• Hakkında
  • İletişim
  • Şubelerimiz
  • Nasıl Hesap Açabilirim?
  • Uyarı Notu
Giriş Yap
Çıkış Yap
İş Yatırım
Youtube Kanalımıza Abone Olun!
  • Günlük Raporlar
    • Tümü
    • Piyasalarda Bugün
    • Teknik Bülten
    • Günlük Yabancı Oranları
    • Global Alfa Avcısı
    • Günlük Açığa Satış Raporu
    • SGMK Günlük Bülten
    • USP Günlük Bülten
    Piyasalarda Bugün 17/11/2021

    Piyasalarda Bugün 24/06/2025

    Teknik Bülten 17/11/2021

    Teknik Bülten 24/06/2025

    Günlük Yabancı Oranları 17/11/2021

    Günlük Yabancı Oranları 24/06/2025

    Piyasalarda Bugün 17/11/2021

    Piyasalarda Bugün 23/06/2025

    Teknik Bülten 17/11/2021

    Teknik Bülten 23/06/2025

    Günlük Yabancı Oranları 17/11/2021

    Günlük Yabancı Oranları 23/06/2025

    Piyasalarda Bugün 17/11/2021

    Piyasalarda Bugün 20/06/2025

    Teknik Bülten 17/11/2021

    Teknik Bülten 20/06/2025

    Günlük Yabancı Oranları 17/11/2021

    Günlük Yabancı Oranları 20/06/2025

  • Yurtiçi Piyasalar
    • Tümü
    • Şirket Raporları
    • Odak Noktası
    • Sektör Raporları
    • Makro Strateji
    • Hisse Senedi Strateji Raporu
    • Çeyreksel Kar tahminleri
    • Açıklanan Kar Rakamları
    • Kar Tahminleri Raporu
    • İş Varant Duyuru
    • İş Varant İtfalar
    • İş Varant Raporu
    Piyasalarda Bugün 17/11/2021

    Piyasalarda Bugün 24/06/2025

    Teknik Bülten 17/11/2021

    Teknik Bülten 24/06/2025

    Sermaye Artırımları/Azaltımları ve Temettü Ödemeleri 19/11/2021

    Sermaye Artırımları/Azaltımları ve Temettü Ödemeleri 24/06/2025

    Günlük Yabancı Oranları 17/11/2021

    Günlük Yabancı Oranları 24/06/2025

    Piyasalarda Bugün 17/11/2021

    Piyasalarda Bugün 23/06/2025

    BIST Endeks degisiklikleri 16/03/2021

    BIST Endeks değişiklikleri 23/06/2025

    Teknik Bülten 17/11/2021

    Teknik Bülten 23/06/2025

    Sermaye Artırımları/Azaltımları ve Temettü Ödemeleri 19/11/2021

    Sermaye Artırımları/Azaltımları ve Temettü Ödemeleri 23/06/2025

    Günlük Yabancı Oranları 17/11/2021

    Günlük Yabancı Oranları 23/06/2025

  • Yurtdışı Piyasalar
    • Tümü
    • Yatırım Temaları
    • Bilanço açıklamaları
    • Kapanış Raporu
    • Market Update
    FX Teknik Analiz Raporu 20/03/2023

    FX Teknik Analiz Raporu 24/06/2025

    Uluslararası Piyasalar Kapanış Raporu – 23.06.2025

    Market Update – Öne Çıkan Haber Başlıkları 04.09.2024

    Market Update – Öne Çıkan Haber Başlıkları 23.06.2025

    FX Teknik Analiz Raporu 20/03/2023

    FX Teknik Analiz Raporu 23/06/2025

    Uluslararası Piyasalar Kapanış Raporu – 20.06.2025

    Türk Şirketleri Eurotahvili Fiyatlamaları 26/03/2021

    Eurotahvil Piyasasında Neler Oluyor 20/06/2025

    FX Teknik Analiz Raporu 20/03/2023

    FX Teknik Analiz Raporu 20/06/2025

    I/O 2025 ve Google’ın AI Vizyonu

    I/O 2025 ve Google’ın AI Vizyonu

    FX Teknik Analiz Raporu 20/03/2023

    FX Teknik Analiz Raporu 19/06/2025

  • Son Haberler
    • Tümü
    • Sermaye Artırımları
    • Endeks Değişiklikleri
    • Model Portföy Değişiklikleri
    • Şirket Haberleri
    • Makroekonomik Haberler
    • Sektör haberi
    • Diğer haberler
    Pay Geri Alımları 10/01/2025

