Gerçekleşen ve Tahminler
2Ç25 sonuçları genel olarak piyasa beklentileriyle uyumlu. THY 2Ç25’de piyasa beklentisi olan 658 milyon ABD doları ile genel olarak uyumlu, ancak bizim 489 milyon ABD doları beklentimizden daha yüksek, yıllık bazda %27 düşüşle 691 milyon ABD doları net kar bildirdi. 2Ç25 net kar rakamı 2025’in ilk yarısındaki net karı, yıllık bazda %45 düşüşle 647 milyon ABD dolarına ulaştırdı. 2Ç25’de 104 milyon ABD doları olarak kaydedilen vergi gideri (2Ç25‘de 85 milyon ABD doları vergi geliri), artan kur farkı zararları ve finansal yatırımlardan elde edilen faiz gelirlerindeki düşüş, 2Ç25 net karındaki daralmanın başlıca nedenlerini oluşturuyor. Beklentilerle uyumlu Türk Hava Yolları, 2Ç25’de yıllık bazda %6 artışla 5,98 milyar ABD doları net satış geliri elde etti ve şirketin 2025’in ilk yarısındaki net satış gelirini yıllık bazda %4 artışla 10,87 milyar ABD dolarına ulaştı. Piyasa tahminlerini %7 üzerinde, THY, 2Ç25’de yıllık %13 artışla 1,36 milyar ABD doları FAVÖK elde ederken, yıllık bazda FAVÖK marjında 1,5 yüzde puanlık bir iyileşme kaydetti.
Son Çeyrekte Öne Çıkanlar
Kargo birim gelir gelirlerindeki düşüşe rağmen konsolide ciroda artış devam ediyor. Yolcu gelirleri, 2Ç25’de %7’lik kapasite artışı ve %0,7’lik RASK iyileşmesiyle yıllık bazda %7 artarak 4,94 milyar ABD dolarına yükseldi. Öte yandan, kargo hacimlerindeki %6’lık büyümeye rağmen kargo birim gelirlerindeki düşüş nedeniyle kargo gelirleri yıllık bazda %9 daralarak 802 milyon ABD dolarına geriledi. Yolcu birim gelirleri, 2Ç25’de yıllık bazda yalnızca %0,6 düşüşle 8,85 ABD sentine geriledi. Yolcu birim gelirleri 2Ç25’de Avrupa’da (+%1,1), Orta Doğu’da (+%0,9) ve Türkiye’de (+%5,3) iyileşirken, Amerika’da (-%3,8), Uzak Doğu’da (-%1,3) ve Afrika’da (-%0,3) yolcu gelirleri düştü.
Yakıt dışı CASK’da kısmı artış. Personel giderleri (%22), havalimanları ve navigasyon giderleri (%22), yolcu hizmetleri ve ikram (%17) ve bakım (%22) giderleri, faaliyet giderlerindeki artışa en büyük katkıyı sağlayan kalemler oldu. Yakıt hariç CASK, 2Ç25’de yıllık bazda %3,5 artarak 5,80 ABD sentine yükselirken, toplam CASK, düşük yakıt fiyatları nedeniyle 2Ç25’de %2,3 azalarak 7,91 ABD sentine geriledi. Yakıt hariç CASK artışı 1Y25’de %7,7 oldu. Havayolu şirketi, GTF uçuşlarının durdurulmasının yakıt hariç CASK üzerindeki etkisinin 1Y25’de yaklaşık 1 puan olduğunu belirtti. THY, 2025 ve 2026 yılları için sırasıyla 67 ABD doları olan Brent petrolünün başa-baş noktasındaki fiyatı üzerinden yakıt tüketiminin %50’sini ve %10’unu koruma altına aldı (hedge).
Net borç pozisyonu, 2024 sonu itibarıyla 5,8 milyar ABD dolarından, 1Y25 sonunda 6,3 milyar ABD dolarına yükseldi. Net Borç/FAVÖK, 2024 sonundaki 1,1x’den , 1Y25 sonunda 1,2x hafifçe yükseldi.
Üye ve Müşterilere Özel İçerik
Yazının devamını okumak için hemen giriş yapın!




















