Beklentilerin üzerinde güçlü net kar performansı: Turkcell 4Ç20’de, bizim tahminimiz 1176 mn TL ve piyasa tahmini 1120 mn TL’nin üzerinde, 1302 mn TL net kar açıkladı. Geçen seneye kıyasla daha yüksek finansal giderler ve tek seferlik giderlere rağmen, kaydedilen yüksek ertelenmiş vergi geliri ve güçlü operasyonel performans sayesinde net kar 4Ç20’de yıllık bazda %72 artış gösterdi. Dava giderleri ve dava karşılıkları ile ilgili 389mn TL’lik bir defaya mahsus gider, birikmiş zararlarını ertelenmiş vergi varlığı olarak muhasebeleştiren Lifecell (Ukrayna) tarafından kaydedilen 689mn TL ertelenmiş vergi geliri ile fazlasıyla telafi edilmiştir. Tek seferlik gelir ve giderler hariç bakıldığında ise 4Ç20’de net kar 1025 mn TL seviyesinde gerçekleşti (4Ç19 tek seferlik giderler haiç net kar 954 mn TL). Ertelenmiş vergi geliri de tahminlerimizdeki sapmanın ana nedeni oldu.
Son Çeyrekte Öne Çıkanlar
Güçlü ciro büyümesi. Turkcell’in 4Ç20 satış gelirleri, beklentilerle büyük ölçüde paralel, yıllık bazda %17.8 artışla 7,87 milyar TL gerçekleşti (İŞY: 7,60 milyar TL ve piyasa: 7,66 milyar TL). Ciro büyümesi; artan veri ve dijital hizmet kullanımı, yüksek paketlere geçiş, genişleyen faturalı abone portföyü ve ekipman satışlarının yanı sıra kurumsal ve uluslararası gelirlerin güçlü performansından kaynaklandı. Dijital iş hizmetleri ve kurumsal projelerin güçlü performansı sayesinde kurumsal segment gelirleri bir önceki yıla göre %26 artarken, Ukrayna operasyonlarından gelen yüksek katkı ve pozitif kur etkisi sayesinde uluslararası gelirler yıllık %33 artış gösterdi.Turkcell, 4Ç20’de 464 bin yeni faturalı abone kazanımı gerçekleştirdi. Şirketin mobil abone başına elde ettiği gelir yıllık bazda %11 artış gösterdi. Bu büyümenin önemli kısmı i) müşteri kompozisyonun da faturalı aboneler lehine olan değişim, i) daha yüksek paketlere geçişler ve iii) data ve dijital servis kullanımlarındaki artıştan kaynaklandı. Diğer yandan, mobil pazardaki artan rekabet nedeniyle mobil abone başına elde edilen gelir çeyreksel bazda %1.5 düşüş gösterdi. Son olarak, şirketin fiber ulaşmayan losyonlarda alternatif hizmet olarak sunduğu Superbox ürünü 40 bin abone artışıyla 591 bin aboneye ulaştı (yıllık %83, çeyreklik %7 büyüme).
Üye ve Müşterilere Özel İçerik
Yazının devamını okumak için hemen giriş yapın!