    Pay Geri Alımları 24/06/2025

    Sermaye Artırımları/Azaltımları ve Temettü Ödemeleri 19/11/2021

    Sermaye Artırımları/Azaltımları ve Temettü Ödemeleri 24/06/2025

    BIST Endeks degisiklikleri 16/03/2021

    BIST Endeks değişiklikleri 23/06/2025

    Pay Geri Alımları 10/01/2025

    Pay Geri Alımları 23/06/2025

    Sermaye Artırımları/Azaltımları ve Temettü Ödemeleri 19/11/2021

    Sermaye Artırımları/Azaltımları ve Temettü Ödemeleri 23/06/2025

    Türk Şirketleri Eurotahvili Fiyatlamaları 26/03/2021

    Eurotahvil Piyasasında Neler Oluyor 20/06/2025

  • Videolar
Sonuç Bulunamadı
Tüm Sonuçları Gör
  • Günlük Raporlar
    • Tümü
    • Piyasalarda Bugün
    • Teknik Bülten
    • Günlük Yabancı Oranları
    • Global Alfa Avcısı
    • Günlük Açığa Satış Raporu
    • SGMK Günlük Bülten
    • USP Günlük Bülten
    Piyasalarda Bugün 17/11/2021

    Piyasalarda Bugün 24/06/2025

    Teknik Bülten 17/11/2021

    Teknik Bülten 24/06/2025

    Günlük Yabancı Oranları 17/11/2021

    Günlük Yabancı Oranları 24/06/2025

    Piyasalarda Bugün 17/11/2021

    Piyasalarda Bugün 23/06/2025

    Teknik Bülten 17/11/2021

    Teknik Bülten 23/06/2025

    Günlük Yabancı Oranları 17/11/2021

    Günlük Yabancı Oranları 23/06/2025

    Piyasalarda Bugün 17/11/2021

    Piyasalarda Bugün 20/06/2025

    Teknik Bülten 17/11/2021

    Teknik Bülten 20/06/2025

    Günlük Yabancı Oranları 17/11/2021

    Günlük Yabancı Oranları 20/06/2025

  • Yurtiçi Piyasalar
    • Tümü
    • Şirket Raporları
    • Odak Noktası
    • Sektör Raporları
    • Makro Strateji
    • Hisse Senedi Strateji Raporu
    • Çeyreksel Kar tahminleri
    • Açıklanan Kar Rakamları
    • Kar Tahminleri Raporu
    • İş Varant Duyuru
    • İş Varant İtfalar
    • İş Varant Raporu
    Piyasalarda Bugün 17/11/2021

    Piyasalarda Bugün 24/06/2025

    Teknik Bülten 17/11/2021

    Teknik Bülten 24/06/2025

    Sermaye Artırımları/Azaltımları ve Temettü Ödemeleri 19/11/2021

    Sermaye Artırımları/Azaltımları ve Temettü Ödemeleri 24/06/2025

    Günlük Yabancı Oranları 17/11/2021

    Günlük Yabancı Oranları 24/06/2025

    Piyasalarda Bugün 17/11/2021

    Piyasalarda Bugün 23/06/2025

    BIST Endeks degisiklikleri 16/03/2021

    BIST Endeks değişiklikleri 23/06/2025

    Teknik Bülten 17/11/2021

    Teknik Bülten 23/06/2025

    Sermaye Artırımları/Azaltımları ve Temettü Ödemeleri 19/11/2021

    Sermaye Artırımları/Azaltımları ve Temettü Ödemeleri 23/06/2025

    Günlük Yabancı Oranları 17/11/2021

    Günlük Yabancı Oranları 23/06/2025

  • Yurtdışı Piyasalar
    • Tümü
    • Yatırım Temaları
    • Bilanço açıklamaları
    • Kapanış Raporu
    • Market Update
    FX Teknik Analiz Raporu 20/03/2023

