Gerçekleşen ve Tahminler
1Ç23 finansallarında sürpriz yok. Ford Otosan 1Ç23’te piyasa beklentisi olan 5.52 milyar TL’ye paralel ve bizim beklentimiz olan 5.68 milyar TL’nin biraz altında, Romanya operasyonlarının katkısı ile desteklenen güçlü ciro büyümesi ve Türkiye operasyonlarındaki araç fiyat artışları ile birlikte artan hacim büyümesi sayesinde yıllık bazda %91 gibi muazzam bir artışla 5.35 milyar TL net kar rakamı açıkladı. Deprem vergileri (1Ç23’te 193 milyon TL toplam net vergi geliri; 1.84 milyar TL vergi gideri ve 2.03 milyar TL ertelenmiş vergi geliri), 1Ç23’te FVÖK’teki güçlü büyümenin net kar rakamına yansımasını görece sınırlandırdı. Şirket, 1Ç23’te beklentilerle uyumlu (İş Yat: 68.79 milyar TL, Piyasa: 67.37 milyar TL) yıllık bazda %138 artışla 66.30 milyar TL satış geliri elde etti. Beklentilere paralel olarak (İş Yat: 6.53 milyar TL; Piyasa: 6.94 milyar TL), FAVÖK 1Ç23’te yıllık bazda %126 artışla 6.72 milyar TL olarak gerçekleşti.
Son Çeyrekte Öne Çıkanlar
Güçlü ciro büyümesi. Ford Otosan’ın yurtiçi satış gelirleri, tedarik koşullarındaki iyileşme sayesinde yurtiçi satış hacmindeki %77’lik artış ve araç satış fiyatlarındaki iyileştirmeler sayesinde 1Ç23’te neredeyse üç katına büyüyerek 15.52 milyar TL’ye ulaştı. Ford Otosan 1Ç23’te yurtiçi pazar payını yıllık bazda 0.5 puan artırarak %10.5’e yükseltmeyi başardı. İhracat gelirleri Romanya operasyonlarının katkısı, Türkiye operasyonlarındaki %13 ihracat hacmi büyümesi ve TL’nin € karşısında değer kaybetmesi ile 1Ç23’te iki katından fazla artarak 50.78 milyar TL’ye ulaştı. Yurtiçi satışların güçlü performansı sayesinde ihracat gelirlerinin toplam ciro içindeki payı 1Ç22’deki %81’den 1Ç23’te %77’ye geriledi.
Araç başına FAVÖK’te hafif toparlanma. Brüt kar marjı 1Ç22’deki %13.3 ve 4Ç22’deki %15.4’ten 1Ç23’te %12.8’e geriledi. Bu düşüşün temel nedeni olarak, Türkiye operasyonlarından daha düşük karlılığa sahip olduğunu tahmin ettiğimiz Romanya operasyonlarının konsolidasyonu olduğunu düşünüyoruz. Romanya operasyonlarının 3Ç22’den itibaren konsolide edilmeye başlandığını hatırlatmak isteriz. Faaliyet gideri/satışlar 1Ç23’te hem çeyreksel hem de yıllık bazda 0.1 puan azalarak %3.6’ya geriledi. Sonuç olarak, FAVÖK marjı 1Ç23’te yıllık bazda 0.5 puan ve çeyreklik bazda 2.6 puan düşüşle %10.1’e geriledi. Araç başına FAVÖK 1Ç22’deki 2.076 Avro seviyesinden 1Ç23’te hafif bir artışla 2.097 Avro’ya yükseldi.
Güçlü SNA katkısı. Ford Otosan 1Ç22’deki 1.71 milyar TL ve 4Ç22’deki 4.85 milyar TL’ye kıyasla 1Ç23’te faaliyet karındaki artış ve işletme sermayesindeki iyileşme sayesinde 10.29 milyar TL SNA elde etti. Şirketin 1Ç22’de %6.1 ve 4Ç22’de %8.0 olan SNA marjı 1Ç23’te %15.5’e yükseldi. Sonuç olarak, şirketin net borç pozisyonu 1Ç23’te 5.0 milyar TL temettü ödemesi ve 2.15 milyar TL yatırım harcamasına rağmen 4Ç22 sonundaki 27.81 milyar TL’den 1Ç23 sonunda 24.38 milyar TL’ye geriledi. Net borç / FAVÖK rasyosu, yüksek nakit yaratımı sayesinde 4Ç22 sonundaki 1.4x’den 1Ç23 sonunda 1.0x’e geriledi, ancak 1Ç22 sonundaki 0.9x’a göre hafif artış kaydetti.
Görünüm ve Değerleme
Üye ve Müşterilere Özel İçerik
Yazının devamını okumak için hemen giriş yapın!