• Hakkında
  • İletişim
  • Şubelerimiz
  • Nasıl Hesap Açabilirim?
  • Uyarı Notu
Giriş Yap
Çıkış Yap
İş Yatırım
Youtube Kanalımıza Abone Olun!
  • Günlük Raporlar
    • Tümü
    • Piyasalarda Bugün
    • Teknik Bülten
    • Günlük Yabancı Oranları
    • Global Alfa Avcısı
    • Günlük Açığa Satış Raporu
    • USP Günlük Bülten
    • Pay Geri Alımları
    Pay Geri Alımları 10/01/2025

    Pay Geri Alımları 14/11/2025

    Piyasalarda Bugün 17/11/2021

    Piyasalarda Bugün 14/11/2025

    Günlük Yabancı Oranları 17/11/2021

    Günlük Yabancı Oranları 14/11/2025

    Teknik Bülten 17/11/2021

    Teknik Bülten 14/11/2025

    Günlük Açığa Satış Bilgileri 08/02/2022

    Günlük Açığa Satış Bilgileri 14/11/2025

    Piyasalarda Bugün 17/11/2021

    Piyasalarda Bugün 13/11/2025

    Pay Geri Alımları 10/01/2025

    Pay Geri Alımları 13/11/2025

    Günlük Yabancı Oranları 17/11/2021

    Günlük Yabancı Oranları 13/11/2025

    Teknik Bülten 17/11/2021

    Teknik Bülten 13/11/2025

  • Yurtiçi Piyasalar
    • Tümü
    • Şirket Raporları
    • Odak Noktası
    • Sektör Raporları
    • Makro Strateji
    • Hisse Senedi Strateji Raporu
    • Çeyreksel Kar tahminleri
    • Açıklanan Kar Rakamları
    • Kar Tahminleri Raporu
    • İş Varant Duyuru
    • İş Varant Raporu
    İş Varant Sabah Raporu: İş Varant 30/09/2025

    İş Varant Akşam Raporu: İş Varant 14/11/2025

    KRONT.IS: Kron Teknoloji Toplantı Notları

    KRONT.IS: Kron Teknoloji Toplantı Notları

    1.Çeyrek 2025 Bilanço Tahminleri

    3.Çeyrek 2025 Toplu Sonuçlar

    İş Varant Sabah Raporu: İş Varant 30/09/2025

    İş Varant Sabah Raporu: İş Varant 14/11/2025

    Piyasalarda Bugün 17/11/2021

    Piyasalarda Bugün 14/11/2025

    Günlük Yabancı Oranları 17/11/2021

    Günlük Yabancı Oranları 14/11/2025

    Teknik Bülten 17/11/2021

    Teknik Bülten 14/11/2025

    Sermaye Artırımları/Azaltımları ve Temettü Ödemeleri 19/11/2021

    Sermaye Artırımları/Azaltımları ve Temettü Ödemeleri 14/11/2025

    Günlük Açığa Satış Bilgileri 08/02/2022

    Günlük Açığa Satış Bilgileri 14/11/2025

  • Yurtdışı Piyasalar
    • Tümü
    • Yatırım Temaları
    • Bilanço açıklamaları
    • Kapanış Raporu
    • Market Update
    Türk Şirketleri Eurotahvili Fiyatlamaları 26/03/2021

    Eurotahvil Piyasasında Neler Oluyor 14/11/2025

    Uluslararası Piyasalar Kapanış Raporu – 12.11.2025

    FX Teknik Analiz Raporu 20/03/2023

    FX Teknik Analiz Raporu 12/11/2025

    Uluslararası Piyasalar Kapanış Raporu – 11.11.2025

    Nvidia ve Crowdstrike Bilançoları- Opsiyon Aktivitesi Ne Söylüyor ?

    Bilanço Günlükleri 3Q25- 11/11- CoreWeave, Nebius, Iren

    FX Teknik Analiz Raporu 20/03/2023

    FX Teknik Analiz Raporu 10/11/2025

    Türk Şirketleri Eurotahvili Fiyatlamaları 26/03/2021

    Eurotahvil Piyasasında Neler Oluyor 10/11/2025

    Uluslararası Piyasalar Kapanış Raporu – 07.11.2025

    FX Teknik Analiz Raporu 20/03/2023

    FX Teknik Analiz Raporu 07/11/2025

  • Son Haberler
    • Tümü
    • Sermaye Artırımları
    • Endeks Değişiklikleri
    • Model Portföy Değişiklikleri
    • Şirket Haberleri
    • Makroekonomik Haberler
    • Sektör haberi
    • Diğer haberler
    Türk Şirketleri Eurotahvili Fiyatlamaları 26/03/2021

    Eurotahvil Piyasasında Neler Oluyor 14/11/2025

    KRONT.IS: Kron Teknoloji Toplantı Notları

    KRONT.IS: Kron Teknoloji Toplantı Notları

    Sermaye Artırımları/Azaltımları ve Temettü Ödemeleri 19/11/2021

    Sermaye Artırımları/Azaltımları ve Temettü Ödemeleri 14/11/2025

    TÜİK 2021 Eylül ayı konut satış istatistiklerini açıkladı

    Türkiye’de konut satışları Ekim 2025’te 164.306 adet olarak gerçekleşerek yıllık bazda %0,5 düşüş, aylık bazda ise %9,1 artış kaydetti.

