Piyasalar |
Tepki alışı kalıcı olur mu? Dünya borsaları dip seviyelerden gelen %2,0’nin üzerinde alışlarla toparlanarak haftayı bitirdi. MSCI Tüm Ülkeler endeksi 2021 Kasım ayında gördüğü zirveye göre %20 aşağıda olan ayı piyasası sınırından döndü.Borsalardaki toparlanmayı temel veri akışından çok Powell’ın konuşması, bireysel yatırımcıların geri gelmesi, destek seviyelerden dönme gibi teknik gerekçelerle açıklayabiliyoruz. Kalıcı olduğuna ikna olmamız için S&P 500’ün yeniden 4.100 seviyesini geçmesi gerekiyor. Borsa İstanbul saat farkının da etkisiyle dünyadaki yükselişe sınırlı oranda katılabildi. Altın, enerji, gübre, havacılık öncülüğündeki yükselişe, otomotiv ve banka katılamadı. Doğan holding, Koza Grubu, Selçuk Ecza, Tekfen güçlü hisselerdi. Borsa İstanbul dolar bazında 200 günlük ortalaması olan 2.435 seviyesinin altında kapattı. Zayıf Çin verisinin ardından ABD, Avrupa vadelilerindeki kayıplara rağmen Borsa İstanbul’da yatay bir açılış öngörüyoruz. Banka hisseleri endeksin gerisinde kalmaya devam edebilir. Eurobond ve CDSlerdeki satış bizi rahatsız ediyor. Endeks için destek ve direnç seviyeleri 2.400 ve 2.435. Tepki alışının kalıcı olduğuna inanmamız için 200 günlük dolar ortalamanın üzerinde kapanışlar görmemiz gerekiyor. Açıklanan otomotiv Nisan üretim, ihracat ve Pegasus yolcu verilerine özel bir piyasa tepkisi öngörmüyoruz. Bugün hareketlenmesini beklediğimiz hisseler: Koza Altın, Koza Anadolu, Petkim, Şişe, Tüpraş, THY, TSKB. |
Haberler & Makro Ekonomi |
Otomotiv üretimi Nisan’da %3 arttı |
OSD Nisan ayına ilişkin Otomotiv sanayi verilerini yayınladı. Buna göre Nisan ayında otomotiv sanayi üretim hacmi yıllık bazda %3.2 artışla 107 bin adete ulaşırken, 4A22 dönemde kümülatif üretim hacmi %9 düşüşle 410 bin adete geriledi. Binek araç üretim adetleri, çip krizinden en çok olumsuz etkilenen segment, Nisan’da yıllık bazda %16 geriledi (4A22’da yıllık düşüş %20). Sanayii’nin ihracat hacmi ise Nisan ayında yıllık %3 düşüşle 76 bin adete gerilerken, 4A22 kümülatif ihracat hacmi yllık bazda %11 düşüşle 302 bin adete geriledi. Çip ve devam eden Rusya – Ukranya savaşı nedeniyle diğer komponent tedarikinde devam eden skınıtılar otomotiv sanayi üretimini önümüzdeki dönemde de baskılamaya devam edebilir. ODD tarafında yurtiçi otomotiv satış verilerinin geçtiğimiz hafta yayınlandığını hatırlatmak isteriz. |
Sirket Haberleri |
Halkbank |
Kapanış (TL) : 5.42 – Hedef Fiyat (TL) : 7 – Piyasa Deg.(TL) : 26933 – 3A Ort. İşl.Hac.(mn$) : 28.33 |
HALKB TI Equity- Öneri :TUT Get.Pot.%: 29.15 Analist: bsengonul@isyatirim.com.tr |
Halkbank ABD Anayasa Mahkemesi Temyiz Başvurusu |
Halkbank yüksek mahkemenin ABD’de yargılanmadan muaf tutulma yönünde bankanın yaptığı başvuryu reddinden sonra ABD Anayasa Mahkemesi’ne temyiz başvurusu yaptı. Nötr. |
Pegasus Hava Taşımacılığı |
Kapanış (TL) : 126.4 – Hedef Fiyat (TL) : 163.75 – Piyasa Deg.(TL) : 12931 – 3A Ort. İşl.Hac.(mn$) : 23.75 |
PGSUS TI Equity- Öneri :AL Get.Pot.%: 29.55 Analist: esirinel@isyatirim.com.tr |
Nisan’da yolcu trafiği 2019’un aynı döneme kıyasla %27 geriledi |
Pegasus Havayolları 2019 Nisan’a kıyasla 2022 Nisan ayı yolcu trafik verilerini yayınladı. Pegasus Havayolları’nın 2022 Nisan toplam yolcu sayısı 1.77 milyon adet olarak gerçekleşirken Nisan 2019’a kıyasla %27 düşüş kaydetti. Aynı dönem için toplam kapasite düşüşü %1, yolcu doluluk oranı ise yüzde 13.5 puan düşüşle %76.7’e geriledi. Nisan ayında toplam kapasite Nisan 2019’undaki kapasitesinin %99’sına ulaştı. Nisan’da iç hat kapasite ve dış hat kapasiteleri 2019’undaki kapasitelerinin sırasıyla %73’sine ve %109’ine ulaştı. Nisan 2019’a kıyasla, hem kapasite hem de doluluk oranındaki düşüşle iç hat yolcu trafiği %41 düşüşle 0.73 milyona ulaşırken, dış hat yolcu trafiği %14 düşüşle 1.04 milyona geriledi. Nisan 2022’de iç hat yolcu doluluk oranı %78.6 (Nisan 2019’a kıyasla yüzde 17 puan düşüş) ile dış hat doluluk oranındaki %75.4’ün (Nisan 2019’a kıyasla yüzde 9.9 puan düşüş) üzerinde gerçekleşti. 4A22’de Pegasus Havayolları’nın toplam yolcu trafiği 4A19’a kıyasla %29 düşüşle 6.62 milyona geriledi. Aynı dönemde toplam kapasite %8 düşüş, toplam doluluk oranı ise yüzde 8.0 puan düşüşle %79.7’e geriledi. Pegasus Havayolları 2022’de toplam kapasitesinin en az 2019 seviyesine ulaşmasını hedefliyor.
|
Üye ve Müşterilere Özel İçerik
Yazının devamını okumak için hemen giriş yapın!