Bilanço günlüklerinde artık yoğun haftaların içerisindeyiz. Bu hafta farklı sektörleri konuşmaya devam ediyoruz
Verizon ve AT&T ile başlayalım. İki dev arka arkaya günlerde açıkladığı ve sektöre dair geniş bir resim çizebildikleri için beraber yazmayı daha makul gördük. Verizon tarafında işler mobilite tarafında çok iyi gitmiyor. Hali hazırda şirketin faturalı hat tarafındaki beklentileri aşağı gelmişti ancak kullanıcı sayısı olarak aşağıda kalmaya devam ettiğini gördük. Bu durum büyük ölçüde sektördeki sert rekabet ve alım gücünün biraz zorlanması ile bağlantılı bir konu, birazdan bahsedeceğimiz AT&T tarafında göreceğimiz üzere Verizon burada en güçlü oyuncu da değil. Net rakamlar düşüş gösterirken churn dediğimiz iptal oranlarının da yukarı geldiğini gördük, bu da aslında sektörün rekabeti nedeniyle daha ucuz alternatiflere yönelen tüketicilerin bir göstergesi ve AT&T tarafında da gördüğümüz üzere churn oranları kolay düşecek gibi de durmuyor. Pozitif olan taraf ise ARPU/ARPA denen kullanıcı başı gelirler. Burada şirketin rekabete kendisini kaptırmadan daha güçlü tüketicilere odaklandığını ve hacimden taviz verirken karlılıktan taviz vermediğini görüyoruz, maliyet yönetiminde de başarılı bir tablo çizdiler ve bu nedenle nakit akışı güçlü. Şirketin diğer ana kalemi olan internet hizmetleri tarafında ise aslında pozitif denebilecek bir tablo var. FiOS denen Fiber optik hizmetlerinin internet kaleminde geçen seneye göre yükseliş görüyoruz ve rakibi AT&T’den biraz daha iyi durumdalar burada. Fiber alanındaki geliştirmeleri ve altyapıdaki önemli yatırımları muhtemelen bu alandaki büyümenin devam etmesini de sağlayacaktır. Frontier şirketinin devralınması da fiber alanında bir fayda sağlayacaktır, şirket sene sonuna doğru buradaki kapasitenin gelişmesini bekliyor. Bir sorunlu taraf ise FWA dediğimiz taraf diye düşünüyoruz. Bu kalem, mobil bir cihaz üzerinden fiber hattı olmadan bir wireless’a sahip olmanızı sağlayan altyapıyı temsil ediyor. Bu cihazlar normal telefonun çektiği internet altyapısını kullanıyorlar. Burada C-band, Verizon’ın önemli projelerinden biriyidi ve bu kalemde çok erken adımlar atarak önemli bir Pazar payı kazandılar fakat bu çeyrekteki yavaşlama ve AT&T nin Air Internet kalemindeki önemli yükseliş, biraz sorunlu olabilir. AT&T rakamlarındaki Air Internet yükselişi, Verizon’ın yatırımcılarını tüketicilerin FWA’dan fibere geçiş yaptıkları gibi bir retoriğe inandırmalarını da çok zorlaştırıyor. Son olarak şirketin bahsettiği AI altyapıları meselesi ve buradaki hali hazırda güçlü talep beklentisi, AI Connect adını verdikleri bu hat, şu anda göründüğü kadarıyla rekabetçi olma potansiyeli taşıyan ve gelecek sene için hazır bitmekte olan 5G yatırım harcamalarını tekrar arttırma riski taşıyor. Bu da nakit akışı tarafında zaten rekabette zorlanan şirket için çok iyi açıklanmalı. Big Beautiful Bill sayesinde vergi tarafındaki kazançları nakit akışında iyi bir fırsat sunuyor, buyback rakamları artabilir.