    Sermaye Artırımları/Azaltımları ve Temettü Ödemeleri 19/11/2021

    Sermaye Artırımları/Azaltımları ve Temettü Ödemeleri 13/11/2025

    Sermaye Artırımları/Azaltımları ve Temettü Ödemeleri 19/11/2021

    Sermaye Artırımları/Azaltımları ve Temettü Ödemeleri 12/11/2025

  • Videolar
Sonuç Bulunamadı
Tüm Sonuçları Gör
  • Günlük Raporlar
    • Tümü
    • Piyasalarda Bugün
    • Teknik Bülten
    • Günlük Yabancı Oranları
    • Global Alfa Avcısı
    • Günlük Açığa Satış Raporu
    • USP Günlük Bülten
    • Pay Geri Alımları
    Pay Geri Alımları 10/01/2025

    Pay Geri Alımları 14/11/2025

    Piyasalarda Bugün 17/11/2021

    Piyasalarda Bugün 14/11/2025

    Günlük Yabancı Oranları 17/11/2021

    Günlük Yabancı Oranları 14/11/2025

    Teknik Bülten 17/11/2021

    Teknik Bülten 14/11/2025

    Günlük Açığa Satış Bilgileri 08/02/2022

    Günlük Açığa Satış Bilgileri 14/11/2025

    Piyasalarda Bugün 17/11/2021

    Piyasalarda Bugün 13/11/2025

    Pay Geri Alımları 10/01/2025

    Pay Geri Alımları 13/11/2025

    Günlük Yabancı Oranları 17/11/2021

    Günlük Yabancı Oranları 13/11/2025

    Teknik Bülten 17/11/2021

    Teknik Bülten 13/11/2025

  • Yurtiçi Piyasalar
    • Tümü
    • Şirket Raporları
    • Odak Noktası
    • Sektör Raporları
    • Makro Strateji
    • Hisse Senedi Strateji Raporu
    • Çeyreksel Kar tahminleri
    • Açıklanan Kar Rakamları
    • Kar Tahminleri Raporu
    • İş Varant Duyuru
    • İş Varant Raporu
    İş Varant Sabah Raporu: İş Varant 30/09/2025

    İş Varant Akşam Raporu: İş Varant 14/11/2025

    KRONT.IS: Kron Teknoloji Toplantı Notları

    KRONT.IS: Kron Teknoloji Toplantı Notları

    1.Çeyrek 2025 Bilanço Tahminleri

    3.Çeyrek 2025 Toplu Sonuçlar

    İş Varant Sabah Raporu: İş Varant 30/09/2025

    İş Varant Sabah Raporu: İş Varant 14/11/2025

    Piyasalarda Bugün 17/11/2021

    Piyasalarda Bugün 14/11/2025

    Günlük Yabancı Oranları 17/11/2021

    Günlük Yabancı Oranları 14/11/2025

    Teknik Bülten 17/11/2021

    Teknik Bülten 14/11/2025

    Sermaye Artırımları/Azaltımları ve Temettü Ödemeleri 19/11/2021

    Sermaye Artırımları/Azaltımları ve Temettü Ödemeleri 14/11/2025

    Günlük Açığa Satış Bilgileri 08/02/2022

    Günlük Açığa Satış Bilgileri 14/11/2025

  • Yurtdışı Piyasalar
    • Tümü
    • Yatırım Temaları
    • Bilanço açıklamaları
    • Kapanış Raporu
    • Market Update
    Türk Şirketleri Eurotahvili Fiyatlamaları 26/03/2021

    Eurotahvil Piyasasında Neler Oluyor 14/11/2025

    Uluslararası Piyasalar Kapanış Raporu – 12.11.2025

    FX Teknik Analiz Raporu 20/03/2023

    FX Teknik Analiz Raporu 12/11/2025

    Uluslararası Piyasalar Kapanış Raporu – 11.11.2025

    Nvidia ve Crowdstrike Bilançoları- Opsiyon Aktivitesi Ne Söylüyor ?