    FX Teknik Analiz Raporu 24/06/2025

    Uluslararası Piyasalar Kapanış Raporu – 23.06.2025

    Market Update – Öne Çıkan Haber Başlıkları 04.09.2024

    Market Update – Öne Çıkan Haber Başlıkları 23.06.2025

    FX Teknik Analiz Raporu 20/03/2023

    FX Teknik Analiz Raporu 23/06/2025

    Uluslararası Piyasalar Kapanış Raporu – 20.06.2025

    Türk Şirketleri Eurotahvili Fiyatlamaları 26/03/2021

    Eurotahvil Piyasasında Neler Oluyor 20/06/2025

    FX Teknik Analiz Raporu 20/03/2023

    FX Teknik Analiz Raporu 20/06/2025

    I/O 2025 ve Google’ın AI Vizyonu

    I/O 2025 ve Google’ın AI Vizyonu

    FX Teknik Analiz Raporu 20/03/2023

    FX Teknik Analiz Raporu 19/06/2025

  • Son Haberler
    • Tümü
    • Sermaye Artırımları
    • Endeks Değişiklikleri
    • Model Portföy Değişiklikleri
    • Şirket Haberleri
    • Makroekonomik Haberler
    • Sektör haberi
    • Diğer haberler
    Pay Geri Alımları 10/01/2025

    Pay Geri Alımları 24/06/2025

    Sermaye Artırımları/Azaltımları ve Temettü Ödemeleri 19/11/2021

    Sermaye Artırımları/Azaltımları ve Temettü Ödemeleri 24/06/2025

    BIST Endeks degisiklikleri 16/03/2021

    BIST Endeks değişiklikleri 23/06/2025

    Pay Geri Alımları 10/01/2025

    Pay Geri Alımları 23/06/2025

    Sermaye Artırımları/Azaltımları ve Temettü Ödemeleri 19/11/2021

    Sermaye Artırımları/Azaltımları ve Temettü Ödemeleri 23/06/2025

    Türk Şirketleri Eurotahvili Fiyatlamaları 26/03/2021

    Eurotahvil Piyasasında Neler Oluyor 20/06/2025

  • Videolar
Sonuç Bulunamadı
Tüm Sonuçları Gör
İş Yatırım
Sonuç Bulunamadı
Tüm Sonuçları Gör
Ana Sayfa Yurtdışı Piyasalar

ABD Otomotiv Sektör Raporu- Yarından Sonra?

13 Kasım 2022
Yurtdışı Piyasalar, Market Update
1 0
0
ABD Otomotiv Sektör Raporu- Yarından Sonra?

Used cars for sale on a lot at a dealership in Doylestown, Pa., Friday, Feb. 4, 2022. (AP Photo/Matt Rourke)

Otomotiv piyasası talep konusunda çekincelerin olduğu fakat bu korkuların gecikmeli olarak yaşandığı bir yıl geçiriyor. Korkunun temel sebebi ABD hane halkının alım gücünün hem reel ücretlerdeki düşüş, bununla bağlantılı olarak tasarrufların gelir-gider dengesindeki payının erimeye başlaması ve otomotiv kredi kullanılarak alınan bir ürün olduğu için kredi faizlerindeki yükselişler olmuştu. Yılın ortalarından sonra hane halkı tüketiminde zayıflamalar gözlenmeye başladı ve ABD ekonomisi öncü göstergeler üzerinden soğuma sinyallerini net bir şekilde vermeye başladı ve faiz oranlarının etkili olduğu konut piyasasında da bozulmalar izlendi. Bu genel talep yavaşlamasının üzerine bir de tedarik zinciri sorunları yaşayan ve talebi karşılayacak arz yaratamadıkları için ikinci el fiyatlarında, girdi maliyetlerindeki sert yükselişler sebebi ile yeni araç fiyatlarında yaşanan sert yükselişler eklenince, sektörün performansı merak konusu oldu. Fakat sektör fiyatlama kabiliyetinden pek bir şey kaybetmeden yılı şimdiye kadar idare etmiş görünüyor ve genel olarak bilanço dönemlerini büyük şirketler olumlu performanslar ile geçirebildiler.