AT&T gerçek bir sektör kazananı olmaya devam ediyor. Churn oranlarının yükselmesine rağmen net kullanıcı kazanımlarında beklentinin hayli üzerine çıkmaları ve kadar güçlü bir marka imajı olduğunu ve brüt kazanımların güçlülüğüne işaret ediyor. Analist toplantısı bu yazının yazıldığı saatlerde henüz başlamadı ancak piyasanın satışını anlamlandırmak ve tartışmak mümkün. Baktığımızda şirket yıllık beklentilerini yukarı çekmedi bu bir miktar olumsuz etki yaratabilir ancak diğer şirketler için daha kötü bir gelişme olarak yorumlayabiliriz. Diğer bir konu ise manşetlerde kendisine yer bulan fiber tarafındaki beklentilerin altındaki rakam. Evet bu iyi bir gelişme değil ve Verizon’a göre aşağıda bir büyüme kaydedilmiş ancak Air Internet beklentilerin oldukça üzerinde ve total olarak baktığımızda Internet kalemi gücünü korumayı sürdürüyor. Fiber tarafında ise kapasitenin arttığını görüyoruz ve sene sonu için beklentiler yukarı revize edilmiş durumda. AT&T, aynı zamanda yeni kamu paketinden gelecek ek nakit akışı ile fiber altyapısını güçlendirmeye devam edecek. Analist toplantısında beklentileri ve karlılık tarafta içleri soğutacak açıklamalar yapacaklardır ve fiber rekabeti için de muhtemelen olumlu bir görüş vereceklerdir. Yaşanan satışlar alım fırsatı.
DR Horton tarafından devam edelim. İnşaat sektörünün devi iyi rakamlar açıkladı ve bir süredir çok olumsuz giden sektör için biraz umut ışığı oldu. Kar marjının bir miktar düştüğü şirket, satış teşvikleri üzerinden gidiyor ve ulaşılabilir konutlar üretiminde de uzman olduğu için gelirler olarak görece iyi çıktı bu çeyrekten. Horton’ın elindeki sipariş ve üretimdeki evlere baktığımızda birim fiyatların aşağı gelmeye devam ettiğini görüyoruz ve ev başına karlılık tarafı da zayıflamaya devam ediyor. Sipariş iptal oranları yükselmeye devam ederken projelerin bitirilebilme oranları da zayıf seyrini sürdürüyor. Şirket, önümüzdeki çeyreklerde de satış teşviklerinin süreceğini beyan etti ve faizler tarafındaki düşüşlerden faydalanacaklar. Ancak genel alım gücünün zorlanıyor olması, temkinli olmayı gerektiriyor sektör için ve kar marjlarının daralmayı sürdürdüğü bir dönem pek kolay bitecek gibi gözükmüyor.
General Motors tarafında aslında kötünün iyisi bir çeyrek geride kaldı. Şirket tariflerden etkileniyor ancak yılın ikinci yarısında daha da sert etkilenecek, bu nedenle aslında verilen tahminlerin de pek anlamı kalmamış durumda. Fakat tarifelerden minimum etkilenecek şekilde üretimi ABD’ye kaydırabildiklerini belirtiyorlar ve hali hazırda kar marjı yüksek olan bir çok modeli kaydırmayı da başardılar. GM tüketici tabanına güveniyor ve üretim tarafında beklentileri yükseltmiyorlar, dealer stoklarında ise düşüş olduğunu görüyorlar ve stokları arttırma niyetleri yok, bunun sebebi yılın ikinci yarısı için biraz düşük beklentileri olmasından kaynaklı. Elektrikli araç tarafında iyi gidiyorlar ve bir çok üründe %70 üzerinde conquest rate denen önceki aracı başka marka olan kullanıcıya sahipler, ürünlerinin Pazar payı yükselişini sürdürmeye devam ediyor ve bu sayede yavaşlamadan en