Gerçekleşen ve Tahminler
3Ç22 sonuçlarında sürpriz yok. Şişecam 3Ç22’de beklentilerle uyumlu (İş Yat: 5.08 milyar TL; Piyasa: 4.73 milyar TL) yıllık bazda üç katından fazla artışla ancak çeyrek bazda %11 düşüşle 4.8 milyar TL net kar rakamı açıkladı. 3Ç22 net kar rakamındaki yıllık bazdaki göz alıcı büyüme özellikle maliyet artışlarının yansıtıldığı ürün fiyat artışları sayesinde kuvvetli ciro büyümesi ile birlikte 1 milyar TL kur farkı geliri (3Ç21: 133 milyon TL) ve 549 milyon TL tutarında faaliyet dışı gelirinden (3Ç21: 64 milyon TL) kaynaklanmaktadır. Faaliyet kar marjlarındaki gerileme ve 234 milyon TL iştirak zararı (2Ç22: 301 milyon TL iştirak geliri) ise net karın çeyrek bazda daralmasının temel nedenleri olarak öne çıkmaktadır. Beklentilerle uyumlu, (İş Yat: 27.06 milyar TL; Piyasa: TL 26.99 milyar TL), Şişecam 3Ç22’de yıllık bazda %216 artışla 26.05 milyar TL net satış geliri elde etti. Şirket tahminlere paralel, (İş Yat: 5.83 milyar TL; Piyasa: 5.73 milyar TL) 3Ç22’de yıllık bazda %189 artışla 5.73 milyar TL FAVÖK rakamı elde etti.
Son Çeyrekte Öne Çıkanlar
Kuvvetli ciro büyümesi 3Ç22’de de devam etti. Şişecam 3Ç22’de yıllık bazda %216 net satış büyümesi elde etti. Bunun %168’i tüm segmentlerde maliyet artışlarının yansıtıldığı fiyat artışları ve TL’deki değer kaybı sonucu olarak organik büyümeden kaynaklanırken, geri kalan %48’i ABD sola külü faaliyetlerinin katkısıyla gerçekleşen inorganik büyümeden kaynaklanmaktadır. Cam ev eşyası ve cam ambalaj bölümlerinin satış hacimleri 3Ç22’de yıllık bazda sırasıyla %13 ve %7 gerilerken, mimari cam segmentinin satış hacmi yıllık bazda değişiklik göstermedi, oto cam bölümünün de satış hacmi yıllık bazda %9 arttı.
Faaliyet giderlerindeki sert artış marjlarda gerilemeye neden oldu. Hammadde maliyet ve enerji fiyatlarındaki artışların neden olduğu tüm zorlu üretim koşullarına rağmen, konsolide brüt kar marjı 3Ç22’de maliyet artışlarının yansıtılmasının sağlandığı dinamik fiyatlama sayesinde yıllık bazda 3.0 yüzde puan, çeyrek bazda ise 0.2 yüzde puan artış gösterdi. Diğer taraftan, faaliyet giderleri 3Ç22’de lojistik maliyetlerindeki yüksek artış sonucu yıllık bazda ciro büyümesinin üzerinde artış gösterirken, ciroya oranı %20.6 ile 3Ç21’deki %17.1 ve 2Ç22’deki %18.0’in çok üstünde kaldı. Tüm bunlar sonucunda FAVÖK marjı 3Ç22’de yıllık bazda 2.1 yüzde puan ve çeyrek bazda 2.2 yüzde puan düşüşle %22 gerçekleşti.
Üye ve Müşterilere Özel İçerik
Yazının devamını okumak için hemen giriş yapın!