    Bilanço Günlükleri 3Q25- 11/11- CoreWeave, Nebius, Iren

    FX Teknik Analiz Raporu 20/03/2023

    FX Teknik Analiz Raporu 10/11/2025

    Türk Şirketleri Eurotahvili Fiyatlamaları 26/03/2021

    Eurotahvil Piyasasında Neler Oluyor 10/11/2025

    Uluslararası Piyasalar Kapanış Raporu – 07.11.2025

    FX Teknik Analiz Raporu 20/03/2023

    FX Teknik Analiz Raporu 07/11/2025

  • Son Haberler
    • Tümü
    • Sermaye Artırımları
    • Endeks Değişiklikleri
    • Model Portföy Değişiklikleri
    • Şirket Haberleri
    • Makroekonomik Haberler
    • Sektör haberi
    • Diğer haberler
    Türk Şirketleri Eurotahvili Fiyatlamaları 26/03/2021

    Eurotahvil Piyasasında Neler Oluyor 14/11/2025

    KRONT.IS: Kron Teknoloji Toplantı Notları

    KRONT.IS: Kron Teknoloji Toplantı Notları

    Sermaye Artırımları/Azaltımları ve Temettü Ödemeleri 19/11/2021

    Sermaye Artırımları/Azaltımları ve Temettü Ödemeleri 14/11/2025

    TÜİK 2021 Eylül ayı konut satış istatistiklerini açıkladı

    Türkiye’de konut satışları Ekim 2025’te 164.306 adet olarak gerçekleşerek yıllık bazda %0,5 düşüş, aylık bazda ise %9,1 artış kaydetti.

    Sermaye Artırımları/Azaltımları ve Temettü Ödemeleri 19/11/2021

    Sermaye Artırımları/Azaltımları ve Temettü Ödemeleri 13/11/2025

    Sermaye Artırımları/Azaltımları ve Temettü Ödemeleri 19/11/2021

    Sermaye Artırımları/Azaltımları ve Temettü Ödemeleri 12/11/2025

  • Videolar
Sonuç Bulunamadı
Tüm Sonuçları Gör
İş Yatırım
Sonuç Bulunamadı
Tüm Sonuçları Gör
Ana Sayfa Yurtdışı Piyasalar

Çıkaramadığımız Maskeler- Kozmetik Sektör Raporu

26 Aralık 2022
Yurtdışı Piyasalar, Market Update
1 0
0
Çıkaramadığımız Maskeler- Kozmetik Sektör Raporu

Kozmetik sektörü ekonomik durgunluk dönemlerinde başarılı performans göstermesi ile ünlü bir sektör olmuştur. Bu sebeple, bu yıl sektörden gelen pozitif büyüme rakamlarına şaşırmamak gerekli. 2022 yılını Mckinsey araştırmasına göre çift haneli büyüme rakamları ile bitirebilen az sayıda sektörden bir tanesi oldu, %16 oranında büyüme ile gıda perakende sektörünün %12 ve evcil hayvan ürünlerinin %11 büyüme oranlarını geride bırakmayı başardı. Hali hazırda güçlü seyreden talebin, gelecek sene tüketicinin daha zorlanacağı bir senaryoda nasıl hareket edeceğini konuşacağız ancak uzun vadeli talep değişimlerine biraz vurgu yapmanın önemli olduğunu düşünüyoruz, çünkü hareketli bir gündem mevcut.

Kozmetik, giyim, aksesuar kullanımı her zaman iktisadi bir konu olmanın yanı sıra antropolojik de bir araştırma konusu olmuştur. Claude Levi-Strauss, İtalyan La Repubblica gazetesinde yayınlanan “Hepimiz Yamyamız” adlı köşe yazısında, mücevher ve takı kullanımının bazı kabile ve topluluklarda insan vücudunun dayanıksızlığı ve “geçiciliğine” karşı alınan bir önlem olarak kullanıldığını anlatır. Sert ve dayanıklı malzemeler olan hayvan dişleri, madenler ve taşların bedenin esas “zaafları” olan ağız, burun ve kulak gibi delik olan bölgelerin özellikle “sağlamlaştırılmaya” çalıştığından bahseder. Stefan Zweig da Dünün Dünyası adlı eserinde 1. Dünya savaşı sonrasında eski muhafazakâr büyüklerine kızgınlık yaşayan ve bunun dışavurumunda “çılgınlığın” erdem sayıldığı bir gençliği tasvir ederken, kadınların ve erkeklerin çok abartılı ve aşırı makyaj yaptıklarını söyler. Bunlar yalnızca küçük birer örnek, sosyal bilimler bu sektörlere her zaman bir ilgi duymuş ve analizlerine konu etmiş, bazen de veri kabul etmiştir. Bunun sebeplerini incelemek ve bugüne uyarlamak elbette bu yazının konusu değil ve biz anket sonuçlarını veri kabul edip “eklektik” bir analiz yapmaktan kaçınacağız.

