4Ç22’de güçlü finansal performans
Hedef fiyatımızda yukarı yönlü revizyon ile tavsiyemizi AL olarak güncelliyoruz. OTKAR için hisse başına hedef fiyatımızı 4Ç22, 2023 ve 2024 için, ticari araç segmentindeki hacim büyümesi, satış fiyatlarındaki artış, makro tahminlerimiz ve benzer şirket çarpanlarındaki güncelleme nedeniyle önceki 608.0 TL’den 1070.0 TL’ye yükseltiyoruz. Otokar’ın ticari araç ve savunma segmentlerindeki yüksek satış hacmindeki büyüme etkisiyle dikkat çeken 4Ç22 finansal sonuçlar açıklamasını bekliyoruz. 4Ç22’de FAVÖK’ün yıllık bazda ikiye katlamasını, ancak net karın bir önceki yıla göre finansman giderlerindeki artış nedeniyle yatay seyretmesini bekliyoruz. Hisse 2023T 9.5x FD/FAVÖK çarpanı ve 13.6x F/K ile 5 yıllık tarihsel 15.0x FD/FAVÖK ve 17.1x F/K ortalamasına kıyasla iskontolu işlem görmekte. Hisse, 2023T FD/FAVÖK ve F/K çarpanları ile uluslararası otomotiv emsallerinin medyanına kıyasla sırasıyla %102 ve %97 primli, uluslararası savunma emsallerinin medyanına kıyasla ise %26 iskontolu işlem görmekte. Potansiyel askeri zırhlı araç siparişleri hisse için katalizör olabilir.
3Ç22’deki düşük performansın ardından güçlü 4Ç22 finansalları. Otokar’ın 4Ç22’de, artan satış hacmi (bir önceki yıla göre %97 artış), araç satış fiyatlarındaki artış ve satış hacim karmasındaki değişiklik nedeniyle yıllık bazda %147 artışla 4.5 milyar TL konsolide gelir açıklayacağını tahmin ediyoruz. Şirket 4Ç22’de, 148 adet zırhlı araç teslim etti (4Ç21’de 68 adet ve 3Ç22’de yok). Ticari araç segmenti satış hacmi 4Ç22’de, büyük ölçüde otobüs teslimatlarının etkisiyle, 4Ç21’e göre %95 ve 3Ç22’ye göre %81 artışla 1.2 bin adete ulaştı. 4Ç22’de toplam ticari araç satış hacminde otobüs, minibüs ve kamyon sırasıyla %43, %38 ve %18’lik paylara sahip oldu. Savunma segmentinin toplam ciro içindeki payı, 4Ç22’de %10.5 ile 4Ç21’deki %10.8 ve 3Ç22’deki %0’a kıyasla çeyrek bazda marjlardaki iyileşmeyi destekledi. FAVÖK’ün 4Ç22’de 852mn TL’ye ulaşmasını (4Ç21’e göre %108 ve 3Ç22’ye göre %2267 artış) ve FAVÖK marjının %18.8’e ulaşacağını öngörüyoruz. (4Ç21’e göre 3.6 puan altında, ancak 3Ç22’nin 16.2 puan üstünde)
Otobüs segmentinde artan üretim temposu, 2023 yılında büyümeye en önemli katkıyı sağlayacak gibi görünüyor. Otokar, 2020’de İtalyan Iveco ile toplamda 5 binden fazla otobüs için üretim anlaşması imzaladığını açıklamıştı. Iveco’ya otobüs teslimatlarının 2022 yılında başlandığı, 2023 ve sonraki yıllarda ise artan bir trendle devam etmesi bekleniyor. Yakın zamanda açıklanan çalışan sayısındaki %16’lık artışın, 2023’te üretim temposunu hızlandıracağının bir işareti olduğunu düşünüyoruz. 2022 yılında Otokar, 2023 ve 2024’te teslim edilmesi beklenen İtalya’ya otobüs teslimatları (34.2 milyon €), Çekya’daki Usti Bölgesi Taşımacılık Şirketi (14 milyon €) ve BAE’ye savunma yedek parça teslimatlarını (49 milyon $) içeren 3 projeyi duyurdu. 2023 yılında, Otokar’ın konsolide gelirlerinin %83 artışla 17.7 milyar TL ve konsolide FAVÖK’ün %88 artışla 2.7 milyar TL olmasını bekliyoruz. FAVÖK marjının, faaliyet giderleri/satış oranındaki beklenen düşüşün ciro büyümesini desteklemesi sayesinde, 2022’de %15.0’den 2023’te %15.4’e yükselmesini öngörüyoruz. Faaliyet karındaki güçlü büyümeye rağmen, artan borçluluk ve yükselen borçlanma maliyetlerinin net kara olumsuz etki yaratması bekleniyor. Şirketin toplam net borcunun 2022’de 5.3 milyar TL’den 2023’de 7.2 milyar TL’ye çıkmasını beklerken, Net Borç/FAVÖK oranının 2022’deki 3.7x’ten 2023’de 2.7x’e düşmesini bekliyoruz. Bu nedenle, 2023’teki finansal giderlerdeki artış nedeniyle FAVÖK büyümesinin altında %38’lik bir net kar büyümesi hesaplıyoruz.
Raporu pdf olarak bilgisayarınıza indirmek için tıklayınız.
Burada yer alan bilgiler İş Yatırım Menkul Değerler A.Ş. tarafından bilgilendirme amacı ile hazırlanmıştır. Yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Herhangi bir yatırım aracının alım-satım önerisi ya da getiri vaadi olarak yorumlanmamalıdır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir.
Burada yer alan fiyatlar, veriler ve bilgilerin tam ve doğru olduğu garanti edilemez; içerik, haber verilmeksizin değiştirilebilir. Tüm veriler, İş Yatırım Menkul Değerler A.Ş. tarafından güvenilir olduğuna inanılan kaynaklardan alınmıştır. Bu kaynakların kullanılması nedeni ile ortaya çıkabilecek hatalardan İş Yatırım Menkul Değerler A.Ş. sorumlu değildir.
Bu içeriğe ilişkin tüm telif hakları İş Yatırım Menkul Değerler A.Ş.’ye aittir. Bu içerik, açık iznimiz olmaksızın başkaları tarafından herhangi bir amaçla, kısmen veya tamamen çoğaltılamaz, dağıtılamaz, yayımlanamaz veya değiştirilemez.