Gerçekleşen ve Tahminler
3Ç23 net kar rakamı beklentilerin üzerinde. Türk Hava Yolları bizim 40.55 milyar TL ve piyasanın 42.93 milyar TL beklentisinin üzerinde, 3Ç22’de kaydettiği 27.11 milyar TL’ye (1.52 milyar dolar) kıyasla %89 artışla 3Ç23’de 51.33 milyar TL (1.92 milyar dolar) net kar rakamı açıkladı. Tahminimizin altında gerçekleşen vergi gideri ile beklentimizin üzerinde gerçekleşen kur farkı geliri kar tahminimizdeki sapmanın temel nedenleri olarak öne çıkıyor. Şirket 3Ç23’de beklentilerle uyumlu yıllık bazda %56 artışla 169 milyar TL (6.32 milyar dolar) konsolide ciro elde etti (3Ç22: 6.07 milyar dolar). Beklentilerle uyumlu (İş Yat: 55.2 milyar TL; Piyasa: 55.1 milyar TL), 3Ç23 konsolide FAVÖK rakamı yıllık bazda %63 artışla 55.8 milyar TL (2.05 milyar dolar) olarak gerçekleşti (3Ç22: 1.91 milyar dolar). Şirket tanımlaması FAVKÖK marjı 3Ç22’deki %35.3’den 3Ç23’de 40.2%’e yükseldi.
Son Çeyrekte Öne Çıkanlar
Yolcu talebindeki artış kargo cirosundaki kaybı fazlasıyla dengeledi. THY’nin konsolide gelirleri, hava yolcu talebindeki büyümenin devamı ve teknik gelirlerin artan katkısı sayesinde 3Ç23’te yıllık bazda %4 artarak 6.32 milyar ABD dolara ulaştı. 3Ç23’te yolcu gelirleri, yolcu trafiğindeki %10 büyüme ve yolcu birim gelirlerindeki %0.8’lik artışın etkisiyle yıllık bazda %9 artarak 5.53 milyar dolara yükseldi. 3Ç23’de THY %8 kapasite büyümesine kıyasla 0.3 yüzde puan düşüşle %85.6 doluluk oranı elde etti. Yolcu RASK’ı 3Ç23’te yıllık %0.6 artışla US$c8.48’e yükseldi. %9.7 artış ile Amerika en yüksek yolcu RASK büyümesi elde eden bölge olurken, Orta Doğu ve iç hat rotaları 3Ç23’te 3Ç22’ye göre sırasıyla %12.8 ve %6.4 yolcu RASK düşüşü kaydetti. Kargo gelirleri ise dolar bazında %30 azalan kargo birim gelirlerine kıyasla yıllık değişiklik göstermeyen kargo hacmi nedeniyle 3Ç23’te bir önceki yılın aynı dönemine göre %30 düşerek 0,6 milyar dolara geriledi. Kargo gelirlerinin payı 3Ç22’deki %14’ten 3Ç23’te %10’a düştü.
Faaliyet marjlarında iyileşme. 3Ç23 yakıt dışı CASK, temel olarak personel giderlerindeki (%26 artış), satış ve pazarlama giderlerindeki (%26 artış) ve yolcu havaalanı ve navigasyon giderlerindeki (%16 artış) yükselişe bağlı olarak yıllık %12 artışla US$c4.67’e yükseldi. Akaryakıt fiyatlarındaki düşüş sayesinde toplam CASK, 3Ç23’te yıllık %5 düşüşle US$c7.27’e geriledi. FAVÖK (şirket tanımlaması) 3Ç23’te yıllık bazda %19 artarak 2.54 milyar dolara ulaştı. FAVÖK marjı 3Ç22’deki %35.3’den 3Ç23’te %40.2’e yükseldi. THY 2023 ve 2024 yakıt tüketiminin sırasıyla %20 ve %9’unu koruma (hedge) altına aldı.
Üye ve Müşterilere Özel İçerik
Yazının devamını okumak için hemen giriş yapın!