Gerçekleşen ve Tahminler
Beklentilerin üzerinde göz alıcı 1Ç22 sonuçları. Beklentilerin oldukça üzerinde (İş Yat: 2.55 milyar TL; Piyasa: 2.73 milyar TL), Şişecam 1Ç22’de yıllık bazda iki katından fazla artışla 3.58 milyar TL konsolide net kar rakamı açıkladı. ABD Soda külü faaliyetlerinin katkısı ve faaliyet marjlarındaki iyileşme ile birlikte güçlü organik ciro büyümesi göz alıcı net kar büyümesinin temel nedenleri olarak öne çıkıyor. 1Ç21’de kaydedilen 183 milyon TL vergi giderine kıyasla 1Ç22’de kaydedilen 62 milyon TL vergi geliri ise net kardaki büyümeye katkı sağlayan başka bir etken. Çeyreksel bazda daha güçlü faaliyet performansı elde edilmesine rağmen, kur farkı gelirlerindeki gerileme ve yeniden değerleme gelirlerindeki düşüş Şişecam’ın net kar rakamının çeyrek bazda düşüşün nedenleri olarak söylenebilir. Beklentimizin üzerinde gerçekleşen faaliyet kar marjları ve vergi gideri tahminimize karşın kaydedilen vergi geliri net kar rakamı tahminimizdeki sapmanın nedenlerini oluşturmakta. Şirketin 1Ç22 konsolide net satış gelirleri beklentilerle uyumlu yıllık bazda üç kat artışla 16,97 milyar TL’ye ulaştı. 1Ç22 konsolide FAVÖK rakamı beklentileri %10 aşarak, yıllık bazda 3.3 kat, çeyrek bazda ise 1.9 kat artışla 4.46 milyar TL’ye ulaştı.
Son Çeyrekte Öne Çıkanlar
Mimari cam ve kimyasallar segmentleri önderliğinde güçlü ciro büyümesi. Şişecam’ın konsolide ciro rakamı yıllık bazda %199 artışla 16.97 milyar TL’ye ulaştı. Yıllık bazda %157 organik büyümenin yanında, Şişecam Wyoming Soda Falliyetleri’nin ciro büyümesine katkısı %42 olarak gerçekleşti. Kimyasallar segmenti (yıllık bazda %315 gelir büyümesi) 1Ç22’de Şişecam Wyoming katkısı, sentetik soda külü satış fiyatlarında dolar bazlı %23 artış ve TL’deki değer kaybı neticesinde konsolide ciro büyümesine en yüksek katkıyı sağlayan bölüm oldu. 1Ç22’de %14 hacim artışı, yüksek enerji ve hammadde fiyat artışlarının yansıtıldığı satış fiyatlarındaki artış (tüm faaliyet bölgelerinde ortalama düz cam fiyatlarında Avro bazında yaklaşık %60 artış), ürün karmasındaki değişim ve kurun olumlu etkisi ile yıllık bazda %192 ciro büyümesi ile mimari cam bölümü ise kimyasalların ardında konsolide ciro büyümesine en fazla katkı sağlayan ikinci bölüm oldu. Konut geliştirme projelerine olan yüksek talep, renovasyon faaliyetleri ve düz camdan katma değerli ürünlere geçiş, mimari cam segmentinde 1Ç22’de güçlü hacim büyümesinin nedenleri olarak söylenebilir. Cam ev eşyası segmentinin gelirleri, tüketici duyarlılığındaki iyileşme ve tamamen aktif HORECA kanalı sayesindeki %16’lık hacim büyümesi, satış fiyatlarındaki artış ve pozitif kur etkisi neticesinde 1Ç22’de yıllık bazda %132 arttı. Cam ambalaj segmentinin cirosu, %9 hacim büyümesi, daha iyi fiyatlandırma ve ihracat ve uluslararası gelirler üzerindeki zayıf TL etkisi nedeniyle 1Ç22’de yıllık bazda %120 arttı. Oto camı segmentinin görece zayıf performansı 1Ç22’de de devam etti ve yıllık %68 gelir artışı kaydetti.
Tüm zorluklara rağmen marjlarda iyileşme. 1Ç22’de konsolide brüt kar marjı, tüm segmentlerde artan KKO, kimyasal ürün fiyatlarındaki artış eğilimi ve cam segmentlerinde maliyet geçişi, ABD doğal soda operasyonlarından elde edilen yüksek kârlılık sayesinde yıllık bazda 6,3 yüzde puan ve çeyrek bazda 6,4 yüzde puan artarak %40,4’e yükseldi . 1Ç22’de faaliyet giderleri / ciro oranı, büyük ölçüde lojistik giderlerindeki artışa bağlı olarak, geçen yılın aynı dönemine göre 0,6 yüzde puan ve çeyrek bazda 1,5 yüzde puan artarak %19,2’ye yükseldi. Konsolide FAVÖK 1Ç22’de yıllık bazda %234 ve çeyrek bazda %87 artarak 4,46 milyar TL’ye yükseldi ve 1Ç22’de yıllık bazda 2,8 yüzde puan ve çeyrek bazda 4,6 yüzde puan artışla %26,3 marj kaydetti. 1Ç22’de 1Ç21’e kıyasla mimari cam (yıllık %272 artış) ve kimyasal segmentleri (yıllık %290 artış), FAVÖK büyümesi açısından öncü oldu. Buna ek olarak, mimari cam segmenti %33,6 FAVÖK marjı ile 1Ç22’de yıllık bazda 7,2 yüzde puan artış, ancak önceki çeyreğe kıyasla 1,6 yüzde puan düşüş ile en yüksek FAVÖK marjı kaydeden bölüm oldu. 1Ç22’de %23,4 FAVÖK marjı kaydeden cam ev eşyası segmenti, geçen yılın aynı dönemine göre 2,2 yüzde puan ve önceki çeyreğe kıyasla ise 8,0 yüzde puan artışla FAVÖK marjını arttıran bir diğer segment oldu. %25,4 FAVÖK marjı ile kimyasallar segmenti FAVÖK marjı bir önceki yıla göre 1,6 yüzde puan düşerken, önceki çeyreğe göre 11,5 yüzde puan arttı. 1Ç22’de cam ambalaj segmentinin FAVÖK marjı yıllık bazda 5,4 yüzde puan eridi ancak çeyrek bazda 1 yüzde puan arttı.
Üye ve Müşterilere Özel İçerik
Yazının devamını okumak için hemen giriş yapın!