Gerçekleşen ve Tahminler
3Ç23 sonuçları piyasa tahminlerinin üzerinde. Tofaş, bizim 5,2 milyar TL tahminimize paralel, ancak piyasanın 4,5 milyar TL beklentisinin üzerinde, güçlü yurt içi satışların desteklediği üstün faaliyet performansı sayesinde 3Ç23’te yıllık bazda %147 artışla 5,1 milyar TL net kar açıkladı. Şirket beklentilerle uyumlu 3Ç23’te yıllık bazda %66 artışla 26,7 milyar TL net satış geliri elde etti. Bizim 4,74 milyar TL’lik tahminimizle uyumlu ancak piyasanın 4,37 milyar TL’lik tahmininin üzerinde olan FAVÖK, 3Ç23’te yıllık bazda %78 artışla 4,77 milyar TL’ye ulaştı.
Son Çeyrekte Öne Çıkanlar
Güçlü yurtiçi talep satışlardaki büyümeyi tetikledi. Şirket, %10 hacim daralmasına rağmen, esas olarak araç fiyatlarındaki artışlar ve TL’deki değer kaybının ihracat gelirleri üzerindeki olumlu etkisi sayesinde 3Ç23’te %66’lık net satış gelir büyümesi elde etti. Yurt içi gelirler, %20’lik hacim büyümesi ve yüksek fiyat artışları sayesinde 3Ç23’te iki kattan fazla artarak 21,19 milyar TL’ye ulaştı. İhracat gelirleri, Doblo’nun 2022 yıl sonu itibarıyla durdurulan üretimi nedeniyle ihracat hacimlerindeki %48’lik düşüş nedeniyle 3Ç23’te yıllık bazda %24 düşüşle 5,47 milyar TL’ye geriledi. Yurt içi satışların toplam gelirler içindeki payı 3Ç22’deki %53’ten 3Ç23’te %76’ya yükseldi.
Yüksek pazarlama giderleri çeyrek bazda FAVÖK marjını olumsuz etkiledi. Brüt kar marjı 3Ç23’te yurt içi satışların artan payı ve TL’deki değer kaybının ihracat üzerindeki olumlu etkisi ile yıllık bazda 4,5 yüzde puan ve çeyrek bazda 0,3 yüzde puan artışla %23,2’ye yükseldi. Faaliyet giderler/satışlar 3Ç23’te, temel olarak pazarlama giderlerindeki artış nedeniyle yıllık bazda 2,0 yüzde puan ve çeyrek bazda 1,3 yüzde puan artışla %6,2’ye yükseldi. Sonuç olarak, FAVÖK marjı 3Ç22’deki %16,7’den 3Ç23’te %17,9’a yükseldi ancak 2Ç23’teki %18,7’den geriledi. Vergi öncesi kar marjı 3Ç22’deki %11,9 ve 2Ç23’teki %22,2’ye kıyasla 3Ç23’te %20,1 olarak gerçekleşti.
Net nakit pozisyonunda artış. Şirketin SNA 3Ç22’deki 2,4 milyar TL ve 2Ç23’teki 1,3 milyar TL’den 3Ç23’te 3,1 milyar TL’ye yükseldi. SNA marjı 3Ç22’deki %14,7’den 3Ç23’te %11,6’ya geriledi, ancak 2Ç23’teki %5,8’in üzerinde gerçekleşti. Net nakit pozisyonu 9A22 sonunda 0,8 milyar TL ve 1Y23 sonunda 9,1 milyar TL’den 9A23 sonunda 13,2 milyar TL’ye yükseldi.
Değerleme Üzerindeki Etki ve Görünüm
Üye ve Müşterilere Özel İçerik
Yazının devamını okumak için hemen giriş yapın!