Hedef fiyat değişikliği ile AL tavsiyemizi yineliyoruz
Açıklanan 1Ç23 finansal sonuçları, şirketin ilk çeyrek sonuçları ile birlikte yukarı yönlü revize ettiği 2023 satış gelirleri büyüme beklentisini ve makro varsayımlarımızdaki güncellemeleri modelimize yansıtarak MGROS için hedef fiyatımızı 247 TL’ye yükseltiyoruz. Güncel hedef değerimiz %35 yukarı potansiyele işaret ettiğinden, hisse için AL tavsiyemizi koruyoruz.
Hisse 3.2x 2023T FD/FAVÖK rasyosu ile son 3 yıllık ortalamalasına kıyasla yaklaşık %25 oranında iskonto ile işlem görüyor. Cazip çarpanlar ile işlem gören hisseyi beğenmeye devam ediyoruz.
Sektörde yeniliğin öncüsü
Şirketin online satış hizmeti veren mağaza sayısındaki büyüme planlanan şekilde devam ederken, hizmet sunan mağaza sayısı 1Ç23’te yıllık bazda 69 adet artarak 968 mağazaya ulaşmıştır. Randevulu teslimat sağlayan mağaza sayısı 116 adet artarak 912’ye ulaşırken, ultra hızlı teslimat sağlayan mağaza sayısı da yıllık bazda 142 adet artışla 413 mağazaya yükselmiştir. Buna ek olarak, şirketin online satışlarının toplam değeri yıllık bazda %133 büyüme göstererek 4.1 milyar TL’ye ulaşırken, konsolide satışlara katkısı da tütün ve alkol hariç tutulduğunda %17.2 oranına yükselmiştir.
Şirket, online satış ve hizmet ağını genişletmeye ve çeşitlendirmeye devam etmektedir. 22 il ve 122 ilçede hizmet sunan Migros Yemek için şirketin 2023 yılı hedefi bu hizmeti Türkiye’nin her şehrinde sunabilmektir. Bulut Mutfak ile kendi yarattığı 10 marka ve 20 mutfakta hizmet sunan şirket bunu 2023 yılında 20’nin üzerinde marka ve 60’ın üzerinde mutfağa yükseltmeyi hedeflemektedir. Son olarak 9 şehirde, 20 noktada hizmet veren Migen Enerji’yi 15 şehir ve 50+ şarj istasyonuna çıkarmayı hedefleyen şirket, bununla mağaza müşteri trafiğine pozitif katkı sağlamayı beklemektedir.
Üye ve Müşterilere Özel İçerik
Yazının devamını okumak için hemen giriş yapın!