Aşağıda yer alan grafikler ABD kozmetik mağaza devi Ulta Beauty yarıyıl yatırımcı sunumundan alınmıştır. Yapmış oldukları araştırmada, tüketicilerin %60 kadarının kendisini “Güzellik Meraklısı” olarak tanımladığını gösteriyorlar ve bu kavramı da güzellik için para harcayan, bunu bir hobi olarak gören, araştıran ve hayatının önemli bir merkezi olarak gören kişiler olarak açıklıyorlar. Hemen yan tarafında da Z kuşağı için aynı çalışma yapılmış durumda ve orada oranların çok daha yüksek olduğu görülüyor.

Z kuşağı sektör için oldukça önemli, çünkü hem güzellik alanında istek ve arzuları ebeveynlerine göre çok daha yüksek, hem de farkındalıkları ve ilgileri çok daha farklı bir konumda. Bu, bir süredir devam eden bir değişim, FIT Cosmetics & Fragnences Başkanı Stephan Kanlian, CNN Business ile yaklaşık 3 sene önce gerçekleştirmiş olduğu bir röportajda şimdiye kadar hiç görmedikleri kadar bilgili ve talep alanında spesifikleşmiş bir tüketici sınıfının geldiğini belirtiyordu ve cilt bakımı sektöründeki yeni çıkan ve büyük sükse yaratmış şirketleri kendisinin dahi artık takip edemediğini söylemişti. Birçok uzman da benzer görüşlere sahipler ve sosyal medya platformlarında “makyaj videoları” temalı içeriklerin geniş kitlelere ulaştığını da görür durumdayız. NPD tarafından yapılmış olan bir başka araştırma da ABD’de makyaj yapmanın keyifli bir aktivite olduğunu ve kendilerine mutluluk getirdiğini söyleyen tüketici oranının %28 olduğunu, bu oranın Z kuşağında ise %46 seviyesine çıktığını gösteriyor. Giderek Z kuşağının harcama pastasındaki payının artacağını düşünecek olursak, endüstrinin önemli bir değişim yaşadığını söylemek yerinde olacaktır. Genç kuşakların, sağlık ve dış görünümün üzerine çıkarmış olduğu kozmetik sektöründe haliyle aktivist diyebileceğimiz talep koşulları da gözlenmekte. Mckinsey tarafından hazırlanmış güncel bir çalışma, ABD’de siyahi vatandaşların kendilerinin bu endüstride temsil edilmediklerini düşündüklerini, uygun ürünlere ve satış temsilcilerine ulaşmakta sorun yaşadıklarını gösteriyor. Yapılan Venture Capital yatırımlarının ise bu alana yönelik kısmının çok düşük olduğu vurgulanan raporda, çok ciddi bir değer yaratım potansiyelinin hazırda beklediğini, siyahi vatandaşların kendilerine daha yakın hissedecekleri mankenler, satış temsilcileri ve ürün portföyünü kullanan markaların bu alanda ciddi fark yaratabileceği söyleniyor. Kilit nokta, siyahi vatandaşların kozmetik alışverişleri sırasında diğerlerine göre daha çok dolaşmak zorunda kalması bu sorunun çözüm beklemesi. Aşağıdaki görselde kozmetik ürünlerinin siyahi vatandaşlar için diğerlerine göre ne kadar daha zahmetli olduğunu görebiliyoruz

Burada bahsettiğimiz ırk meselesi yalnızca bir örnek ve popüler bir konu. Bunun gibi hayvan üzerinde test yapılan/yapılmayan ürünler, doğal/kimyasal içerikler zaten her alana yayılmış olduğu için artık yeni bir konu değil. Bu örnekler ve trendler şunu gösteriyor ki, artık kozmetik alanında ürün geliştirme ve trend takibi, dolayısı ile rekabet çok daha yüksek olacaktır.

Ekosistemin uzun vadeli dinamiklerine baktıktan sonra biraz daha spesifikleşerek, Z kuşağının ve kozmetik tüketicilerinin gündelik rutinlerine bakacağız. Bloomberg tarafından 2022 yılı içerisinde yapılmış bir anketin sonuçlarını toparladık ve basit grafikler haline getirdik.

