Piyasalar |
Dünya ile aramızdaki farkı kapatıyoruz Dünya borsalarında satış baskısı devam ediyor. Ekonominin öngörülenden daha dirençli olmasına ve çekirdek enflasyonun gerilemesine rağmen hisse senedine ilgi azalıyor. Fed’in enflasyondaki düşüşe rağmen faiz artırmaya devam edeceği ve uzun süre faizleri yüksek tutacağı endişesi ABD hisse senedi değerlerini baskılıyor. Cuma günü devam eden satışlarda havacılık, otomotiv, yarı iletkenler en çok değer kaybedenler arasında, enerji, dağıtım ve sağlık pozitif ayrışmaya devam ediyor. Haftaya Asya borsalarında sert satışlarla başlıyoruz. Çin’in ekonomiyi desteklemek için mahçup adımlar atması inşaat sektörüne yönelik endişeleri artırıyor. Türkiye varlıkları dünyadan bağımsız yükselişini sürdürüyor. Türkiye seçim öncesinde kaybettiği rezervlerin üçte ikisini yerine koyarken, Borsa İstanbul sene başından beri dolar cinsi kayıplarını neredeyse tamamını geri kazandı. MSCI Türkiye Haziran başından beri dünya borsalarını %15 yendi. Ekonomi cephesindeki gelişmeler Borsa İstanbul’daki heyecanı kısmen destekliyor. Yeni ekonomi yönetimi ödemeler dengesi ve bütçede önemli iyileşme sağladı. Türkiye’nin kredi risk primi önemli oranda geriledi. Buna karşın enflasyon cephesinde karnemiz halen kırık. Kurun serbest bırakılması ve konulan ek vergiler enflasyon tahminlerini 15 puandan fazla artırdı. Merkez Bankası ise halen geriden ve mahçup adımlarla geliyor. Merkez Bankası Ağustos toplantısında Temmuz ayında olduğu gibi faiz adımını küçülterek devam ederse piyasa oyuncuları enflasyon ve kur tahminlerini yukarı çekerek cevap verir. Bu durumda Borsa İstanbul için görüşümüz değişmeli mi? Enflasyonla savaşın gecikmesi Türkiye’nin makule dönme iddiasını çürüten ve risk primini yükselterek değerlemeleri aşağı çeken bir gelişme olur. Buna karşın faizlerin düşük enflasyonun yüksek olduğu bir ortamda hanehalkı servetini korumak için Borsa İstanbul’a yönelmeye devam eder. Uluslararası yatırımcı satmazsa, değerlemeler aşağı gelirken fiyatlar yükselmeye devam edebilir. Küçük bir balonumuz olur. Dünya piyasalarına paralel Borsa İstanbul’da hafif satıcılı bir açılış olması gerekir. Ancak momentumun çok güçlü olması nedeniyle dünya piyasalarının etkisi sınırlı olur. Endeks için destek ve direnç seviyeleri 7.400 ve 7.850. Beklentileri yenen Kardemir ve güçlü yolcu trafiği verisi açıklayan Pegasus hisselerinde pozitif tepki bekliyoruz. Teknik olarak beğendiğimiz hisseler: Alarko, Emlak GYO, Koç Holding, Tüpraş, Türkcell. |
Haberler & Makro Ekonomi |
Otomotiv üretimi Temmuz’da %48 arttı |
Otomotiv sanayi toplam üretim hacmi Temmuz ayında yıllık %48 artışla 135 bin adete ulaşırken yıl başından bu yana kümülatif üretim hacmini %18 artışla 871 adete taşıdı. Sanayiinin toplam ihracat hacmi Temmuz yıllık %36 artışla 81 bin adete yükselirken, Ocak – Temmuz dönemi ihracat hacmi yıllık %11 artışla 587 bine yükseldi. Temmuz’da Ford Otosan ihracat hacmi %5 artarken, Tofaş Fabrika ihracat hacmi Doblo üretiminin 2022 yılı son bulmasıyla %38 düştü. 2023 için Ford Otosan Türkiye faaliyetleri ihracat hacmini 355 – 365 bin (7A23 : 185 bin) aralığında, Tofaş Fabrika ise 70 – 80 bin (7A23: 33 bin) aralığında öngörüyor. |
Sirket Haberleri |
Kardemir (D) |
