Gerçekleşen ve Tahminler
4Ç23 net karı beklentilerin büyük farkla üzerinde gerçekleşti. Tahminleri geride bırakarak (İş Yatırım: 7 milyon Avro net gelir, Piyasa: 5 milyon Avro net zarar), TAV Havalimanları 4Ç22’deki 7 milyon Avro net zarara kıyasla 4Ç23’te 73 milyon Avro net kar açıkladı. 4Ç23 net kar rakamındaki göz alıcı büyüme, temel olarak üstün faaliyet performansına ve yasal hesaplardaki enflasyon muhasebesi nedeniyle kaydedilen ertelenmiş vergi kazançlarına atfedilebilir. Piyasa beklentisini %5 geride bırakan konsolide gelirler, 4Ç23’te yıllık bazda %10 artışla 328 milyon Avroya ulaştı. Piyasa beklentisinin üzerinde (İş Yatırım: 66 milyon Avro, Piyasa: 57 milyon Avro), FAVÖK 4Ç23’te yıllık bazda %15 artışla 63 milyon Avro olarak gerçekleşti.
Son Çeyrekte Öne Çıkanlar
Ciro büyümesi devam ediyor TAV Holding, yolcu trafiğindeki devam eden büyümenin (yıllık bazda +%14) etkisiyle 4Ç23’te %10 ciro büyümesi elde etti. Yer hizmetleri geliri (+%18), dinlenme salonu hizmetlerinden ve royalty kartlardan elde edilen gelirler (+%49) ve alan tahsisi alt kiralama ve reklamlarından elde edilen gelirler (+%52) 4Ç23’te gelir artışına en büyük katkıyı sağlayanlar oldu. Havacılık geliri, Yer Hizmetleri geliri ve İkram geliri, toplam ciroda sırasıyla %42, %20 ve %10 pay alarak 4Ç23’te gelir yaratmaya en büyük katkıyı sağlayanlar oldu. Almatı Havaalanı, 109 milyon Avro’luk katkıyla 4Ç23’te konsolide gelirlerin yaklaşık %33’ünü oluşturdu; ancak diğer faaliyet bölgelerini destekleyen yolcu trafiğindeki toparlanma sayesinde 4Ç22’deki %35’lik paya göre biraz düşüş gösterdi. TAV Havalimanları’nın en kârlı kısmı ve ana gelir kaynağı olan dış hat yolcu sayısı 4Ç22’de %15 arttı.
Karlılıkta artış. Nakit faaliyet giderleri, hacim büyümesi ve enflasyonun etkisiyle 4Ç23’te yıllık bazda %7 artışla 264 milyon Avro’ya yükseldi. FAVÖK 4Ç23’te yıllık bazda %15 artışla 63 milyon Avro’ya yükseldi ve 4Ç23’te yıllık bazda 0,9 puan artışla %19,3 marj kaydetti. TL’nin döviz karşısındaki değer kaybı, TL’nin faaliyet giderlerindeki payının (~%34) gelirlerdeki payından (~%12) daha yüksek olduğu dikkate alındığında faaliyet marjlarını desteklemektedir. 17,3 milyon Avro FAVÖK elde eden Almatı Havalimanı, 4Ç23’te konsolide FAVÖK’te %27’lik paya sahip (3Ç22’de %17).
Tibah’taki hisse satışından elde edilen nakit girişi 2023’te nakit pozisyonunu destekledi. Net borç pozisyonu, yüksek yatırım harcamaları nedeniyle 2022 sonu itibarıyla 1,6 milyar Avro’dan 2023 sonu itibarıyla 1,67 milyar Avro’ya yükseldi. Net Borç/FAVÖK 2022 yılında 4,7x iken 2023 yılında 4,3x’e geriledi. 3Ç23’te Tibah Havalimanı’ndaki %24 hisse satışı sayesinde 135 milyon ABD Doları nakit girişi nakit pozisyonunu destekledi. TAV Havalimanları 2023 yılında 214 milyon Avro yatırım harcaması yaptı. 2023 yılı itibarıyla Almatı Havalimanı inşaatının %86’sı, Antalya Havalimanı yeni terminal ve hava tarafı yatırımlarının %70’i ve Ankara Esenboğa Havalimanı inşaatının %34’ü tamamlandı. Almatı Havalimanı ve Antalya Havalimanı’nda yeni terminallerin sırasıyla Haziran 2024 ve 1Ç25’te açılması planlanıyor.
Üye ve Müşterilere Özel İçerik
Yazının devamını okumak için hemen giriş yapın!