Görselde görüldüğü üzere her üründe olduğu gibi fiyat en önemli parametre olurken, kullanıcılardan veya güvendikleri kaynaklardan, arkadaşlarından aldıkları geri dönüşlerin oldukça önemli olduğunu görüyoruz. Belki de ürün geliştirmenin önemine vurgu yapan bir sonuç şu ki, sosyal medya Influencer kullanımının şu anda pek yarattığı bir fark yok, onun yerine çevre dostu olmak, hayvan hakları ve insanların kendi çevrelerinin daha önemli olduğu görülüyor. Marka değerinin ise bu parametrelerin altında kalması, sektörün nasıl bir dönüşüm geçirdiğini gözler önüne seriyor. Bu yapısal dönüşümün ortasında, tüketicilerin en çok kullandıkları kozmetik ürünleri nedir? En önemli rutinleri nedir? Şeklinde sorulan soruya ise cevaplar görseldeki gibi;

Görseli ikiye ayırmaya çalıştık, tüketicilerin geneli %32 oranında cilt bakımı ürünlerini en önemli rutini olarak nitelendirmiş ve liste duş, saç bakımı, vücut bakımı şeklinde devam ediyor. Ancak Z kuşağı için sıralama bazı yerlerde değişmiş durumda. Cilt bakımı 1 numara iken, vücut bakımı 2, duş 3 numarada, saç bakımı ise 5 numaraya düşüyor. Bu anketin yanına bir de Ulta Beauty yatırımcı sunumunda ABD kozmetik sektörüne dair paylaşılan verileri koyduğumuzda sektör daha elle tutulur bir hal alıyor.

Sektördeki şu an en büyük oyuncu cilt bakımı konumunda görünüyor, bunu daha düşük ABD payı olan L’Oréal, yatırımcı sunumu üzerinden de görebiliyoruz. L’Oréal yarıyıl raporunda toplam hacim içerisindeki paylar yer alıyor, pandemi sonrası açılmalardan en çok etkilenen saç bakımı ve maske zorunluluğunun kalkmasından olumlu etkilenen makyaj kalemlerine oldukça yakın bir büyüme oranına sahip. Parfüm büyümesi ise maliyet artışları ve tedarik sorunları sebebi ile fiyat etkisi de içeriyor.

Tüm bunları alt alta koyduğumuzda cilt bakımı alanının, yatırımcılar tarafından dikkate alınması gereken bir alan olduğunu düşünüyoruz. Bu alanda yatırım yapılabilecek şirketler Beiersdorf, Este Lauder, toplam gelirlerindeki payı biraz daha düşük olsa da Johnson&Johnson olarak sıralanabilir. Cilt bakımı daha güçlü görünen bir alan gibi görünüyor olsa da diğer taraflarda da fırsatlar mevcut ve her birinde aslında kendilerine göre hikâyeler var, büyük dönüşüm içerisinde olan ve hızlı büyüme kaydeden bir sektörden bahsediyoruz neticesinde. Saç bakımı için zor günler geçiriyor olsa da kar marjı güçlü görünen Olaplex toparlanmaya bağlı olarak bir alternatif, parfüm alanında ise Coty ve Inter Parfumes değerlendirilebilecek şirketler. Bunların yanı sıra birçok farklı ürünü bünyesinde barındıran şirketler, genellikle sektörün büyük oyuncuları olarak öne çıkıyorlar. Elf Beauty kozmetik ve cilt bakımında çok güçlü bir büyüme hissesi olarak karşımıza çıkıyor, ayrıca makyajdan duşa kadar birçok ürün de eklemeye başladılar ve kozmetik endüstrisinin en heyecan verici hikâyelerinden bir tanesini oluşturuyorlar, ayrıca Z kuşağı üzerinde çok ciddi bir etkisi mevcut. L’oreal, yukarıda da ürün portföyü belirtildiği üzere komple bir yapıya sahip ve saç bakımı ile özdeşleşmiş bir marka algısına sahip, sektördeki konumu da zaten çok güçlü. P&G ve Unilever gibi devler de kişisel bakım alanında, tüm FMCG ürünleri gibi çok yüksek penetrasyona sahip şirketler.

