Gerçekleşen ve Tahminler
Beklentilerin üzerinde 1Ç23 sonuçları. Şişecam 1Ç23’de piyasa tahminin %11, bizim tahminimizin %14 üzerinde, yıllık bazda %34 düşüşle 2.36 milyar TL konsolide net kar rakamı açıkladı. Zayıflayan faaliyet kar marjları, amortisman giderlerindeki artış (1Ç22’de 0.87 milyar TL; 1Ç23’de 1.43 milyar TL), depremin etkisiyle artan vergi gideri (1Ç22’de 62 milyon TL, 1Ç23’de 1.42 milyar TL), net faiz giderlerindeki artış (1Ç22’de 155 milyon TL, 1Ç23’de 550 milyon TL), yatırım faaliyetlerinden gelirlerde gerileme ile depremle ilgili bağış ve yardımlar (1Ç23 225 milyon TL) 1Ç23 net kar rakamındaki yıllık gerilemenin nedenleri olarak öne çıkıyor. Net kar rakamındaki çeyrek bazdaki düşüşün nedenleri olarak ise yatırım amaçlı gayrimenkullerin yeniden değerleme gelirlerinin bu çeyrek olmayışı ve artan vergi gideri olarak söylenebilir. Şirketin konsolide satış gelirleri 1Ç23’de beklentilerle uyumlu yıllık bazda %67 artışla ancak çeyrek bazda %2 düşüşle 28.37 milyar TL’ye ulaştı. Konsolide FAVÖK rakamı 1Ç23’de hem bizim hem de piyasanın beklentisini %18 aşarak, yıllık bazda %29, çeyrek bazda %23 artışla 5.7 milyar TL’ye ulaştı. Konsolide FAVÖK marjı 1Ç22’deki %26’dan 1Ç23’de %20.1’a gerilerken, 4Ç22’teki %15.9’a kıyasla iyileşme gösterdi.
Son Çeyrekte Öne Çıkanlar
Enerji ve cam ev eşyası konsolide ciro büyümesine en fazla katkıyı yapan segmentler. Konsolide satışlarda %22 paya sahip (2. en büyük pay), mimari cam bölümü 1Ç23’de yıllık bazda %23 büyüme ile cirosal artışta en geride kalan segment oldu. Fiyat artışlarına rağmen (+%45), ithal ürünlerin bulunurluğundaki artış ile Türkiye’de krediye ulaşımdaki sıkıntılar sonucu zayıf inşaat sektörü neticesinde satış hacmindeki %27 daralma mimari cam segmenti cirosundaki sınırlı büyümenin nedenleri olarak öne çıkıyor. Enerji birimi (yıllık bazda %80 hacim artışı ve fiyat artışları ile neredeyse üç kat büyüme) ve cam ev eşyası (yıllık %7 hacim büyümesi ve fiyat artışları ile %91 büyüme) 1Ç23’de yıllı %67 konsolide ciro artışına en fazla katkıyı sağlayan bölümler oldu. 1Ç22’e paralel, kimyasallar segmenti 1Ç23’de de konsolide ciroda %29 pay aldı. 1Ç23’de endüstriyel (%1 hacim düşüşü), cam ambalaj (%10 hacim daralması) ve kimyasallar (%7 hacim daralması) bölümleri sırasıyla yıllık %79, %75 ve %72 artış gösterdi.
Üye ve Müşterilere Özel İçerik
Yazının devamını okumak için hemen giriş yapın!