4Ç20 net zararı beklentilerin üzerinde Türk Havayolları 4Ç20’de beklentilerden daha fazla (İŞY: 108 milyon TL zarar; Piyasa: 345 milyon TL zarar), Covid-19 salgını sebebiyle ciddi yara alan havayolu yolcu trafiğinin neden olduğu zayıf operasyonel performans ve kur farkı giderleri sonucu bir önceki sene açıkladığı 1,948 milyon TL net kar rakamının aksine 385 milyon TL net zarar rakamı açıkladı. Beklentimizin üzerinde gerçekleşen kur farkı giderleri 4Ç20 net kar rakamı tahminimizdeki sapmanın nedeni olarak öne çıkıyor. THY 4Ç20’de beklentilerin üzerinde (İş Yat: 13.4 milyar TL ; Piyasa: 13 milyar TL), yıllık bazda %27 düşüşle 13.9 milyar TL konsolide satış geliri elde etti. 4Ç20 FAVÖK rakamı bizim 3.4 milyar TL beklentimizin ve piyasanın 3.2 milyar TL beklentisinin üzerinde ve 4Ç19’deki 3.1 milyar TL’ye kıyasla %26 artışla 3.9 milyar TL olarak kaydedilirken, FAVÖK marjı yıllık bazda yüzde 11.6 puan artışla 27.9% olarak gerçekleşti.
Son Çeyrekte Öne Çıkanlar
Güçlü kargo gelirleri yolcu gelirlerindeki kaybını azalttı Covid-19 ile ilgili seyahat yasakları nedeniyle yolcu trafiğindeki %65 düşüş sonucu THY yolcu gelirleri yıllık bazda %56 düşüşle 6.9 milyar TL’ye geriledi. Kargo satış gelirleri ise kargo hacmindeki %2 düşüşe rağmen, ton başına artan kargo geliri ve TL’deki değer kaybının olumlu etkisi nedeniyle 4Ç20’de yıllık bazda iki katından fazla artarak 6.6 milyar TL’ye arttı. Kargo gelirlerinin konsolide satış gelirlerindeki payı 4Ç19’daki %14’den 4Ç20’de %47’e yükseldi. 4Ç20’de kur etkisi hariç yolcu birim gelirleri (RASK) yıllık bazda %27 düşüşle Usc4.79’a gerilerken, kur etkisi hariç R/Y yıllık bazda %6.4 artışla Usc7.45’e yükseldi. Kur etkisi hariç R/Y Asya/Uzak Doğu (+% 17.4), Afrika (+%28), Orta Doğu’da (+%32.5) ve Avrupa (+%6.2) artarken Amerika (-%2.7), ve Türkiye (%-2.5)’de geriledi.
FAVKÖK marjında iyileşme 4Ç20’de kapasitedeki düşüş ve tasarruf önlemleri neticesinde faaliyet giderleri TL bazında yıllık %26 düşüş kaydetti ve satış gelirlerindeki düşüşü neredeyse tamamen bertaraf etti. 4Ç20’de sabit giderler nedeniyle yakıt dışı birim giderler (ex fuel CASK), yıllık %62 artışla Usc7.45’e, toplam CASK rakamı ise yıllık bazda %38 artışla USc9.23’e yükseldi. Diğer taraftan ASK rakamı kargo operasyonlarıyla ilgili ATK ile eklenerek düzeltildiğinde yakıt dışı birim gideri yıllık bazdaki artış %23 ile sınırlı kaldı. THY 4Ç20’de yıllık bazda %5 artışla 5.4 milyar TL FAVKÖK (şirket raporlaması) elde ederken, FAVKÖK marjı yıllık bazda yüzde 11.7 puan artışla %38.9’a yükseldi.
Üye ve Müşterilere Özel İçerik
Yazının devamını okumak için hemen giriş yapın!