4Ç22 net karı beklentilerin açık ara üzerinde. Türk Hava Yolları 4Ç22’de beklentilerin %44 aşarak (İş Yat: 3.2 milyar TL; Piyasa: 6.2 milyar TL), güçlü faaliyet performansı sonucu 8.94 milyar TL (473 milyon dolar) net kar rakamı açıkladı. Beklentimizin altında gerçekleşen kur farkı giderleri ve vergi gideri tahminimizin aksine vergi geliri net kardaki sapmamızın nedenlerini oluşturuyor. Şirket 4Ç21’de 1.98 milyar TL (225 milyon dolar) ve 4Ç19’da 1.95 milyar TL (336 milyon dolar) net kar rakamı açıklamıştı. THY 4Ç21’deki 36.86 milyar TL’ye (3.31 milyar dolar) ve 4Ç19’deki 18.97 milyar TL’ye (3.28 milyar dolar) kıyasla 4Ç22’de beklentilerle uyumlu 88.05 milyar TL (4.77 milyar dolar) konsolide net gelir elde etti. Şirket 4Ç22’de yine beklentilere paralel (İş Yat.: 20.52 milyar TL ; Piyasa: 20.53 milyar TL) 20.63 milyar TL (1.11 milyar dolar) FAVÖK (analist) rakamı kaydetti. THY 4Ç21’de 11.28 milyar TL (1.0 milyar dolar) ve 4Ç19’de 3.09 milyar TL (0.35 milyar dolar) FAVÖK rakamı elde etmişti. Şirket bugün saat 17:00’de 4Ç22 sonuçlarıyla ilgili web yayını düzenleyecek.
Son Çeyrekte Öne Çıkanlar
Kargo faaliyetleri hız kesse de 4Ç19’in üzerinde performans gösterdi. Konsolide gelirler, güçlü kargo gelirleri, artan bilet ücretleri ve dış hat yolcu sayısındaki kuvvetli artış sayesinde 4Ç19’a kıyasla %45 artarak 4Ç22’de 4.77 milyar dolara ulaştı. 4Ç19’da kıyasla, kargo hacmi çok değişiklik göstermezken kargo birim gelirlerindeki %75 artış sayesinde kargo gelirleri %73 artışla 814 milyon dolara ulaştı. Kargo hacimleri ve kargo birim gelirleri 4Ç21’e kıyasla ise yolcu trafiğindeki toparlanma sonucu yolcu uçağı kapasitelerinin artması ile sırasıyla %13 ve %25 düştü. Kargo gelirlerinin konsolide ciro içindeki payı 4Ç21’deki %39’a kıyasla 4Ç22’de %17’e gerilese de 4Ç19’daki %14’ün üzerinde kaldı. Yolcu gelirleri ise 4Ç22’de 4Ç19’a kıyasla yolcu bilet fiyatlarındaki artış ve dış hat yolcu sayısındaki büyüme sonucu %42 artışla 3.84 milyar dolara yükseldi. THY’nin konsolide net satış gelirleri ise 2022’de 18.43 milyar dolara ulaşırken 2019’daki seviyesini %39 aştı. 2022’de konsolide ciroda TL cinsinden gelirler %8 paya sahipken, toplam giderler içinde TL’nin payı %23 olarak gerçekleşti.
Anadolu Jet’in dış hat odağında artış. Filosundaki 64 uçak ile 180 hatta faaliyet gösteren THY’nin düşük maliyetli havayolu markası Anadolu Jet’in toplam kapasitesi içindeki dış hat payı 2019’daki %13,3’ten 2022’de %64,5’e yükseldi. Bunun sonucunda, Anadolu Jet’in merkezi Havalimanı (Sabiha Gökçen)’deki dış hat pazar payı 2019’da %18’den 2022’de %24’e artış gösterdi. AnadoluJet’in dış hat uçuşlarının %70’i Avrupa’da ve %30’u Orta Doğu’dadır. Anadolu Jet, 2023 yılında filosunda 15 adet yeni nesil uçak ekleyerek maliyetlerini daha da aşağı çekmeyi hedefliyor. Anadolu Jet, direkt dış hat uçuşları ile yüksek büyüme gösteren eğlence pazarlarındaki penetrasyonunu artırmayı hedefliyor.
Üye ve Müşterilere Özel İçerik
Yazının devamını okumak için hemen giriş yapın!