Bu kısa özetin ardından sektördeki mevcut dengeleri biraz daha açmak gerekiyor. Gayrimenkul sektöründe yaptığımız gibi arz, talep, alım gücü ve kredi koşulları üzerinden bir değerlendirme yapmaya çalışacağız.

Arz tarafı ile başlayabiliriz çünkü gündemin temelinde yıl boyunca üretim tarafı oldu. İlgili grafikte ABD otomotiv sektörü stok/satış oranı mevcut. Satışlardaki yükselişlere üretim tarafı cevap veremediği için oran çok sert bir şekilde düşmüş vaziyette ve ufak toparlanmalar mevcut olsa da pandemi öncesine göre çok dramatik şekilde düşük seviyelerdeyiz.

Bu durumun yaşanıyor olmasının sebebi üretim ve stok rakamlarının pandemi sonrasında artan talebe karşın ciddi şekilde geri kalması olarak gözüküyor. Görüldüğü üzere benzer bir seyir izliyorlar ve ikisi de aslında 2008 krizi sonrası toparlanmanın ardından sert bir şekilde düşüş trendine girmiş durumdalar. Fakat üretim ve stok rakamlarına daha uzun vade içerisinde bakmak bize bu rakamlar ile ilgili daha sağlıklı bir resim çizecek, bu resim de sorunların ne zaman çözülebileceğine dair bize yol gösterecektir. Yer alan görselde yeşil renk ile üretim rakamları, mavi renk ise envanter rakamlarını işaret ediyor.

 

Bu düşüş trendi, ikinci grafikte yer alan otomotiv üretim ve stok rakamlarının daha eskilere giden haline bakılır ise çok uzun süredir mevcut durumda. Oluşmasının bir çok nedeni mevcut, fakat başlıca nedeni ABD’nin yurtdışında otomobil girişi konusunda engelleri kaldırması piyasada ABD menşeli firmalar olan GM, Ford ve Chrysler şirketlerinin toplam satış paylarının düşmesi olarak görünüyor. Toyato ve Honda’nın piyasaya girişleri aynı zamanda otomobil ithalatının büyümesi ve ABD’nin üretim rakamlarında yapısal bir düşüş trendinin başlamasına sebep olmuş durumda, yabancı üreticilerin ithalatları haricinde 3 büyük ABD otomotiv devi de üretimlerinde Çin gibi ülkelerin payını artırmış durumdalar.

Bu durum gösteriyor ki tedarik zincirlerinde yaşanacak olan rahatlamalar, Otomobil arzında hızlı bir artışa neden olacak ve teslimat süreleri, navlun maliyetleri gibi unsurlar bize arz sorunlarının çözümü hakkında en doğru verileri verecektir. İlgili grafikte ISM  Üretim Tedarik Süresi Endeksi yeşil renk ile gösteriliyor, turuncu renk ise yeni ve ikinci el otomotiv fiyat endeksinin yıllık değişimini işaret ediyor. Grafikler oldukça uyumlu ve tedarik süreleri bir öncü gösterge olarak otomobil fiyatları üzerinde etkili olmuş gibi duruyor. ISM Endekslerinde 50 seviyesi pivot noktası konumunda yer alır ve görüldüğü üzere son açıklanan veri ile negatif tarafa geçmiş durumdayız. Buradan otomobil arzının toparlanmaya devam edebileceğini, üretim ve stok rakamlarında yer alan dramatik görüntelere rağmen söyleme şansına sahibiz. Diğer ülkelerde de üretim ve yarı iletken erişimi, Çin’de yaşanan kapanmalar elbette sorunlu ancak talep karşılama ve sıkışıklık göstermesi açısından tedarik süreleri bu sorunları kapsayan bir gösterge konumunda.

