Gerçekleşen ve Tahminler
3Ç25 net kar beklenti üzeri, FAVÖK beklentilerle uyumlu. THY 3Ç25’de piyasa beklentisinin %13 üzerinde ancak yıllık %11 düşüşle 1,38 milyar ABD doları konsolide net kar rakamı açıkladı. Açıklanan 3Ç25 rakamı 9A25 net kâr rakamının yıllık %25 azalarak 2,03 milyar ABD dolarına gerilemesine neden oldu. 3Ç25 net kâr rakamındaki yıllık düşüş, büyük ölçüde maliyet baskılarının ve zayıf kargo performansının etkisiyle gerileyen faaliyet kâr marjlarından kaynaklandı. Beklentiler doğrultusunda THY, 3Ç25’de yıllık bazda %5 artışla 6,95 milyar ABD doları konsolide net satış geliri elde etti ve 9A25 ait konsolide ciro rakamının yıllık %4 artışla 17,82 milyar ABD dolarına yükselmesini sağladı. 3Ç25’de FAVÖK beklentilerle uyumlu, yıllık %14 düşüşle 1,87 milyar ABD doları olarak gerçekleşti ve geçen yılın aynı dönemine göre 5,8 yüzde puan düşüşle %26,9’luk bir marjı elde etti. 9A25’de FAVÖK yıllık bazda %6 düşüşle 3,75 milyar ABD dolarına geriledi.
Son Çeyrekte Öne Çıkanlar
Zayıflayan global ticaret ve deniz taşımacılığındaki artan rekabet kaynaklı kargo gelirlerinde düşüş. Yolcu gelirleri 3Ç25’de yıllık %8 kapasite ve %11 yolcu trafiği büyümesinin etkisiyle %6 artarak 5,89 milyar ABD dolarına ulaştı. Yolcu doluluk oranı ise 3Ç25’de 0,6 yüzde puan artarak %85,6’ya yükseldi. Öte yandan, kargo hacimlerindeki %11’lik büyümeye rağmen, kargo gelirleri, küresel ticaretin yavaşlaması ve deniz taşımacılığından kaynaklanan artan rekabet nedeniyle kargo birim gelirlerindeki düşüş nedeniyle 3Ç25’de yıllık %7 daralmayla 845 milyon ABD dolarına geriledi. Turkish Technic’in gelirleri, 3Ç25’de yıllık %28 artışla güçlü büyümesini sürdürdü. 3Ç25’de yolcu birim gelirleri ve RASK sırasıyla %2,6 ve %1,9 düştü. Bölgesel yolcu birim gelir performansı açısından bakıldığında, Amerika (%6,6 düşüş), Orta Doğu (%5 düşüş) ve iç hatlar (%7 düşüş) ile 3Ç25’de en kötü performansı gösterenler olurken, Afrika (%0,4 artış) ve Avrupa (%0,5 artış) yıllık bazda hafif bir iyileşme kaydetti.
Petrol fiyatındaki gerileme yakıt dışı CASK artışını büyük ölçüde dengeledi. Yakıt dışı CASK, 3Ç25’de esas olarak ücret ayarlaması (personel CASK’ı %13,5 artış) ve büyük Avrupa havalimanlarındaki revize ücret tarifeleri (havalimanı navigasyon CASK’ı %12 artış) nedeniyle %8 arttı. THY, GTF ile ilişkili uçuşlarının durdurulmasının yakıt dışı CASK üzerindeki etkisinin 3Ç25’de 2 yüzde puan olduğunu belirtti. Düşük reklam harcamaları ve artan doğrudan satışlar, 3Ç25’de satış CASK’ını desteklemeye devam ederek yıllık %2 düşüşe yol açtı. Yüksek crack spread’i faydayı sınırlasa da, yakıt CASK’ı düşük yakıt fiyatları nedeniyle %8 düştü. FAVKÖK marjı, 3Ç25’de yıllık bazda 5,6 yüzde puan düşüşle %29,6 olarak bildirildi. 9A25 FAVKÖK marjı ise 2,4 yüzde puan düşüşle %23,9 seviyesinde gerçekleşti. THY, 2025 ve 2026 yakıt tüketiminin sırasıyla %50’sini ve %26’sını, 65 ABD doları olan başabaş brent fiyatı üzerinden hedge etti.
Net borç pozisyonunda artış. Serbest nakit akışı 9A24’deki 3,14 milyar ABD dolarından, 9A25’de 2,83 milyar ABD dolarına geriledi. Brüt yatırım harcamaları, 9A24’deki 2,95 milyar ABD dolarından 9A25’de 3,56 milyar ABD dolarına ulaştı. Net borç pozisyonu, 2024 sonu itibarıyla 5,84 milyar ABD dolarından 9A25 sonu itibarıyla 7,13 milyar ABD dolarına yükseldi. Net borç/FAVÖK oranı, 2024’teki 1,1x seviyesinden 9A25 sonu itibarıyla 1,4x’a yükseldi.
Üye ve Müşterilere Özel İçerik
Yazının devamını okumak için hemen giriş yapın!





















