Beklentilerin üzerinde net kar rakamı: Turkcell 2Ç23’te tahminlerin bir miktar üzerinde 3161mn TL net kar açıkladı (İş Yatırım: 2981mn TL; Konsensüs: 2980mn TL). Tahminimizdeki sapma, beklentilerimizin üzerinde gerçekleşen güçlü operasyonel performanstan kaynaklandı. Artan net finansal giderlere ve görece yüksek efektif vergi oranına rağmen, net kar rakamı yıllık belirgin FVÖK büyümesi (+ %156) ve döviz kurlarındaki dalgalanma karşısında ihtiyatlı risk yönetimi sayesinde yıllık %70,1 oranında artış gösterdi.
Son Çeyrekte Öne Çıkan Gelişmeler
Tüm segmentlerden gelen güçlü katkı sayesinde ciro büyümesi enflasyonun üzerinde gerçekleşti. Tahminlere paralel olarak, konsolide gelirler 2Ç23’te yıllık bazda %73,5 oranında artarak 21.651mn TL’ye (IS tahmini: 20.769mn TL ve Konsensüs: 21.179mn TL) yükseldi. Güçlü ciro performansı i) abone bazının genişlemesi, ii) art arda yapılan fiyat artışlarının kümülatif etkisi, iii) üst paket satış stratejileri ve iv) dijital servisler ve techfin işinin katkısı ile desteklendi. Büyümeye en büyük katkıyı sağlayan Türkiye tüketici segmenti gelirleri (toplam gelirler içindeki payı %54) bir önceki yıla göre %90 oranında arttı. Kurumsal segment gelirleri, dijital iş hizmetlerinin güçlü katkısıyla bir önceki yıla göre %83,3 oranında artış gösterdi. Dijital hizmetler, abone kullanıcı sayısındaki artış ve stratejik fiyat artışları sayesinde yıllık bazda %87,2 ciro büyümesi kaydetti. Toptan satış gelirleri, müşteri aktivitesindeki yükseliş ve artan kapasitenin yanı sıra olumlu kur etkisiyle yıllık bazda %51,6 büyüme kaydetti. Uluslararası gelirler, kur hareketlerinin olumlu etkisi sayesinde yıllık bazda %47,8 arttı. Buna ek olarak, Techfin segmenti gelirleri yıllık bazda %92,6 büyüdü. Dijital ödeme hizmetlerine yönelik yüksek talebin devam etmesi Paycell gelirlerini desteklerken (yıllık bazda +%95,2), kredi portföyünün genişlemesi ve kredilerdeki ortalama faiz oranının yükselmesi Financell gelirlerindeki büyümenin ana itici gücü oldu (yıllık bazda +%87,4).
Mobil iş kolundan güçlü bir çeyrek daha. Mobil pazarda artan rekabete rağmen, Şirket bir önceki çeyreğe göre 404 bin (yıllık net 1,8 milyon) yeni faturalı abone kazandı. Bir önceki çeyreğe göre 239 bin ön ödemeli abone kaybederken (yıllık net kayıp 721 bin), bunun temel nedeni turistler için alternatif veri çözümleri ve fiyata duyarlı ön ödemeli müşterileri etkileyen yüksek fiyatlandırma oldu. Ortalama aylık abone kayıp oranı 2Ç23’te yıllık bazda hafif bir artışla %1,8’den %1,9’a yükseldi. Bileşik mobil ARPU, daha zorlu rekabet ortamına rağmen %84,5 ile önemli bir büyüme kaydetmiş ve geçen yılın en yüksek ortalama enflasyonunu aşmıştır. Bu büyüme, fiyat ayarlamaları, güçlü üst paket satış başarıları ve faturalı abone bazındaki genişleme ile desteklendi. Rakiplerin fiyatlarını artırmaya başlamasıyla MNT pazarı rasyonelleşti. Sabit tarafta, abone tabanı çeyreklik 40 bin net abone kazanımı ile 2023 itibarıyla 3 milyona ulaştı. Bu büyüme, yüksek hızlı internet ve kaliteli genişbant bağlantıya olan güçlü talepten kaynaklandı. Şirket, 1Y23’te 165 bin yeni ev erişimi yaparak 2023 sonuna kadar olan 300 bin hedefini yılın ilk yarısında aştı. Sabit abone kayıp oranı yıllık bazda %1,4 ile aynı kalmıştır. Sabit bireysel fiber ARPU, fiyat ayarlamaları, artan IPTV penetrasyonu ve upsell stratejileri sayesinde 2Ç23’te yıllık bazda %48,6 büyüdü. Son olarak, bu çeyrek sonu itibarıyla Turkcell’in fiber abonelerinin yarısından fazlası 12 aylık kontratlı veya kontratsız tarifeleri tercih etti.
Üye ve Müşterilere Özel İçerik
Yazının devamını okumak için hemen giriş yapın!