Gerçekleşen ve Tahminler
Beklentilerin üzerinde 2Ç25 net kar rakamı. Tofaş Fabrika 2Ç25’de beklentilerin üzerinde (İş Yatırım: 1,56 milyar TL; Piyasa: 1,02 milyar TL), 2Ç24’de kaydedilen 1.74 milyar TL net kar rakamına benzer 1,75 milyar TL net kâr bildirdi. Net kâr tahminimizdeki sapma esas olarak ertelenmiş vergi gelirinden kaynaklanmaktadır. Beklentilerle uyumlu (İş Yatırım 66,74 milyar TL; Piyasa: 65,58 milyar TL), Şirket 2Ç25’de yıllık %116’lık artışla 69,44 milyar TL net satış geliri elde etti. Tahminlerin biraz altında (İş Yatırım: 2,65 milyar TL; Piyasa: 2,53 milyar TL) FAVÖK, 2Ç25’de yıllık %216 düşüşle 2,42 milyar TL olarak gerçekleşti.
Son Çeyrekte Öne Çıkanlar
Stellantis Türkiye faaliyetleri konsolidasyonu ciroda artış sağladı. %116’lık dikkat çekici ciro artışı, esas olarak Mayıs ve Haziran aylarında Stellantis Türkiye operasyonlarının konsolidasyonundan kaynaklandı. Toplam satış hacmi, 2Ç25’de yıllık bazda %98 artışla 82.909 adede ulaştı ve bunun %47’sini Peugeot-Citroen ve Opel markaları oluşturdu. Yurt içi satış gelirleri, 2Ç25’de yıllık bazda %141 artışla 62,83 milyar TL olarak gerçekleşti ve toplam cirodaki payı 2Ç24’deki %81’den %90’a arttı. İhracat gelirleri ise, %18’lik ihracat hacmi büyümesi sayesinde 2Ç25’de yıllık bazda %9 artarak 6,61 milyar TL’ye yükseldi. Enflasyon ile €/TL paritesi arasındaki fark, önceki çeyreklerde olduğu gibi 2Ç25’de de ihracat gelirlerine olumsuz yansıdı.
Kar marjlarında erime. Brüt kar marjı, 2Ç25’de yıllık bazda %5,5 puan azalarak %7,3’e geriledi. İşletme giderleri/satışlar, 2Ç25’de yıllık bazda 1,1 puan düşüşle %6,4’e yükseldi. FAVÖK, 2Ç25’de yıllık bazda %36 düşüşle 2,42 milyar TL’ye gerilerken, esas olarak yurtiçi otomotiv pazarındaki yoğun rekabet, düşük kapasite kullanımı ve enflasyonist ortamda artan maliyetler nedeniyle 2Ç25’de yıllık bazda 8,3 puan düşüşle %3,5’lik bir marj kaydetti.
Şirketin net borç pozisyonu, Stellantis Türkiye hisselerinin satın alınmasına ilişkin işlem bedeli ve temettü ödemesi nedeniyle 2024 sonu itibarıyla 9,46 milyar TL iken, 2025’in ilk yarısı itibarıyla 19,87 milyar TL’ye yükseldi.
Değerleme üzerindeki etki ve görünüm
Tofaş, 2025 yılına ilişkin öngörüsünü güncelledi. Şirket, buna göre 2025 yılı için yurt içi hafif araç pazarı beklentisini önceki 0,9-1,1 milyon araçtan 1,1-1,2 milyon araca revize etti. Stellantis – Türkiye tam yıl satışlarını da hesaba katarak, Şirket, 2025 yılı için yurt içi satış hacim hedefini önceki 110-130 bin adede kıyasla 300-330 bin adede revize etti. 2025 yılı için önceki 70-80 bin adede ihracat hacmi beklentisi ise korundu. Şirketin 2025 yılı toplam üretim hacmi beklentisi, önceki 150-170 bin adede kıyasla 150-160 bin adede düşürüldü. Önceki 150 milyon avroluk yatırım harcaması beklentisi ise değişmedi. Tofaş,1Y25’deki %1,3 seviyesinde olan VÖK marjının 2025 yılı için yaklaşık %3, 2028 yılı için ise %5-7 seviyesine arttırmayı hedefliyor.
Üye ve Müşterilere Özel İçerik
Yazının devamını okumak için hemen giriş yapın!