güçlü şekilde sıyrılabileceklerine inançları tam. GM’in GM Rewards adındaki sadakat programı da iyi gidiyor ve buradaki tüketicilerin yüksek fiyatlı araçlara olan talebi güçlendirdiğini belirtiyorlar. Super Cruise denen yarı otonom sürüş yazılımlarının yüklü olduğu araç sayısının yeni satışların tamamına yakını olduğunu belirtiyorlar ve buradan artık yavaş yavaş tekrar eden bir gelir modeli üretmeye başlıyorlar. Sonraki adım olacak Hyper Cruise için ise net bir tarih veya plan mevcut değil ve Tesla’nın, Uber’in güçlü adımlar attığı bu dönemde tek başına bu devlerle mücadele edebilecek mi soru işareti. Çin tarafında da rakamları iyi gidiyor ancak Çin’deki tek yabancı Pazar payını arttıran oyuncu olmalarını sürdürülebilir bulmadığımız için pek ciddiye almıyoruz. GM, yılın kalanı için yıllıklandırılmış 15,5 milyon araç satışı tahmin ediyor ABD için yılın kalanında. Bu rakam mevcut rakamlara göre ulaşılabilir görünüyor ancak tarifelerin etkisi ile önden alım yapmış olan kullanıcıların çekilmesi ve yavaşlamanın sertleşmesi ile bu rakam 14 milyonlar bandına doğru gerileme tehlikesine sahip. Bu nedenle GM, hala tarife ve tarifelerin büyümeye etkisi konusunda iyi senaryo oyuncusu olarak kalmayı sürdürüyor.
Phillip Morris tarafına kısaca bir göz atalım. Phillip Morris, bildiğimiz üzere bir sigara şirketi ancak çok büyük bir değişim yaşandığını görüyoruz şirketin içerisinde. Sigara tarafında zaten hacimler ve fiyatlama alanında güçlü bir çeyreği geride bırakmış durumdalar orada bir problem yok ancak yeni ürünleri oldukça ilgi çekici. Sosyal medyada da fenomen hale gelen Zym ürünleri, ilk kez bu çeyrekte beklentilerin altında kalmış durumda. Bunun sonucunda da bir satış ile karşılaşıldığını görüyoruz. Zym, nikotin sakızı gibi bir ürün ve tütün olmadan nikotin ihtiyacını gideriyor. Bu ürün ABD’de çok popüler olan ve TikTok gibi mecralarda belli yaşın altındaki çocuklara kadar giden, Phillip Morris şirketinin Youtube ve TikToktaki bir çok içeriğin “kaldırılması” için başvurduğu ve çok azının kaldırıldığı için bu şirketlerle davalık olduğu çok enteresan bir ürün. Zym ürünü daha önce çıkarılan ve toplatılan ürünlere göre çok daha sağlıklı bulunuyor ve hakkında ağız hastalıkları gibi soru işaretleri hala tamamlanmış bir ürün olmasa da çok güçlü bir adaptasyonu var. Şirketin Zym ürününde beklentilerin altında kalması pek bir sorun edilmiş gibi görünmüyor çünkü üretim tarafındaki sıkışıklıkların bir kısmı çözüldü ve bu şekilde artacak arz ile aslında markette gördüğünüz likidiite nedeniyle açılan fiyat makasının kapanması ve şirketin teşvikler vermesi mümkün olacak. Şu aşamada şirket Zym için hacim fiyat dengesinde hacmi seçebilir ve doğru bir tercih olacaktır. Diğer yandan IQOS ürününün de penetrasyonu artmayı sürdürüyor ve karlılık da başarılı. Yaşanan bu satışlar elbette mantıklı bir hayal kırıklığına işaret ediyor ancak Phillip Morris bu sektörde açık ara lider oldukları büyüme temaları ile %3,2 temettü verimine sahip, düşüşler alım fırsatı olarak değerlendirilmeli.
Günün kalan bilançoları ile devam edeceğiz
Utku Oktay Acundeğer