Tabi ki sektördeki tek büyüme hikâyesi üreticiler değil. Genel olarak değer yaratımında aslan payını üreticiler alıyorlar ve bu yüzden bu şirketleri önceliyoruz ancak sektör dinamikleri oldukça değişken konumdalar. Trendlerin sürekli değişiyor olması birilerinin Pazar payı kaybetmesi anlamına geliyor ve büyük oyuncular küçük oyunculara göre bazı konularda daha geriden geliyorlar. Baktığınızda Kardashian ailesinin kurduğu şirketin cilt bakım kremleri bir gelir elde ediyor ve Nivea, Este Lauder gibi oyunculardan pay çalıyor, ancak bu savaş Ulta Beauty mağazalarında yaşanıyor. Sektörde yaşanan bu parçalanma ve daha küçük oyuncuların spesifik başarılar elde etmesi, bu şirketlerin en büyük eksiklerinden olan marka bilinilirliği ve tüketiciye ulaşma kanalında, yardıma ihtiyaç duymalarına sebep olacaktır. Amazon üzerinden satılmaya başlanan ürünlerin nasıl cirolarında artışlar görülüyor ve Amazon bir Pazar haline gelebiliyorsa, güzellik temalı mağazaların da benzer bir işlev görmelerini bekliyoruz. Bu bir kazan-kazan dengesi olacaktır ve mağazalar tarafında büyük bir değer yaratımı olarak geri dönecektir. Peki, “Bu kozmetik ürünlerini satan Target, Walmart gibi şirketler yerine neden Ulta Beauty veya Sephora?’’ diye bir sorulabilir; sonuçta müşteriyi bu tarz marketler çok daha rahat çekiyorlar ve daha ciddi bir tedavül hızı mevcut. O da mağaza sektöründeki bir değişimi gözler önüne getiriyor.

Deloitte tarafından güzellik ürünlerinin hangi kanallar üzerinden tüketici ile buluştuğu bu sınıflandırma ile gösteriliyor. Güzellik odaklı perakendeciler, sağlık ve güzellik perakendecileri ve büyük mağazalar. Büyük mağazalardan kastımız Target, Walmart gibi mağazalar, buralarda çok geniş bir ürün gamı mevcut, elektronikten ev aletlerine her şey var. Sağlık ve güzellik odaklı perakendecilerde ise biraz daha daraltılmış bir ürün portföyü var, şampuan, duş jeli, kozmetik ürünleri, deodorant gibi her tür ürün buralarda bulunabiliyor. Güzellik odaklı olanlar ise tamamen kozmetik ürünleri üzerine odaklı mağazalar oluyor. Buralarda cilt bakımı, parfüm ve makyaj malzemeleri odakta oluyor ve tüketiciye değer olarak çok daha net bir marka konumlanması ile daha net bir resim çiziyor. Bu üç perakendeci de tüketiciye önemli değerler sunuyor ve avantajları mevcut, müşteriyi çekme konusunda zaruri ihtiyaçlar sattıkları için büyük perakendeciler avantajlı görünüyor. Fakat kozmetik sektöründeki tüketici profili değişimi, artık bu kadar geniş ürün gamının detaylarda zayıf kaldığını söylemeye yeterli. Benzer bir durumu çip raporumuzda da belirtmiştik, talepler spesifikleştikçe, her alana yetmeye çalışan şirketler zorlanmaya başlıyor. Bugün kozmetik ürünleri satışı bir hizmet sunmayı beraberinde getiriyor. Sephora önderliğinde başlamış olan değişim, Koreli güzellik ürünleri hakkında bilgi vermekten ten renginize en uygun ürünleri önermeye kadar, ürün kombinlerken satış danışmanlarından yardım almaktan anında test ederek karşılaştırma yapmaya kadar uzanmış durumda ve tüketiciler artık bu tarafa yöneliyorlar. Bu yıl Ulta Beauty ve Target arasında yapılan anlaşma, bizlere güzellik odaklı mağazaların önemini gösterir nitelikte.

Sephora, LVMH grubunun avantajı ile birçok lüks segment ürünü sergileyebiliyor, Ulta Beauty de çok geniş bir sosyo-ekonomik gruba hitap ediyor tüketicilere içerisinde yer alan kuaförden satış temsilcilerine kadar yaşattığı tecrübe ile yüksek marka sadakatine sahip. Bunlar şirketlerin taklit edilemez özellikleri konumunda, fakat satış kanallarının genişlemesi de çok önemli bir konu olarak karşımıza çıkıyor. Her ne kadar tüketiciler bu mağazalarda yaşadıkları tecrübeyi ön plana koyuyor olsalar da online satışlarda da penetrasyon yükselme eğiliminde devam ediyor, pandemi sonrasında öngörülenden daha yüksek bir oranda kalmaya devam etme potansiyeline sahip bir kanal. Bu alan güzellik odaklı mağazalar için bir değer yaratma sahası konumunda, veri işleme ve yapay zeka ile ürünleri online ortamda test etme şansına kavuşan tüketiciler, bu alanda en iyi tecrübelerini güzellik odaklı mağazaların sitelerinden edineceklerdir. Tabi ki baktığımızda Elf beauty internet sitesi en çok ziyaret edilen sitelerden bir tanesi konumunda ve şirketin hem kendi marka değeri, hem de gücü bu alanda rakip olabileceklerini gösteriyor ancak daha önce de dediğimiz gibi sektör geneli bu yapıdan biraz daha uzak gibi görünüyor. Neticesinde, Sephora’nın sahibi LVMH ve Ulta Beauty mevcut durumda değerlendirilebilecek mağaza zincirleri olarak karşımıza çıkıyor.

