LOGO için 12 aylık hisse başı hedef fiyatımızı 52TL’den 69TL’ye yükseltiyor ve hisse için AL tavsiyemizi yineliyoruz. Son üç ayda piyasanın %7,8 altında performans gösteren hissenin, i) güçlü 2022 beklentileri, ii) yüksek tekrarlayan oranı, iii) yüksek görünürlük ve büyüme potansiyeli sunan kontör satışlarının devam eden güçlü ivmesi ve iv) hızlı büyüyen KOBİ’lere yönelik ERP çözümleri pazarındaki lider konumu düşünüldüğünde gözden kaçırıldığını düşünüyoruz. Hisse 2022 tahminlerimize göre 9.5x FD/FAVÖK ve 12,9x F/K çarpanları ile uluslararası benzerlerine kıyasla yaklaşık %41 ve %47 iskonto ile işlem görüyor.
Güçlü pazar konumlanması. Logo, penetrasyonun düşük olduğu KOBİ’lere yönelik Türkiye Kurumsal Uygulama Yazılımları pazarında lider oyuncudur. Logo, i) 35 yılı aşkın sektör deneyimi ile güçlü marka adı, ii) yerel piyasa mevzuatlarına ve KOBİ’lerin ihtiyaçlarına en uygun şekilde hitap eden kapsamlı/kullanıcı dostu ürün teklifleri, iii) geniş satış ağı ve yüksek karlılık sağlayan 800’den fazla iş ortağı ve iv) kanıtlanmış kurum içi Ar-Ge yetenekleri ile küresel rakiplerine kıyasla sahip olduğu maliyet avantajları ile cazip pazar dinamiklerinden yararlanmak için oldukça iyi bir konuma sahiptir. Tekrarlayan gelirlerin toplam faturalı gelirler içerisindeki payını 2016’daki %48’den 2021’de %62’ye çıkarmayı başaran Logo’nun, işletmelerin bulut tabanlı çözümlere adoptasyonunun artacağı beklentisi ile önümüzdeki beş yıl içinde bu oranı daha da artırarak %66’ya yükselteceğini öngörüyoruz. Logo bu dönüşüme LEM, kullan öde, SaaS abonelik modelleriyle öncülük ediyor. Buna ek olarak, Şirket’in dikeylerde genişleme stratejisi ile desteklenen çapraz satış fırsatlarının ve Romanya operasyonunun devam eden sağlam katkısının (EUR bazında %6-7’lik ciro büyümesini sürdürülebilir buluyoruz), ileriye dönük olarak Logo’nun karlı büyümesini destekleyeceğini düşünüyoruz.
Sürdürülebilir büyümeyi destekleyen e-devlet çözümleri segmentindeki en büyük oyuncu. Devletin 2013 yılından itibaren uygulamaya koyduğu zorunlu e-fatura gibi uygulamalar, Logo için yeni ve çekici bir büyüme alanı yarattı. Hatırlatmak gerekirse, E-defter, e-arşiv, e-irsaliye gibi uygulamaların zorunlu hale getirilmesi gibi birçok değişiklikle birlikte 2013 yılında 25 milyon TL olan e-fatura gelir sınırını, 2016 yılında 10 milyon TL’den 2020’de 5 milyon TL’ye düşürülmüştü. Böylece, Logo’nun kontör gelirleri, 2016 ve 2021 yılları arasında yıllık ortalama %56 büyüme kaydetti ve 2021 yıl sonu itibariyle bu gelirlerin tekrarlayan gelirler içerisindeki payı %37’ye ulaştı. Yüksek enflasyonun reel olarak gelir eşiklerini etkin bir şekilde düşürdüğü dikkate alındığında, bu güçlü ivmenin orta vadede de devam edeceğini öngörüyoruz. Kontör tüketiminin aynı zamanda, enflasyona paralel fiyat artışları ve artan ekonomik aktivite ile desteklenmesini bekliyoruz.
Ayrıca, hükümetin devam eden e-dönüşüm girişimleriyle de bu alandaki büyüme desteklenmeye devam ediyor. Yeni tebliğe göre 1 Temmuz 2022 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere e-fatura gelir eşiği 5 milyon TL’ye, belirli sektörlerdeki şirketler için ise 1 milyon TL’ye düşürüldü. E-arşiv zorunluluğu ise önceki 30 binin üzerindeki fatura sınırından 5 binin üzerindeki faturalara genişletildi. 30 binin üzerindeki önceki fatura sınırı. Ek olarak yıllık cirosu 10mn TL’yi aşan şirketlerin e-irsaliye düzenlemesi zorunlu hale getirildi (önceki limit 25mn TL ve üzeriydi). Bu son düzenleme değişikliğinin konsolide bazda satışlara etkisinin önceki değişikliklere göre nispeten sınırlı olması beklense de, son 3 yılda kullanıcı sayısı önemli ölçüde artan mikro KOBİ segmentine yönelik bir saas çözümü olan Logo İşbaşı satışlarını destekleyebilir.
Üye ve Müşterilere Özel İçerik
Yazının devamını okumak için hemen giriş yapın!