Kapanış (TL) : 23.52 – Hedef Fiyat (TL) : 42.23 – Piyasa Deg.(TL) : 18351 – 3A Ort. İşl.Hac.(mn$) : 103 |
KRDMD TI Equity- Öneri :AL Get.Pot.%: 79.53 Analist: esirinel@isyatirim.com.tr |
2Ç23 sonuçları beklentilerin üzerinde. |
Piyasanın 478 milyon TL net kar tahminin üzerinde, bizim ise 675 milyon TL net kar tahminimizin altında, Kardemir 2Q23’de yıllık bazda %50 düşüşle 558 milyon TL net kar rakamı açıkladı. Zayıflayan faaliyet performansı ve kur farkı giderlerindeki artış (2Ç23’deki TL776mn kıyasla 2Ç22’de TL294mn) net kar rakamındaki yıllık gerilemenin nedenleri olarak öne çıkmakta. Beklentilerle uyumlu, şirket 2Ç23’de yıllık bazda %8 düşüşle 7.88 milyar TL satış gelir elde etti. 2Ç23’de şirketin FAVÖK rakamı beklentilerin üzerinde (İş Yat: 1.3 milyar TL; Piyasa: 1.39 milyar TL) yıllık bazda %7 düşüşle 1.55 milyar TL olarak gerçekleşti. Yorum: Kardemir’in beklentilerin üzerinde gerçekleşen 2Ç23 net kar ve FAVÖK rakamlarına olumlu piyasa tepkisi görmeyi bekliyoruz. Kardemir D hisseleri Cuma kapanışında endeksin %1 altında, geçtiğimiz haftada ise endeksin %5 altında performans gösterdi. |
Pegasus Hava Taşımacılığı |
Kapanış (TL) : 956 – Hedef Fiyat (TL) : 1035.76 – Piyasa Deg.(TL) : 97799 – 3A Ort. İşl.Hac.(mn$) : 58.73 |
PGSUS TI Equity- Öneri :AL Get.Pot.%: 8.34 Analist: esirinel@isyatirim.com.tr |
Temmuz yolcu trafiği %13 arttı |
Pegasus Havayolları’nın toplam yolcu sayısı Temmuz ayında %18 kapasite artışı sayesinde (çoğunlukla dış hat) yıllık bazda %13 artışla 3.24 milyona ulaştı. Havayolunun Temmuz’da toplam doluluk oranı yıllık bazda 0.9 yüzde puan düşüşle %87.1’e geriledi. Temmuz’da dış hat yolcu trafiği,%22 kapasite artışıyla birlikte doluluk oranındaki 1.8 yüzde puan düşüşle, yıllık bazda %18 artışla 2.08 milyona artış gösterdi. Temmuz ayında iç hat yolcu trafiği ise sınırlı kapasite artışı ile doluluk oranındaki 1.9 yüzde puan artışla %4 büyüme ile 1.16 milyona ulaştı. Temmuz ayında, toplam kapasitedeki dış hattın oranı geçen yılki %83’den %85’e yükseldi. Yılbaşında bu yana havayolunun toplam yolcu trafiği %26 kapasite artışı ve doluluk oranındaki 2.3 yüzde puan artışla %22 artarak 17.37 milyona büyüdü. Yılın geri kalanında güçlü baz yılı etkisi hem yolcu trafiği hem de kapasite artış hızının momentum kaybedeceğini öngörüyoruz. |
TAV Holding |
Kapanış (TL) : 121.1 – Hedef Fiyat (TL) : 184.88 – Piyasa Deg.(TL) : 43993 – 3A Ort. İşl.Hac.(mn$) : 26.51 |
TAVHL TI Equity- Öneri :AL Get.Pot.%: 52.67 Analist: esirinel@isyatirim.com.tr |
Temmuz yolcu trafiği yıllık %19 artış gösterdi. |
T emmuz ayında, TAV’ın toplam yolcu trafiği güçlü dış hat yolcu büyümesi sayesinde yıllık bazda %19 artışla (2019’a kıyasla %7 büyüme) 12.83 milyona ulaşırken, Ocak –Temmuz dönemi toplam yolcu sayısını yıllık %29 büyüme (2019’a kıyasla %4 artış) ile 51.6 milyona taşıdı. Temmuz ayında %34 yıllı yolcu artışı ile Almati Havaalanı yine parlayan yıldız olmaya devam etti. Diş hat yolcu trafiği Temmuz 2023’de yıllık %20 artış, 2019 Temmuz’a kıyasla ise %4 artış gösterdi. Dış hattın toplam yolcu sayısındaki artan payı karlılığı olumlu etkilemektedir. |
YouTube: DÖVİZ ARTARKEN ÖNE ÇIKAN SEKTÖRLER HANGİLERİ?
Ajanda & Uyarı Bilgilendirmesi
Üye ve Müşterilere Özel İçerik
Yazının devamını okumak için hemen giriş yapın!