Gerçekleşen ve Tahminler
Net kar beklentilerin altında, ancak FAVÖK beklentilerle uyumlu. Bizim 0,5 milyon avroluk tahminimizin ve piyasanın 4 milyon avroluk net kar tahminin altında, TAV Havalimanları, 4Ç23’teki 73 milyon avroluk net kara kıyasla 4Ç24’te 1,9 milyon avroluk net zarar kaydetti ve 2024 net kar rakamını yıllık bazda %27 düşüşle 183 milyon avroya taşıdı. 4Ç24’te kaydedilen 49 milyon avroluk değer düşüklüğü gideri ve enflasyon muhasebesi nedeniyle 75,4 milyon avro ertelenmiş vergi kazançlarından (51,9 milyon avrosu iştiraklere ait) ile TIBAH’ın faaliyetlerini durdurması nedeniyle 14,4 milyon avroluk tek seferlik kazançtan kaynaklanan 4Ç23’ün yüksek baz yılı etkisi, 4Ç24’te yıllık bazda net zarara dönüşün arkasındaki temel suçlulardı. Tahminlerin üzerinde (İş Yatırım: 388 milyon avro; Piyasa: 360 milyon avro), TAV 4Ç24’te yıllık bazda %31 artışla 428 milyon avro gelir elde etti ve 2024 rakamını yıllık bazda %27 artışla 1,66 milyar avroya taşıdı. Tahminlerle uyumlu olarak, FAVÖK 4Ç24’te yıllık bazda %23 artışla 78 milyon avro olarak gerçekleşti ve 2024’te yıllık bazda %27 artışla 489 milyon avroya ulaştı.
Son Çeyrekte Öne Çıkanlar
Ciro büyümesi devam ediyor. TAV Holding, yolcu trafiğindeki devam eden büyümenin (+%12 yıllık bazda) etkisiyle 4Ç24’te %31’lik net satış gelir büyümesi elde etti. Yazılım satış geliri (+%87), yolcu salonu gelirleri (+%79), ikram hizmetleri geliri (+%52) ve gümrüksüz hizmetlerden alınan komisyonlar (+%45), 4Ç24’teki gelir büyümesine en büyük katkıyı sağlayanlar oldu. Havacılık geliri, Yer Hizmetleri geliri ve İkram geliri, 4Ç24’te gelir üretiminin en büyük katkı sağlayıcılarıydı ve toplam ciroda sırasıyla %36, %20 ve %12’lik paya sahipti. 126,5 milyon avroluk katkıyla Almatı Havalimanı, 4Ç24’te konsolide gelirlerin yaklaşık %30’unu oluşturdu (4Ç23’teki %33’lük). Faaliyetlerin en karlı kısmı ve ana gelir kaynağı olan TAV Havalimanları’nın dış hat yolcuları, 4Ç23’e göre %13 büyüdü.
FAVÖK marjında düşüş. Nakit faaliyet giderleri, hacim büyümesi ve enflasyonun etkisiyle 4Ç24’te %33 artarak 350 milyon avroya yükseldi. FAVÖK, 4Ç24’te %23 artarak 78 milyon avroya yükseldi ve 4Ç24’te yıllık yüzde 1.1 puan düşüşle %18,2’lik bir marj kaydetti. Görece düşük kar marjlı segmentlerin artan payı ve TL’nin reel değer artışının marj düşüşünün arkasındaki nedenler olduğunu düşünüyoruz. 28,6 milyon avroluk FAVÖK’e ulaşan Almatı Havalimanı, 4Ç24’te konsolide FAVÖK’te %37 paya sahip (4Ç23’te %27).
Net borç pozisyonunda hafif artış. 256 milyon avroluk yatırım harcamasına rağmen, net borç pozisyonu güçlü nakit üretimi sayesinde 2024 sonu itibarıyla sadece %3 artarak 1,72 milyar avroya yükseldi. Net Borç/FAVÖK, 2023’deki 4,3x’ten 2024’de 3,5x’e düştü. 2024Y’de Antalya Havalimanı yeni terminali ve hava tarafı yatırımlarının %96’sı ve Ankara Esenboğa Havalimanı’nın inşaatının %98’i tamamlandı. Antalya Havalimanı ve Ankara Havalimanı’nın açılış takvimi sırasıyla Nisan 2025 ve 2Ç25’te planlanıyor. TAV’ın daha önceden Almatı Havalimanı’nın hızlı büyümesini desteklemek için 300 milyon avroya kadar ek yatırım yapacağını duyurduğunu hatırlatmak isteriz. Beklentimiz doğrultusunda TAV, yüksek yatırım harcaması döngüsü nedeniyle 2025’te temettü dağıtmayacağını duyurdu.
Üye ve Müşterilere Özel İçerik
Yazının devamını okumak için hemen giriş yapın!