6,45 milyar TL’lik piyasa tahminiyle uyumlu ancak bizim 7,44 milyar TL’lik tahminimizin altında Ford Otosan, 1Ç25’te 6,49 milyar TL net kar rakamı açıkladı. 1Ç25 net kar rakamındaki yıllık bazda %48 düşüşe zayıflayan faaliyet performansı, kur farkı giderlerindeki artış, daha düşük parasal kazançlar ve vergi giderlerindeki artış neden oldu. Net satış gelir tahminimizdeki sapma, beklenenden daha zayıf faaliyet marjlarından kaynaklandı. Tahminlerle uyumlu şirket, 1Ç25’te yıllık bazda %6 düşüşle 161 milyar TL gelir elde etti. Tahminlerin altında (İş Yatırım: 11,68 milyar TL; Piyasa: 11,17 milyar TL), FAVÖK 1Ç25’te yıllık bazda %28 düşüşle 10,06 milyar TL olarak gerçekleşti. Ford Otosan 1Ç25 sonuçlarına önemli bir piyasa tepkisi beklemiyoruz.
Son Çeyrekte Öne Çıkanlar
Net satış gelirlerinde azalma. Ford Otosan’ın toplam cirosu, toplam satış hacmindeki %3’lük daralma, oldukça rekabetçi iç pazardaki sınırlı fiyatlandırma yeteneği ve döviz kuru ile TÜFE’deki artış arasındaki farktan kaynaklanan enflasyon muhasebesinin etkisi nedeniyle 1Ç25’te %6 azaldı. İç satış hacmindeki %3’lük artışa rağmen yurtiçi satış gelirleri 1Ç25’te yıllık %16 düşüşle 31 milyar TL’ye düştü. Ford Otosan’ın yurtiçi perakende pazar payı 1Ç25’te 0,4 puan artarak %8,3’e çıktı. İhracat gelirleri, ihracat hacmindeki %4’lük düşüş nedeniyle 1Ç25’te yıllık %4 düşüşle 130 milyar TL’ye düştü. Avrupa otomotiv talebindeki yavaşlama ve piyasaya yeni sürülen Puma New Gen -E ve E-Courier’ın hızlandırma süreçleri ihracat hacimlerindeki düşüşün nedenlerini oluşturdu. Ford Ticari Araçların Avrupa’daki pazar payı, yenilenen ürün yelpazesi sayesinde 1Ç25’te 4,3 puan artarak %19,3’e çıktı.
KKO’da düşüş. Şirketin toplam üretim hacmi 1Ç25’te yıllık bazda %3 düşerek 166 bin adede geriledi. VW 1 Ton CV’lerin ihracat satışlarının olumlu katkısına rağmen, üretim hacmindeki düşüş esas olarak iki yeni modeldeki (Puma New Gen -E ve E-Courier) rampa süreçlerine ve Avrupa Otomotiv talebindeki yavaşlamayla birlikte envanter optimizasyonuna atfedildi. 2024 yılı sonuna kadar kurulu üretim kapasitesinin 934,5K adede çıkarılmasıyla, CUR oranı 1Ç24’teki %92’den 1Ç25’te %71’e düştü.
Marjlarda erozyon. Brüt marj, esas olarak iç pazardaki satışları teşvik etmek için yapılan satış kampanyaları, enflasyon ayarlamalarıyla ilgili daha yüksek üretim maliyetleri, ihracatın artan payı ve daha düşük KKO nedeniyle 1Ç25’te yıllık bazda 2,0 yp düşerek %8,6’ya geriledi. İşletme giderleri/satışlar, daha yüksek satış ve pazarlama giderleri nedeniyle 1Ç25’te 0,4yp artarak %4,6’ya yükseldi. FAVÖK marjı 1Ç25’te yıllık bazda 1,9 puan düşerek %6,2’ye geriledi. Gömülü kiralamalarla düzeltilen şirket tanımı FAVÖK marjı 1Ç25’te 1,4 puan düşerek %7,0’a geriledi.
Net borç pozisyonu 2024 sonu itibarıyla 111 milyar TL’den 1Ç25 itibarıyla 89 milyar TL’ye düştü. FCF, WCR’deki artış ve cap-ex’teki düşüş nedeniyle 1Ç24’teki negatif 5,5 milyar TL’den 1Ç25’te 25,6 milyar TL’ye yükseldi.
Üye ve Müşterilere Özel İçerik
Yazının devamını okumak için hemen giriş yapın!