Gerçekleşen ve Tahminler
Beklentilerin üzerinde 1Ç23 net zararı. TAV Havalimanları beklentilerin üzerinde (İş Yatırım: 35 milyon €, Piyasa: 45 milyon €) ve 1Ç22’de kaydedilen 22 milyon € net zararın üzerinde 1Ç23’de 45 milyon € net zarar rakamı açıkladı. Net zarar rakamındaki bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla olan kötüleşmenin nedenleri olarak finansman giderlerindeki artış, deprem vergileri nedeniyle artan vergi gideri, amortisman giderindeki artış ve iştirak zararları gösterilebilir. Nitekim, tahminimizin üzerinde gerçekleşen iştirak zararları da net kar tahminimizdeki sapmanın temel nedenini oluşturmaktadır. Tahminlerin biraz üzerinde (İş Yatırım : €246mn, Piyasa : €245mn), TAV 1Ç23’de yıllık bazda %68 artışla 251 milyon € satış geliri elde etti. 1Ç23 FAVÖK rakamı ise genel anlamda beklentilerle uyumlu (İş Yatırım : €41mn, Piyasa : €45mn) yıllık bazda %34 artışla 44 milyon € olarak gerçekleşti.
Son Çeyrekte Öne Çıkanlar
Almati Havalimanının artan katkısıyla ciro büyümesi. Şirketin 1Ç23 konsolide satış gelirleri Almati Havalimanı’nın güçlü performansı, yolcu trafiğinde devam eden toparlanma ve hizmet şirketlerindeki büyüme kaynaklı yıllık bazda %68 artışla 251 milyon €’ya ulaştı. 96 milyon € katkıyla, Almati Havalimanı konsolide satış gelirlerindeki payı 1Ç22’deki %31’den 1Ç23’de %38’e yükseldi. TAV iş modelinin en karlı kolu ve ana gelir kaynağı olan dış hat yolcu sayısı 1Ç23’de yıllık bazda %74 büyüme gösterirken, 1Ç19’nin de %36 üzerinde gerçekleşti.
FAVÖK artışı ciro büyümesinin altında. Nakit faaliyet giderleri 1Ç23’de hacim
artışı, TL’deki reel değerlenme ve enflasyon sonucu yıllık bazda %78 artışla 207
milyon €’ya yükseldi. Almati Havalimanı nakit faaliyet gideri 1Ç23’de 75 milyon
€ olarak gerçekleşti. 1Ç23’de konsolide FAVÖK rakamı yıllık bazda %34 artışla 44
milyon €’ya ulaşırken, FAVÖK marjı 1Ç22’deki %21.8’den 1Ç23’de %17.4’a geriledi.
22 milyon € FAVÖK elde eden Almati Havalimanı, 1Ç23 konsolide FAVÖK
rakamında %50 pay sahip oldu (1Ç22 %32 pay). Kısmen Rus hava sahasının bazı
havayollarına kapatılması ve kısmen de gelişmiş operasyonel verimlilik
sayesinde uluslararası kargo uçuş sayısındaki önemli artış, 2Ç22’den bu yana
Almatı gelirini ve FAVÖK’ünü artırdı. Uluslararası yolcu uçuş sayısındaki kayda
değer büyüme de 1Ç23’te FAVÖK’e önemli katkı sağladı.
Net borç pozisyonunda artış. Şirketin net borç pozisyonu 1Ç22 sonundaki 1.65 milyar €’dan 1Ç23 sonunda 1.74 milyar €’ya arttı. Net finansman giderleri 1Ç23’de brüt borç tutarındaki 118 milyon € artış, borçlanma oranlarındaki yükseliş ve 4.3 milyon € kur farkı gideri neticesinde yıllık bazda %66 artış ile 41 milyon €’ya yükseldi.
Değerleme Üzerindeki Etki ve Görünüm
TAV 2023 – 2025 hedeflerini korudu. TAV 2023 yılı için 81-91 milyon (İş Yat: 89 milyon) ve 2025 yılı için 102 -107 milyon (İş Yat: 100 milyon) toplam yolcu sayısına ulaşmayı hedefliyor. Şirket 2023 yılında, 1.23-1.29 milyar € (İş Yat:1.24 milyar €) konsolide satış geliri, 330-380 milyon € (İş Yat:350 milyon €) konsolide FAVÖK rakamı hedefliyor. Şirket
beklentileri, 2023’te 2022’ye kıyasla %17-%23’lük bir ciro büyüme aralığı ve %2-%18’lik FAVÖK büyüme aralığına işaret ediyor. Şirket 2023 yatırım harcaması beklentisini 220-260 milyon € (İş Yat:227 milyon €) ve Net Borç/FAVÖK oranı hedefini ise 5.0x-6.0x (İş Yat:5.5x) olarak belirtiyor. TAV’ın net kar rakamının 2022’de kaydedilen 122 milyon €’dan finansal giderlerdeki artış ve parasal kazançların olmayacağı tahminiyle 2023’de 100 milyon €’ya gerileyeceğini tahmin ediyoruz. TAV, 2022-2025 yılları arasında toplam yolcu sayısı ve konsolide gelirlerinde %10-%14 YBBO ve ayrıca aynı dönem için konsolide FAVÖK’ünde %12-%18 YBBO hedefliyor. Net Borç /FAVÖK’ün 2025 yılında 2.5x ve 3.0x’e gerilemesi bekleniyor.
AL tavsiyemizi koruyoruz. TAVHL için Ankara Esenboğa Havalimanı’nın 25 yıllık yeni imtiyaz ve işletme hakkı ile kapasite artırım yatırımlarının değerlememize dahil olduğu 140.85TL hedef fiyatımız ile AL tavsiyemizi koruyoruz. TAVHL 2023T 12.7x F/K ve 6.7x Firma Değ. /FAVÖK çarpanlarıyla uluslararası benzer şirketlerin sırasıyla 19.3x ve 10.3x çarpan medyanlarına kıyasla iskontolu işlem görüyor. Ekim 2022’de teklif sunulan Nijerya’da faaliyet gösteren Lagos Havalimanı’nın dış hat yolcu ve kargo terminallerinin 20 yıl süreyle işletilmesi ve geliştirilmesi ihale süreci takip ediliyor. Karadağ havalimanı ihalesi de TAV’ın takip ettiği bir başka ihale arasında bulunuyor.
Üye ve Müşterilere Özel İçerik
Yazının devamını okumak için hemen giriş yapın!