Gerçekleşen ve Tahminler
Türk Hava Yolları bizim 13.84 milyar TL net kar beklentimizle uyumlu, piyasanın 11.83 milyar TL beklentisinin üzerinde, 2Ç22’de kaydettiği 9.16 milyar TL’ye (576 milyon dolar) kıyasla %50 artışla 2Ç23’de 13.75 milyar TL (635 milyon dolar) net kar rakamı açıkladı. Şirket 2Ç23’de beklentilerle uyumlu yıllık bazda %50 artışla 107.6 milyar TL (5.15 milyar dolar) konsolide ciro elde etti (2Ç22: 4.54 milyar dolar). Beklentilerle uyumlu (İş Yat: 25.42 milyar TL; Piyasa: 24.80 milyar TL), 2Ç23 konsolide FAVÖK rakamı yıllık bazda %64 artışla 25.62 milyar TL (1205 milyar dolar) olarak gerçekleşti (2Ç22: 972 milyar dolar). Şirket tanımlaması FAVKÖK marjı 2Ç22’deki %25’den 2Ç23’de 30.1%’e yükseldi.
Son Çeyrekte Öne Çıkanlar
Güçlü yolcu talebi kaynaklı ciro büyümesi. THY’nin konsolide gelirleri, yolcu gelirlerini artıran güçlü hava yolculuğu talebi sayesinde 2Ç23’te yıllık bazda %13,5 artarak 5,15 milyar ABD Doları’na ulaştı. 2Ç23’te yolcu gelirleri, yolcu trafiğindeki %19’luk büyüme ve yolcu birim gelirlerindeki %11.6’lık artışın etkisiyle yıllık bazda %31 artarak 4.41 milyar ABD Doları’na yükseldi. 2Ç23’de THY %14 kapasite büyümesi ve yıllık 2.1 yüzde puan artışla %81.7 yoldu doluluk oranı elde etti. Yolcu RASK’ı 2Ç23’te yıllık %14,5 artışla US$c7,46’ya yükseldi. %32 artış ile Amerika en yüksek yolcu RASK büyümesi elde eden bölge olurken, Orta Doğu ve iç hat rotaları 2Ç23’te 2Ç22’ye göre sırasıyla %1 ve %6 yolcu RASK düşüşü kaydetti. Kargo gelirleri ise %9 azalan kargo hacimleri ve %38 azalan kargo birim gelirleri nedeniyle 2Ç23’te bir önceki yılın aynı dönemine göre %44 düşerek 0,6 milyar ABD dolarına geriledi. Kargo gelirlerinin payı 2Ç22’deki %23’ten 2Ç23’te %12’ye düştü.
Faaliyet marjlarında iyileşeme. 2Ç23 yakıt dışı CASK, temel olarak personel giderlerindeki (%61 artış), yer hizmetleri giderlerindeki (%39 artış) ve yolcu hizmetleri ve ikram giderlerindeki (%35 artış) yükselişe bağlı olarak yıllık %23 artışla US$c5,19’e yükseldi. Akaryakıt fiyatlarındaki düşüş sayesinde toplam CASK, 2Ç23’te yıllık %3 düşüşle US$c7,51’egeriledi. FAVÖK (şirket tanımlaması) 2Ç23’te yıllık bazda %37 artarak 1,55 milyar ABD Doları’na ulaştı. FAVÖK marjı 2Ç22’deki %25,0’den 2Ç23’te %30,1’e yükseldi.
Üye ve Müşterilere Özel İçerik
Yazının devamını okumak için hemen giriş yapın!