Arz tarafında mevcut yaşanan toparlanma eğilimleri, düşen konteynır fiyatları dikkate alındığında trendin pozitif yönde olduğu görülebiliyor. Fakat burada dikkat çekmek istediğimiz bir nokta daha mevcut ve bu talep tarafından bahsederken de önem arz edecek bir husus. Elektrikli araçların batarya üretimlerinde kullanılan en önemli hammaddeler nikel ve lityum olarak öne çıkıyor. Bu iki hammaddenin öne çıkmasındaki temel problemler arz tarafında yeterli altyapı olmamasından ötürü talep şoklarında maliyetleri çok sert bir şekilde yukarı götürüyor olmalarından geliyor. Lityum fiyatlarının katlanarak gidiyor olduğu yazılıp çizilen bir konu ve LME’de işlem görüyor olduğu için grafiğine daha güvenebileceğimiz nikel fiyatları tekrardan yükseliş eğiliminde. Rusya-Ukrayna savaşı ile beraber son dönemde kontrolden çıkan fiyat hareketlerinin ardından, Çin’de yaşanan açılmalar ve tedarik zincirlerinin normalleşmesi, otomotiv üretimi tarafında tekrar yükselişe geçen talep göz önüne alındığında bu yeniden yükselme, normalleşmenin bizi pandemi öncesine götürmek için yeterli olmayacağını gösterir durumda.

 

Arz kısmına kapanış yaparken geri döneceğiz, fakat talep tarafı da oldukça hareketli ve konuşulmaya değer. Mevcut durumda fiyat endekslerinde yaşanan geri çekilmelerin tek sebebi otomotiv arzı tarafında yaşanan pozitif gelişmeler değil. Bunu en iyi gösterecek olan grafik aşağıda yer alan sıfır- ikinci el araç fiyat endeksleri, iki tarafın ciddi ayrışması dikkat çekici görünüyor. Yeşil renk ile gösterilen ikinci el araç fiyatlarının yıllık değişimini, mavi renk ise sıfır araçları gösteriyor. Enflasyon verilerinden alınan bu iki rakam bizlere kredi koşullarının talep içerisinde değerlendirilmesi gerektiğini söyler durumda.

Arzın arttığı durumlarda bu şekilde ayrışmalar kendisini gösterebilir çünkü arz sıkışıklığının olduğu dönemlerde ikinci el fiyatlarının her yerde çok sert yükselişler ile sıfır fiyatlarına yaklaştığını hatta 2-3 yıllık modellerde geçtiğine bile şahit olduk. Fakat bu farkın açılmasının belki de arzdan daha fazla bir şekilde talepten kaynaklandığını gösteren görseller mevcut, yandaki görsel hanehalkı tasarruflarının hane halkı gelirine oranını bizlere gösteriyor ve pandemi yardımlarının ardından düşen reel ücretlerin etkisi ile çok hızlı bir erime yaşandığını görüyoruz.

Pandemi yardımları ve artan tasarruflar otomobil kredilerinin ödemesini tüketiciler için oldukça kolaylaştırdı ve kredi skorlarını iyileştirdiği için ciddi miktarda otomotiv kredisi yaratılmasına sebebiyet verdi. İlgili görselde New York Fed tarafından hazırlanan görselde otomotiv kredilerinin kredi skorlarına göre miktarları mevcut. Gayrimenkul tarafında gördüğümüz gibi 2008 krizine göre çok daha güvenli bir dağılım söz konusu değil, ayrıca konut piyasasının aksine arz tarafı çok daha ciddi bir artış potansiyeline sahip durumda ve fiyatlarda düşüşler görmemiz oldukça olası.

 

İkinci el fiyatları için sık takip edilen bir endeks olan Manheim Endeksine göre ikinci el fiyatlarında düşüşler başladı bile. Bu mevcut durum bizi aşağı kısımda yer alan görsele getiriyor, New York Fed otomobil batık kredi oranlarını gösteren bir grafik hazırladı ve grafikte yer alan açık mavi renkli çizgi en düşük gelir grubunu gösteren çeyreklik kesim, batık oranlarında yükselişler başlamış durumda.

