Gerçekleşen ve Tahminler
Beklentilerin üzerinde 4Ç21 sonuçları. Şişecam 4Ç21’de beklentilerin %37 üzerinde 5.04 milyar TL net kar rakamı açıkladı. Şirket 4Ç20’de 0.75 milyar TL, 3Ç21’de ise 1.35 milyar TL net kar rakamı açıklamıştı. 4Ç21’de mimari cam segmentinin önderliğindeki güçlü faaliyet performansının yanı sıra kur farkı gelirlerindeki artış, yatırım faaliyetleri gelirlerindeki artış (1.2 milyar TL tutarında vadeye kadar elde tutulacak finansal varlık değerleme karı ve 0.6 milyar TL tutarında yatırım amaçlı gayrimenkullerin yeniden değerleme değer artışı) ve 0.5 milyar TL Pacific LLC’de gerçeğe uygun değer ve para birimi çevrim düzeltmesi kazancı net kardaki kuvvetli büyümenin ana nedenlerini oluşturuyor. Toplamda 1.1 milyar TL’ye ulaşan bir defaya mahsus gelirler net kar rakamı beklentilerindeki sapmanın en önemli etken olarak öne çıkıyor. Şirketin 4Ç21’de konsolide FAVÖK rakamı beklentilerin %9 üzerinde, yıllık ve çeyrek bazda %54 ve %20 artışla 2.39 milyar TL olarak gerçekleşti. 2021’in tümünde ise 9.13 milyar TL konsolide net kar ve 7.56 milyar TL konsolide FAVÖK rakamı sırasıyla yıllık bazda dört katından daha fazla ve %72 büyüme gösterdi. Beklentilerin üzerinde 4Ç21 net kar ve FAVÖK rakamı açıklayan SISE’nin bugün endeksin üzerinde performans göstermesini bekliyoruz. Şirket bugün saat 18:00’de webcast düzenleyecek.
Son Çeyrekte Öne Çıkanlar
Güçlü satış gelir büyümesi. Şişecam 4Ç21’de beklentilerle uyumlu yıllık bazda %65 artışla 11.05 milyar TL konsolide net satış geliri elde etti. Şirketin 2021 yılı ciro rakamı ise yıllık bazda %50 artışla 32.06 milyar TL’ye ulaştı. Satış hacim büyümesi (mimari cam + %5; cam ev eşyası + %17; cam ambalaj + %10 ve kimyasallar +6%), özellikle mimari camda hem yurtiçi hem yurtdışı pazarlarda fiyat artışları ve TL’deki değer kaybının uluslararası operasyonları üzerindeki olumlu etkisi güçlü ciro büyümesinin temel nedenleri olarak öne çıkıyor. Tüm segmentler içinde yıllık bazda %88 büyüme ile öne çıkan mimari cam segmenti Şişecam’ın konsolide satış geliri büyümesine en büyük katkıyı sağlayan segment oldu. Diğer taraftan, %18 ile oto cam segmenti ise 4Ç21’de en zayıf ciro büyümesi gerçekleştiren bölüm oldu.
Artan enerji, paketleme ve nakliye giderleri FAVÖK marjında gerilemeye sebep oldu. Şirketin konsolide brüt kar marjı 4Ç20’deki %32.7’nin üzerinde ancak 3Ç21’deki %35’in altında 4Ç21’de %33.9 olarak gerçekleşti. Faaliyet giderlerinin ciroya oranı ise nakliye giderlerindeki artış ve yüksek enflasyon ve TL’deki değer kaybı sonucu personel ücret düzeltmeleri nedeniyle yıllık bazda yüzde 1.2 puan ve çeyrek bazda yüzde 0.6 puan artışla 4Ç21’de %17.7’e yükseldi. Konsolide FAVÖK marjı 4Ç21’de yıllık bazda yüzde 1.4 puan ve çeyrek bazda yüzde 2.5 puan düşüşle %21.6’ya geriledi. Mimari cam segmenti 4Ç21’de Grup içinde hem en yüksek FAVÖK büyümesini hem de FAVÖK marj iyileşmesini elde eden segment oldu. Diğer taraftan cam ev eşyası segmenti de Grubun FAVÖK büyümesine en büyük katkıyı sağlayan ikinci segment oldu. 2021 yılının tümünde kaydedilen %23.6 FAVÖK marjı yıllık bazda yüzde 3 puan iyileşemeye işaret etti. 2022’de artan doğal gaz ve elektrik maliyetlerinin marjlar üzerinde baskı yaratmasın bekliyoruz.
4Ç21’de hisse transferi gerçekleşen ABD Soda külü operasyonları hisse satın alımı kaynaklı negatif SNA. Şişecam 4Ç21’de ABD Soda operasyonlarında hisse satın alımı kaynaklı 5.91 milyar TL nakit çıkışı ve işletme sermayesi ihtiyacındaki artış nedeniyle negatif 6.16 milyar TL serbest nakit akımı elde etti. Şirket 4Ç20’de 0.92 milyar TL ve 3Ç21’de 1 milyar TL pozitif serbest nakit akım elde etmişti. Şirketin net borç pozisyonu 2020 sonundaki 3.9 milyar TL’den 2021 sonunda 10.5 milyar TL’ye yükseldi. Net borç/FAVÖK oranı 2020’deki 0.9x’dan 2021’de 1.4x’e yükseldi. Şişecam’ın net uzun pozisyonu ise 2020’deki 6.6 milyar TL’den 2021’de ABD Soda külü satın alımı sonrası ABD doları varlıklardaki düşüş nedeniyle 5.9 milyar TL’e geriledi.
Üye ve Müşterilere Özel İçerik
Yazının devamını okumak için hemen giriş yapın!