2023 yılı, beklentilerin olumsuz olduğu bir yıl olarak görünüyor, durgunluk korkusu, enerji krizleri, merkez bankaları riskleri karşımızda duruyor. Biz sektörün yılın ilk yarısında finansallarının güçlü seyrini devam ettirebileceklerini, orta gelir grubuna hitap eden markaların bu süreçte en çok zorlanacak markalar olacaklarını düşünüyoruz. Daha düşük maliyetli üreticilere geçişler ihtimal dâhilinde olurken, Premium tarafta zorlanmalara rağmen marka değeri ve müşteri sadakatinin üst seviyede kalmasını bekliyoruz. Premium alan için bir diğer pozitif haber akışı da Çin tarafından gelecek açılmalar olacaktır. Eğer en sonunda Çin tarafında bir normalleşme görürsek sektör daha da rahat bir nefes alacaktır. Hali hazırda maliyet baskısını görece daha düşük hisseden ve güçlü talep gören sektör, marjlarını korumayı 2023 yılının zor gündeminde koruyabilecek mi göreceğiz, ancak şu çok açık ki, yatırımcıların perakende sektörü hisse seçimlerinde önemli yer tutması gereken bir endüstrimiz var.

 

Etiketler: İngiltere piyasasıAmerika piyasasıFTSE100SP500İngiliz hisse senetleriNasdaqLondra borsasıABD hisse senetleriLondon stock Exchangeus stock Exchangesgmk eurobondnew york stock ExchangeEmtiaAlmanya piyasasıAvrupa Hisse senetleriDAXDow JonesAlmanya hisse senetleriUluslararası hisseGerman stock Exchangeyurtdışı hisse
PaylaşTweetGönder
Önceki Yazı

CFTC FX Trader Raporu – 26/12/2022

Sonraki Yazı

BIST 100’de piyasanın medyan hedef fiyatlarına göre en yüksek getiri potansiyeli olanlar

Benzer Yazılar

Türk Şirketleri Eurotahvili Fiyatlamaları 26/03/2021
Genel

Eurotahvil Piyasasında Neler Oluyor 14/11/2025

14 Kasım 2025
Yurtdışı Piyasalar

Uluslararası Piyasalar Kapanış Raporu – 12.11.2025

13 Kasım 2025
Yurtdışı Piyasalar

Uluslararası Piyasalar Kapanış Raporu – 11.11.2025

12 Kasım 2025
Nvidia ve Crowdstrike Bilançoları- Opsiyon Aktivitesi Ne Söylüyor ?
Yurtdışı Piyasalar

Bilanço Günlükleri 3Q25- 11/11- CoreWeave, Nebius, Iren

11 Kasım 2025
Türk Şirketleri Eurotahvili Fiyatlamaları 26/03/2021
Genel

Eurotahvil Piyasasında Neler Oluyor 10/11/2025

10 Kasım 2025
Sonraki Yazı
BIST 100’de piyasanın medyan hedef fiyatlarına göre en yüksek getiri potansiyeli olanlar

BIST 100'de piyasanın medyan hedef fiyatlarına göre en yüksek getiri potansiyeli olanlar

Haftanın Popüler Yazıları

Şirket Raporu: ASTOR 3Ç25 Sonuçları
Genel

Şirket Raporu: ASTOR 3Ç25 Sonuçları

11 Kasım 2025

Net kar beklentilerimizin oldukça üstünde: Astor Enerji, 2025 yılının üçüncü çeyreğinde 2,75 milyar TL net kar elde etti. (Iş Yatırım:...

Şirket Raporu: Enka İnşaat-ENKAI.IS: 1. Çeyrek Sonuçları ve Hedef Fiyat Değişikliği

Şirket Raporu: Enka İnşaat-ENKAI.IS: 3. Çeyrek Sonuçları ve Hedef Fiyat Değişikliği

10 Kasım 2025
Pay Geri Alımları 10/01/2025

Pay Geri Alımları 11/11/2025

11 Kasım 2025
Pay Geri Alımları 10/01/2025

Pay Geri Alımları 10/11/2025

10 Kasım 2025
  • Hakkında
  • İletişim
  • Şubelerimiz
  • Nasıl Hesap Açabilirim?
  • Uyarı Notu

TradeMaster, TradeMaster International, TradeMaster Mobile, TradeMaster İş Yatırım, TradeMaster FX, TradeMaster FX Plus, Invest Art, Geniş Açı ve Camiş Online, İş Yatırım Menkul Değerler'in tescilli markalarıdır.