 

 

 

 

 

Bu kötüleşme eğiliminde olan durum vaziyet aslında “feedback loop” denen, otomotiv fiyatlarında yaşanan gevşemelerin daha çok araç sahibini zora sokması ve kredileri için ödeme sorunları yaşatması, ödeme zorlukları yaşandıkça daha çok aracın satılması ve fiyatlar üzerinde baskı yaratılması gibi kendini besleyen bir döngüye varabilir. Feedback Loop denen senaryo başladığında kuyruk mu köpeği kovalar köpek mi kuyruğu takip etmek çok zor hale gelir ve şu anda tamamen olmasa da işlerin bu tarafa gitme ihtimali var gibi gözüküyor. 2023 yılı kredi oranlarının yüksek olduğu bir yıl olarak devam edecek, hane halkı gelirleri erimeye devam edecek ve işsizlik tarafında bir sıçrama oldukça mümkün, arz tarafından ise destek gelmeye devam edecek, yukarıda da açıkladığımız ithalat rakamları ilgili görselde mevcut durumda. Bu durumda görünen senaryolar şu şekilde; ilk senaryoya göre maliyetler sert bir şekilde aşağıya gelecek ve pandemi öncelerine doğru bir hareket gözlenecek, bu durumda arz artışının da etkisi ile düşe talep yeniden bir canlanma eğilimine girecek ve satış adedi olarak daha yukarı bir noktada dengelenecek, maliyetler de beklentilerde daha hızlı gerilediği için sektör kar marjlarını ve nakit akışını koruyabilecek. İkinci senaryo ise daha muhtemel görünüyor, bu senaryoda maliyetler beklenen gibi belli bir seviyeye kadar düşecek ve bu seviye maalesef yüksek bir seviye olarak kalacak, satış adetlerinde düşüş gözlenecek ve neticede şirketlerin kar marjları ciddi darbeler yiyecek. İkinci ihtimal daha muhtemel görünüyor, Mckinsey ve bir çok kurum tarafından yapılan araştırmalar, yarı iletkenler konusunda otomotiv sektörünün farklı özellikteki ürün talepleri ve altyapı yetersizliğinden dolayı bu sorunların uzun süre bizimle olacağını işaret ediyor. Bu altyapı sorunları ancak talepte yaşanacak sert düşüşler ile dengelenebilir ve bu da zaten korkulan senaryo.

 

Mevcut senaryo ve genel arz, talep, kredi koşulları ve alım gücü incelendikten sonra, bahsi geçen bozulmaların ve risklere karşı piyasanın konumu oldukça önem arz ediyor. İlgili görselde sene başından bu yana GM, Ford ve Tesla şirketlerinin F/K oranlarındaki değişim yer alıyor. Sektörde talep tarafında görece gecikmeli gelen yavaşlama ve riskler sektörün endekse göre daha kötü bir yıl geçirdiğini teyit eder durumda. Bu da aynı zamanda eğer Fed tarafından veya hane halkı talebi için olumlu gelecek haber akışlarına şirketlerin pozitif tepkiler verebilecek yerleri olduğunu bizlere gösteriyor, fakat bu senaryo ne kadar olası tartışmaya açık durumda. Büyük otomotiv şirketlerinin bir diğer sorunu da finansman şirketleri olmaya aday. Yukarıda bahsettiğimiz batık oranlarında gelecek olan yükselişler GM Financials ve Ford Motor Credit gibi alt şirketlerin de varlık kalitesine direk etki edecektir ve bu durum şirketlerin karlılık oranlarına ekstra bir yük bindirecektir. Mevcut durumda otomotiv sektöründeki belki en net yukarı hareketler elektrikli araçlar tarafında yaşanıyor. Elektrikli araç satışları yükselişine devam ediyor ve toplam araç satışları içerisindeki payları da yükseliyor. Geçtiğimiz sene aynı dönemde %3,1 olan pay oranı şu anda %5,5 seviyelerine yükselmiş durumda. Elektrikli araçların özellikle batarya maliyetlerini düşürmeleri pek olası görünmüyor ve tedarik zinciri sorunlarını büyük oyunculardan daha fazla hisseder durumdalar, dolayısı ile çok daha sert değer kayıpları yaşadılar. Düşen yakıt fiyatları yüzünden elektrikli araçlar bir miktar cazibe kaybeder durumdalar fakat talep hala güçlü görünüyor. 2023 yılında tedarik zincirlerinde yaşanan rahatlamalar ve bir miktar düşen maliyetlerin, artan üretim rakamlarının bu cazibe kaybına karşı bir koruma kalkanı oluşturabileceğini düşünüyoruz. Elektrikli araç üreticilerinin yer aldığı aşağıdaki tabloda şirketlerin fiyat/satış oranları yer alıyor. Bu şirketler henüz kar üretmiş şirketler olmadıkları için gelir tablosunun aşağı kısmından pek bir veri elde edilemiyor ve büyüme hisseleri değerler gibi fiyat/satış oranlarına başvuruyoruz. Aşağıda yer alan tabloda, piyasa değeri yüksek şirketler üzerinden değerlendirmeler yapılabilir.

