UMS-29 Hariç (Nominal)
Migros’un gelirleri 3Ç25’te yıllık %43,9 artışla 104,0 milyar TL’ye yükselirken, 9A25 toplam cirosu yıllık bazda %45,9 artışla 270,8 milyar TL oldu. Brüt marj,geçen yılın aynı dönemindeki %27,4’ten %27,1’e hafif geriledi. Ticari borçlara ilişkin tahakkuk eden faiz etkisi hariç tutulduğunda, brüt marj yıllık 40 baz puanartışla %22,8’e çıktı (3Ç24: %22,4). 9A25 dönemi için brüt marj ise %22,3’e (9A24: %22,0) yükseldi.
FAVÖK marjı, tahakkuk eden faiz etkisindeki düşüşe rağmen, 3Ç25’te %10,8’e çıkarak geçen yılki %10,6’nın üzerine çıktı. Bu etki arındırıldığında, FAVÖK marjı yıllık 80 baz puan artışla %6,4’e ulaştı (3Ç24: %5,6) ve operasyonel giderlerdeki iyileşme dikkat çekti. UMS-29 hariç net kâr, 3Ç25’te 3,32 milyar TL ile yatay seyretti ve %3,2 net marj kaydedildi. Migros yılın ilk dokuz ayında 187 yeni mağaza açarak toplam mağaza sayısını 3.730’a çıkardı. Satış alanı yıllık bazda %3 artışla 2.064 bin m²’ye yükseldi. Online hizmet mağaza sayısı 459 artışla 1.881’e ulaştı. Online kanal performansı güçlü seyrini korudu; brüt işlem hacmi (GMV) %21 artarak 50,3 milyar TL’ye çıktı, sipariş adedi ise %12 artışla 56,7 milyon oldu.
TÜFE’ye göre düzeltilmiş benzer mağaza satış büyümesi (LfL), 3Ç25’te çeyreklik bazda %3’ten %4,2’ye yükseldi. Ortalama sepet büyüklüğü %3,4 artarak (2Ç25: %1,3) ivme kazandı. LfL trafik büyümesi ise %0,8’e geriledi (1Ç25: %1,6), ancak geçen yılki %0,5’in üzerinde kaldı.
UMS-29 Kapsamında (Enflasyon Düzeltilmiş)
Beklentilere paralel olarak (İş Yatırım: 106,6 milyar TL; Konsensus: 106,2 milyar
TL), Migros’un 3Ç25 net satışları 106,9 milyar TL oldu ve %7,6 reel büyüme
kaydedildi. 9A25’te toplam ciro 294,8 milyar TL’ye ulaşarak yıllık %7,2 arttı.
Brüt marj, yıllık bazda 0,7 puan artışla %25,1’e yükseldi. 9A25’te brüt marj %
24,4’e çıkarak 1,7 puanlık iyileşme gösterdi. Bu artış, stok değer düşüklüğü
düzeltmesinin azalması (3Ç25: –200bp; 3Ç24: –300bp), enflasyonun yavaşlaması
ve ticari borçlara uygulanan faiz oranlarının düşmesi (3Ç25: 440bp; 3Ç24: 500bp)
sayesinde gerçekleşti. Bu etkiler hariç brüt kâr marjı, 3Ç25’te %22,4’e ve 9A25’te
%22,3’e çıktı.
Beklentilerin oldukça üzerinde gelen FAVÖK, 9,41 milyar TL ile yıllık %24 artış kaydetti (İş Yatırım: 8,0 milyar TL; Konsensus: 7,7 milyar TL). FAVÖK marjı %8,8’e yükseldi (3Ç24: %7,6; 2Ç25: %3,1). Marj artışı, güçlü brüt kârlılık ve sınırlı gider artışından kaynaklandı.
UMS-29 kapsamında 5,5 milyar TL parasal kazanç elde edilirken, bu rakam %1,1 artış gösterdi. Artan finansman ve vergi giderlerine rağmen net kâr 4,03 milyar TL olarak gerçekleşti (yıllık –%9), ancak piyasa beklentilerinin üzerinde geldi (İş Yatırım: 1,90 milyar TL; Konsensus: 1,91 milyar TL).
Üye ve Müşterilere Özel İçerik
Yazının devamını okumak için hemen giriş yapın!






