Bu sitede yer alan bilgiler “İş Yatırım Menkul Değerler A.Ş.” tarafından genel bilgilendirme amacı ile hazırlanmıştır. Yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir ve sermaye piyasasındaki alım satım kararlarınızı destekleyecek yeterli bilgiyi içermeyebilir. Uyarı notu için lütfen tıklayınız.

Bu içeriğe ilişkin tüm telif hakları İş Yatırım Menkul Değerler A.Ş.’ye aittir. Bu içerik, açık iznimiz olmaksızın başkaları tarafından herhangi bir amaçla, kısmen veya tamamen çoğaltılamaz, dağıtılamaz, yayımlanamaz veya değiştirilemez.

Tekrar Hoşgeldiniz!

Aşağıdaki alandan giriş yapın

Şifrenizi mi unuttunuz?

Şifrenizi sıfırlayın

Lütfen şifrenizi sıfırlamak için kullanıcı adınızı veya e-posta adresinizi girin

Giriş

Burada yer alan bilgiler İş Yatırım Menkul Değerler A.Ş. tarafından genel bilgilendirme amacı ile hazırlanmıştır. Yatırım Danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak Yatırım Danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Herhangi bir yatırım aracının alım-satım önerisi ya da getiri vaadi olarak yorumlanmamalıdır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve gitiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir.

Burada yer alan fiyatlar, veriler ve bilgilerin tam ve doğru olduğu garanti edilemez. Hesaplamalarda doğru olduğu düşünülen, genel kabul görmüş formüller tüm şirketler için kullanılmıştır. Şirket özelinde tek seferlik gelir/gider kalemleri ihtiva eden, farklı hesaplama yapılması gereken şirketlerde farklılıklar görülebilir. Hesaplamalar farklı kaynaklar ile karşılaştırıldığında değişik sonuçlar görülebilir. Veriler İş Yatırım Menkul Değerler A.Ş. tarafından güvenilir olduğuna inanılan kaynaklardan alınmıştır. Hesaplamalarda kullanılan verilerin ve hesaplanan değişkenlerin doğruluğu garanti edilemez. Yapılacak filtremeler sonucu ulaşılacak sonuçlar herhangi bir yatırım aracının alım-satım önerisi ya da getiri vaadi olarak yorumlanmamalıdır. Bu sonuçlara dayanarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Hesaplamalarda veya teknoloji farklılıkları nedeni ile ortaya çıkabilecek hatalardan İş Yatırım Menkul Değerler A.Ş. sorumlu değildir.

BIST isim ve logosu ‘Koruma Marka Belgesi’ altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez. BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST’a ait olup, tekrar yayımlanamaz.

İş Yatırım Menkul Değerler A.Ş, kurumsal internet adreslerinde diğer kurumlara ait internet adresi bağlantılarına (link) yer verebilir. Ancak, söz konusu internet bağlantıları üzerinden erişilen adres ve sayfalarda yer alan bilgi ve içeriğin doğruluğu ve hukuka uygunluğu hususunda garanti vermemektedir ve sorumluluk kabul etmemektedir.

BIST piyasalarında oluşan tüm verilere ait telif hakları tamamen BIST’e ait olup, bu veriler tekrar yayınlanamaz. Pay Piyasası, Borçlanma Araçları Piyasası, Vadeli İşlem ve Opsiyon Piyasası verileri BIST kaynaklı en az 15 dakika gecikmeli verilerdir.

Sonuç Bulunamadı
Tüm Sonuçları Gör
  • Ana Sayfa
  • Günlük Raporlar
    • Piyasalarda Bugün
    • Teknik Bülten
    • Günlük Yabancı Oranları
    • Global Alfa Avcısı
    • USP Günlük Bülten
    • Pay Geri Alımları
  • Yurtiçi Piyasalar
    • Şirket Raporları
    • Odak Noktası
    • Sektör Raporları
    • Makro Strateji
    • Hisse Senedi Strateji Raporu
    • Çeyreksel Kar tahminleri
    • Açıklanan Kar Rakamları
    • Kar Tahminleri Raporu
    • İş Varant Duyuru
    • İş Varant Raporu
  • Yurtdışı Piyasalar
  • Son Haberler
    • Diğer haberler
    • Hisse Öneri Değişiklileri
    • Makroekonomik Haberler
    • Şirket Haberleri
    • Sektör haberi
  • Videolar

© 2025 İş Yatırım

İnternet sitemize yerleştirilen çerezler ve diğer yöntemlerle elde edilen verilerinizin işlenmesi konusunda, çerez politikamızı da içeren Kişisel Verilerin Korunması ve Gizlilik Politikamızı inceleyebilirsiniz.
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?
  • Anasayfa
  • Kategoriler
  • Son Yazılar
  • Videolar