Etiketler: SP500NasdaqABD hisse senetlerius stock Exchangenew york stock ExchangeLMEDow JonesUluslararası hisseyurtdışı hisseAmerika piyasası
PaylaşTweetGönder
Önceki Yazı

Uluslararası Piyasalar Kapanış Raporu – 11.11.2022

Sonraki Yazı

Sermaye Artırımları/Azaltımları ve Temettü Ödemeleri 14/11/2022

Benzer Yazılar

Kapanış Raporu

Uluslararası Piyasalar Kapanış Raporu – 23.06.2025

24 Haziran 2025
Market Update – Öne Çıkan Haber Başlıkları 04.09.2024
Yurtdışı Piyasalar

Market Update – Öne Çıkan Haber Başlıkları 23.06.2025

23 Haziran 2025
Kapanış Raporu

Uluslararası Piyasalar Kapanış Raporu – 20.06.2025

20 Haziran 2025
I/O 2025 ve Google’ın AI Vizyonu
Yurtdışı Piyasalar

I/O 2025 ve Google’ın AI Vizyonu

19 Haziran 2025
Kapanış Raporu

Uluslararası Piyasalar Kapanış Raporu – 18.06.2025

18 Haziran 2025
Sonraki Yazı
Sermaye Artırımları/Azaltımları ve Temettü Ödemeleri 19/11/2021

Sermaye Artırımları/Azaltımları ve Temettü Ödemeleri 14/11/2022

Haftanın Popüler Yazıları

Pay Geri Alımları 10/01/2025
Genel

Pay Geri Alımları 20/06/2025

20 Haziran 2025

Pay geri alım programları kapsamında ilgili tarihte geri alım yapan şirketlerin listesini aşağıdaki tabloda bulabilirsiniz. Günlük raporlarımıza aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz. ...

Pay Geri Alımları 10/01/2025

Pay Geri Alımları 19/06/2025

19 Haziran 2025
Pay Geri Alımları 10/01/2025

Pay Geri Alımları 17/06/2025

17 Haziran 2025
Pay Geri Alımları 10/01/2025

Pay Geri Alımları 18/06/2025

18 Haziran 2025
  • Hakkında
  • İletişim
  • Şubelerimiz
  • Nasıl Hesap Açabilirim?
  • Uyarı Notu

TradeMaster, TradeMaster International, TradeMaster Mobile, TradeMaster İş Yatırım, TradeMaster FX, TradeMaster FX Plus, Invest Art, Geniş Açı ve Camiş Online, İş Yatırım Menkul Değerler'in tescilli markalarıdır.

Bu sitede yer alan bilgiler “İş Yatırım Menkul Değerler A.Ş.” tarafından genel bilgilendirme amacı ile hazırlanmıştır. Yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir ve sermaye piyasasındaki alım satım kararlarınızı destekleyecek yeterli bilgiyi içermeyebilir. Uyarı notu için lütfen tıklayınız.

Bu içeriğe ilişkin tüm telif hakları İş Yatırım Menkul Değerler A.Ş.’ye aittir. Bu içerik, açık iznimiz olmaksızın başkaları tarafından herhangi bir amaçla, kısmen veya tamamen çoğaltılamaz, dağıtılamaz, yayımlanamaz veya değiştirilemez.

Tekrar Hoşgeldiniz!

