliğin otomotiv oyuncularının fiyatlama kabiliyetini ve marjlarını 1Y23 sonuna kadar desteklemesi bekleniyor. DOAS için revize hedef fiyatımızın %30’luk artış potansiyelini göz önünde bulundurarak AL tavsiyemizi koruyoruz. Hisse oldukça cazip 2023T 3.0x FD/FAVÖK ve 3.7x F/K çarpanı ile global benzer şirketlerin 6.0x FD/FAVÖK ve 8.3x F/K ortalamasına kıyasla iskontolu işlem görmekte. Hisse 2023T çarpanları ile ayrıca 5 yıllık tarihi 7.3x FD/FAVÖK’üne ve 8.1x F/K ortalamasına göre de iskontolu işlem görmektedir. Tüm bunlara ek olarak, şirketin 2023 yılında 4Ç22 ve 1Y23’te beklenen güçlü nakit yönetimi nedeniyle, %50’lik bir dağıtım oranı tahminimizle, 4.0 milyar TL temettü dağıtacağını öngörüyoruz. Temettü tahminimiz %11.6 temettü verimine işaret ediyor.
4Ç22 diğer bir güçlü çeyrek olacak gibi görünüyor. Şirketin 2022 için 82 bin araçlık (Skoda hariç) toplam satış hacim beklentisine dayanarak, 4Ç22’de bir önceki yıla göre %15 artışla 20 bin araçlık toplam satış hacmi hesaplıyoruz. Şirketin 4Ç22’de yıllık bazda %125 artışla 13.2 milyar TL konsolide gelir elde edeceğini tahmin ediyoruz. Faaliyet giderlerinde (yıl sonu personel ikramiyeleri vb.) beklenen artış nedeniyle 3Ç22’de kaydedilen %20.1’in biraz altında, ancak 4Ç21’de açıklanan %8.4’ün oldukça üzerinde, 4Ç22’de %19.7 FAVÖK marjı tahmin ediyoruz. 4Ç22 için 2.6 milyar TL konsolide FAVÖK tahminimiz yıllık bazda 5 katından fazla çeyrek bazda ise %9 artışa işaret ediyor.
2022 yılında tedarik sıkıntısı nedeniyle karşılanamayan yerli otomotiv talebinin 2023 yılının ilk yarısına doğru kayması bekleniyor. 2023’de ikinci yarıya kıyasla daha güçlü ilk yarı pazar beklentimizle birlikte tüm yılın 2022’ye benzer yatay olacağını tahmin ediyoruz. Yatay satış hacim beklentimizle birlikte, Doğuş Otomotiv’in 2023 yılında artan araç fiyatları nedeniyle yıllık bazda yaklaşık %40 artışla 60.6 milyar TL konsolide gelir elde etmesini öngörüyoruz. Konsolide FAVÖK marjının 2022’deki %19 tahminimizden 2023’te %17.6’ya gerileyeceğini bekliyoruz. Konsolide FAVÖK 2023’de yıllı %28 artışla 10.6 milyar TL’ye yükselmesini bekliyoruz. Şirketin 2023 için agresif Skoda satış hedefi nedeniyle iştirak gelirinin yüksek katkısına rağmen, artan borçlanma maliyetleri nedeniyle 2023’te net karda %15 büyüme hesaplıyoruz.
Üye ve Müşterilere Özel İçerik
Yazının devamını okumak için hemen giriş yapın!