Aşağıdaki alandan giriş yapın

Şifrenizi mi unuttunuz?

Şifrenizi sıfırlayın

Lütfen şifrenizi sıfırlamak için kullanıcı adınızı veya e-posta adresinizi girin

Giriş

Burada yer alan bilgiler İş Yatırım Menkul Değerler A.Ş. tarafından genel bilgilendirme amacı ile hazırlanmıştır. Yatırım Danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak Yatırım Danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Herhangi bir yatırım aracının alım-satım önerisi ya da getiri vaadi olarak yorumlanmamalıdır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve gitiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir.

Burada yer alan fiyatlar, veriler ve bilgilerin tam ve doğru olduğu garanti edilemez. Hesaplamalarda doğru olduğu düşünülen, genel kabul görmüş formüller tüm şirketler için kullanılmıştır. Şirket özelinde tek seferlik gelir/gider kalemleri ihtiva eden, farklı hesaplama yapılması gereken şirketlerde farklılıklar görülebilir. Hesaplamalar farklı kaynaklar ile karşılaştırıldığında değişik sonuçlar görülebilir. Veriler İş Yatırım Menkul Değerler A.Ş. tarafından güvenilir olduğuna inanılan kaynaklardan alınmıştır. Hesaplamalarda kullanılan verilerin ve hesaplanan değişkenlerin doğruluğu garanti edilemez. Yapılacak filtremeler sonucu ulaşılacak sonuçlar herhangi bir yatırım aracının alım-satım önerisi ya da getiri vaadi olarak yorumlanmamalıdır. Bu sonuçlara dayanarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Hesaplamalarda veya teknoloji farklılıkları nedeni ile ortaya çıkabilecek hatalardan İş Yatırım Menkul Değerler A.Ş. sorumlu değildir.

BIST isim ve logosu ‘Koruma Marka Belgesi’ altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez. BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST’a ait olup, tekrar yayımlanamaz.

İş Yatırım Menkul Değerler A.Ş, kurumsal internet adreslerinde diğer kurumlara ait internet adresi bağlantılarına (link) yer verebilir. Ancak, söz konusu internet bağlantıları üzerinden erişilen adres ve sayfalarda yer alan bilgi ve içeriğin doğruluğu ve hukuka uygunluğu hususunda garanti vermemektedir ve sorumluluk kabul etmemektedir.

BIST piyasalarında oluşan tüm verilere ait telif hakları tamamen BIST’e ait olup, bu veriler tekrar yayınlanamaz. Pay Piyasası, Borçlanma Araçları Piyasası, Vadeli İşlem ve Opsiyon Piyasası verileri BIST kaynaklı en az 15 dakika gecikmeli verilerdir.

Sonuç Bulunamadı
Tüm Sonuçları Gör
  • Ana Sayfa
  • Günlük Raporlar
    • Piyasalarda Bugün
    • Teknik Bülten
    • Günlük Yabancı Oranları
    • Global Alfa Avcısı
    • SGMK Günlük Bülten
    • USP Günlük Bülten
  • Yurtiçi Piyasalar
    • Şirket Raporları
    • Odak Noktası
    • Sektör Raporları
    • Makro Strateji
    • Hisse Senedi Strateji Raporu
    • SGMK Strateji Raporu
    • Çeyreksel Kar tahminleri
    • Açıklanan Kar Rakamları
    • Kar Tahminleri Raporu
    • İş Varant Duyuru
    • İş Varant İtfalar
    • İş Varant Raporu
  • Yurtdışı Piyasalar
  • Son Haberler
    • Diğer haberler
    • Hisse Öneri Değişiklileri
    • Makroekonomik Haberler
    • Şirket Haberleri
    • Sektör haberi
  • Videolar

© 2025 İş Yatırım

İnternet sitemize yerleştirilen çerezler ve diğer yöntemlerle elde edilen verilerinizin işlenmesi konusunda, çerez politikamızı da içeren Kişisel Verilerin Korunması ve Gizlilik Politikamızı inceleyebilirsiniz.
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?
  • Anasayfa
  • Kategoriler
  • Son Yazılar
  • Videolar